جاباما
۱۱۴۴۳۵۹
۳ نظر
۵۰۳۵
۳ نظر
۵۰۳۵
پ

چین برای سگ رباتیک آمریکایی هم رقیب تراشید

شرکت شیائومی از اولین سگ رباتیک خود رونمایی کرد. این ربات چهارپا از کوچکترین ابررایانه هوش مصنوعی جهان نیرو می‌گیرد.

برترین‌ها: شیائومی امروز رویدادی ویژه‌ای برگزار و در آن، ربات چهارپایی به نام CyberDog را رونمایی کرد. به‌گفته شیائومی، این ربات ماشینی آزمایشی و متن‌باز است که امکانات پیش‌بینی‌نشده‌ای دارد. CyberDog از فرم چهارپا در صنعت رباتیک استفاده می‌کنند. نمونه بارز این ترند Spot است که شرکت آمریکایی بوستون دینامیکس (Boston Dynamics) ساخته است و کارایی زیادی دارد. قیمت این محصول درحدود ۱،۵۴۰ دلار است.

چین برای سگ رباتیک آمریکایی هم رقیب تراشید

ربات مذکور سال گذشته با قیمت ۷۴،۵۰۰ دلار عرضه شد و ازجمله کاربردهایش می‌توان به بررسی معادن خطرناک و کمک به پزشکان برای ارتباط از راه دور با بیماران اشاره کرد. گفتنی است Spot را نیروی انتظامی و ارتش نیز آزمایش کرده؛ اما همان‌طور‌که ادعا می‌شود، به‌عنوان سلاح استفاده نشده است.

اما سگ ربات Xiaomi CyberDog دقیقاً چیست؟ توضیحات رسمی شیائومی از آن به عنوان «سگ ربات چهارپا الهام گرفته از طبیعت» یاد می‌کند. برای ساخت آن، شیائومی ادعا می‌کند که موتور‌های مخصوص را طراحی کرده است که می‌تواند طیف گسترده‌ای از حرکات را اجرا کند. حداکثر گشتاور خروجی و سرعت چرخش Xiaomi CyberDog به ترتیب ۳۲ نیوتن متر و ۲۲۰ دور در دقیقه است. شیائومی ادعا کرده است که چنین فناوری به سگ ربات این امکان را می‌دهد که بتواند مانور‌های پیچیده‌ای مانند چرخش پشت را انجام دهد و با سرعت ۳.۲ متر بر ثانیه یا حدود ۱۱.۵ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

چین برای سگ رباتیک آمریکایی هم رقیب تراشید

همه این قابلیت‌ها به لطف یک پلت فرم محاسباتی Nvidia Jetson Xavier NX AI صورت می‌گیرد که به طور خاص برای تنظیمات محاسبه طراحی شده و عملکرد TOPS ۲۱ را برای مغز سگ تولید می‌کند. شبیه سازی بیشتر ربات با سگ‌های واقعی توسط «۱۱ سنسور با دقت بالا صورت می‌گیرد که بازخورد فوری را برای هدایت حرکات آن ارائه می‌دهد.» شیائومی می‌گوید که طیف وسیعی از حرکات شامل پاسخ به لمس از طریق سنسورها، بینایی از طریق دوربین‌های تعبیه شده، سنسور‌های اولتراسونیک و ماژول‌های مکان یابی، در این ربات تعبیه شده است.

چین برای سگ رباتیک آمریکایی هم رقیب تراشید

ماژول عمیق Intel RealSense D۴۵۰ حس عمق CyberDog را تقویت می‌کند، همراه با دوربین‌های تعاملی که از طریق هوش مصنوعی کار می‌کنند، به ربات کمک می‌کند تا از موانع در مقیاس سانتی متر عبور کند. این ربات همچنین دارای نقشه برداری SLAM و ردیابی خودکار است. دوربین‌ها همچنین به قابلیت تشخیص وضعیت بدن و تشخیص چهره مجهز شده اند، به طوری که سگ ربات شما می‌تواند یک نوازش دوستانه و حتی لبخند شما را تشخیص داده و واکنش نشان دهد.

چین برای سگ رباتیک آمریکایی هم رقیب تراشید

در بیانیه مطبوعاتی مذکور آمده است که طبیعت CyberDog مانند حیوان خانگی است و از توانایی‌های آن می‌توان به پاسخ به دستور‌های صوتی و پیروی از صاحب خود اشاره کرد که آن را بیش‌ازپیش شبیه به سگی واقعی تبدیل می‌کند.

با نگاهی به تصاویر CyberDog مشخص می‌شود شیائومی قصد ندارد این دستگاه را به‌عنوان رقیبی برای Aibo، ربات سگ سونی، معرفی کند. درحالی‌که Aibo کوچک و بامزه است، CyberDog براق و آینده‌نگرانه و حتی کمی تهدیدآمیز به‌نظر می‌رسد.

چین برای سگ رباتیک آمریکایی هم رقیب تراشید

رندر‌های این دستگاه شبیه به شخصیت اصلی فیلم‌های علمی‌تخیلی است که از پله‌ها به‌سرعت بالا می‌رود و یکی از تهدید‌های اصلی برای دیگران محسوب می‌شود که باید به هر طریقی از آن دوری کنند. همچنین نمی‌توان این مسئله را نیز فراموش کرد که CyberDog شباهت زیادی به ربات Metalhead سریال علمی‌تخیلی Black Mirror دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ربات احساس نداره ...

    • حمید بهرامی

      خدایا هرچی در این فیلمهای تخیلی نشون میدن دارن عملیش میکنند.

    • بدون نام

      سگ ها اینقدر زیاد شدن تو خیابونا که دارن کم کم جا آدما رو میگیرن اونوقت رباتش هم میسازید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج