جاباما
۱۱۴۴۳۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

روس‌ها اسنودن را فریب دادند

یک افسر سابق سرویس اطلاعاتی کا. گ. ب فاش ساخت که جاسوس‌های سرویس اطلاعاتی روسیه هنگامی که ادوارد اسنودن در هنگ کنگ به سر می‌برده، خود را به عنوان دیپلمات جا زده و او را برای پرواز به مسکو فریب داده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر، بوریس کارپیچکو، یک سرگرد سابق سرویس اطلاعاتی کا.گ.ب در دوران شوروی سابق، اخیرا در مصاحبه‌ای گفت: جاسوسان سرویس اطلاعاتی روسیه اسنودن را فریب دادند و او نیز فریب آنها را خورد.

کارپیچکو که یک افسر ضد اطلاعاتی بوده تاکید کرد:‌ در حال حاضر روس‌ها در حال بیرون کشیدن همه اطلاعاتی هستند که ادوارد اسنودن در اختیار دارد.

کارپیچکو در سال ۱۹۹۸ پس از آنکه برای سرویس‌های اطلاعاتی کا.گ.ب و همچنین سرویس اطلاعاتی اف.اس.بی علیه منطقه زادگاه خود یعنی لاتویا جاسوسی کرد از مسکو فرار کرد.

این افسر اطلاعاتی سابق ۵۵ ساله گفت که همچنان با چند تن از همکاران اطلاعاتی سابق خود در ارتباط است.

ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در ۲۰ مه ۲۰۱۳ از هاوایی آمریکا به هنگ کنگ فرار کرد و در تاریخ ۹ ژوئن با افشاگری های خود علیه این آژانس خود را به دنیا معرفی کرد.

کارپیچکو تاکید کرد:‌ کرملین پرواز برنامه‌ریزی شده اسنودن به مسکو را افشا کرد تا آمریکا را به لغو گذرنامه اسنودن تحریک کند و واشنگتن نیز در تاریخ ۲۲ ژوئن همین کار را انجام داد.

همچنین کارپیچکو گفت که جولیان آسانژ، مدیر وب سایت افشاگر ویکی‌لیکس نیز به اسنودن توصیه کرد که به روسیه برود چرا که امن‌ترین جا برای وی روسیه خواهد بود.

کارپیچکو خاطرنشان ساخت: اسنودن در یک منطقه تحت کنترل سرویس اطلاعاتی روسیه موسوم به اف. اس.بی در حومه مسکو زندگی می‌کند.

وی افزود: آپارتمان اسنودن به شدت تحت حفاظت است تا جلوی رخداد هرگونه اتفاقی برای وی گرفته شود. اسنودن هفته‌ای دوبار با مقامات اف.اس. بی دیدار می‌کند و مقدار زیادی غذا و نوشیدنی دریافت می‌کند.

این در حالی است که اخیرا اولگ کالوگین، یکی دیگر از مقامات سابق سرویس کا.گ.ب نیز فاش ساخت که روس‌ها بسیار از بابت هدایایی که اسنودن در اختیار آنها گذاشته خوشحال هستند.

کارپیچکو همچنین مدعی شد مسکو در سال ۲۰۰۷ اسنودن را به عنوان کاندیدای فرار از آمریکا شناسایی کرده و هنگامی که او برای سازمان سیا کار می‌کرده، پرونده‌ای را در خصوص او گشوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج