جاباما
۱۱۴۴۷۰۸
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

واکنش امام جمعه کرج به عکس یادگاری سفیر روسیه و انگلیس؛

ما هم عکس‌های زیادی برای تحقیرتان داریم

امام جمعه کرج با اشاره به عکس یادگاری سفیر روسیه و انگلیس، گفت: اگر لازم به عکس باشد عزیزان ما هم عکس‌های زیادی دارند که تحقیرتان کنند یادتان نیست سربازانتان را که از ترس خود را خیس کرده بودند! می‌شود انتشار داد و عکس‌های دیگر هم هست که چطور ترسیده بودید.

ایسنا: امام جمعه کرج با اشاره به عکس یادگاری سفیر روسیه و انگلیس، گفت: اگر لازم به عکس باشد عزیزان ما هم عکس‌های زیادی دارند که تحقیرتان کنند یادتان نیست سربازانتان را که از ترس خود را خیس کرده بودند! می‌شود انتشار داد و عکس‌های دیگر هم هست که چطور ترسیده بودید.

آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه 22 مردادماه کرج درباره عکس جنجالی سفرای روس و انگلیس گفت:

حتماً باید زیر عکس یادداشت عذرخواهی هم برای گذشته‌شان و هم امروز بگذارند و از مردم و دولت ایران بالصراحه، نه یادداشت دوپهلو عذرخواهی کنند و دستگاه دیپلماسی دولت انقلابی در این مورد باید به‌سرعت و بااقتدار و انقلابی برخورد لازم را داشته باشد تا شاهد تکرار موارد مشابه نباشیم، چون در همین زمان‌ها که دارد دولت عوض می‌شود، بعضاً پالس‌هایی فرستاده می‌شود که ببینند برخورد چطور است. اگر برخورد ضعیف باشد این حرکت‌ها ادامه پیدا می‌کند. باید باصلابت و باقدرت دستگاه دیپلماسی اقدام کند.

وی در ادامه بیان کرد: البته اگر لازم به عکس باشد عزیزان ماهم عکس‌های زیادی دارند که تحقیرتان کنند یادتان نیست سربازانتان را که از ترس خود را خیس کرده بودند! می‌شود انتشار داد و عکس‌های دیگر هم هست که چطور ترسیده بودید.

ما هم عکس‌های زیادی برای تحقیرتان داریم

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه زمانی به خاطر اینکه دولت و نظام ایران دست‌نشانده بودند و مردم همراهی نداشتند می‌توانستند ملت ایران را تحقیر کنند و در امور کشور دخالت کنند، گفت: در جریان کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ مگر انگلیس با همکاری و دستور آمریکا دولت مصدق را سرنگون نکردند؟

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: انگلیس بعد از کوتاه شدن دستش از صنعت نفت ایران، منابع بسیاری را در منطقه و خصوصاً ایران ازدست‌داده بود، لذا طرح کودتای نظامی را ریخت تا شاید بتواند به منافعش برگردد اول آمریکا مخالف بود اما بعد از پیروزی آیزنهاور در انتخابات ریاست جمهوری تغییرات اساسی در سیاست خارجی آمریکا واقع شد.

وی بابیان اینکه آمریکا و انگلیس، ستاد مشترکی را در ایستگاه اطلاعاتی انگلیس در قبرس تشکیل دادند و عملیات کودتا را طرح‏ریزی کردند، گفت: نقشه کودتا در ۲۵ مرداد شکست خورد و شاه فرار کرد اما با کوتاهی مصدق در ۲۸ مرداد کودتا عملی شد. سرلشگر زاهدی نخست‌وزیر شد و استبداد داخلی و استعمار خارجی دست‌به‌دست هم دادند و ۲۵ سال دیکتاتوری بر ایران حاکم شد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه درس‌های این واقعه را نباید فراموش کرد، تأکید کرد: تاریخ تکرار می‌شود. به‌خصوص عواملی که زمینه‌ساز کودتا بود و اینکه چگونه با جنگ نرم و عملیات روانی و استفاده از رسانه‌های آن زمان وبیان روایت‌های خاص، بسترهای لازم را برای تحت تأثیر قرار دادن افکار مردم و بعد به دست گرفتن اراده‌ها فراهم کردند و به اهداف خودشان رسیدند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه متأسفانه باید گفت مصدق، کوچک‏ترین اقدامی برای خنثی کردن کودتا نکرد بااینکه از جریان مطلع بود می‌توانست تظاهرات مردمی راه بی اندازد این کار را نکرد و تظاهرات را هم ممنوع اعلام کرد، گفت: مصدق حتی آماده‌باش معمولی هم به نیروهای خود و ستاد ارتش نداد. همه از کودتا خبر داشتند در خرداد ۳۲ دکتر غلامحسین صدیقی وزیر کشور در کرج سخنرانی می‌کند و به مردم تذکر می‌دهد که هوشیار باشید، قرار است کودتا شود، اما مصدق بی‌توجهی می‌کند.

وی بابیان اینکه مصدق حتی به هشدار آیت‌الله کاشانی که در آن زمان آبرویش را برده بودند نیز توجه نکرد، گفت: این سید مجاهد و این عالم گران‌قدر را بی‌آبرو کرده بودند و خودش در نامه‌ای که به مصدق نوشت؛ نوشته بود که تو مرا این‌گونه بی‌آبرو کردی اما من می‌خواهم ایران حفظ شود و توضیح داد که کودتا در حال شکل گرفتن است اما او بازهم اهمیت نداد و پشت نامه، جواب برای او نوشت.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه مصدق در عصر روز ۲۸ مرداد اعلام کرد که من می‌خواهم خودم را تسلیم کنم، گفت: مصدق هیچ مقاومتی نکرد و فردایش هم خود را تسلیم کرد و به باشگاه افسران رفت. در باشگاه افسران، مصدق به زاهدی که عامل اصلی کودتا بود، گفت، سلام تیمسار، تبریک عرض می‌کنم. هیچ مقاومتی نکرد. او مسئول کشور بود که وابسته بود و به امریکا اعتماد کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه کودتای ۲۸ مرداد پر است از عبرت که مهم‌ترین آن آشنایی با روش کودتاست که مسئولان و افراد جامعه باید از همان‌جایی که غربی‌ها تلاش دارند آن‌ را از ما پنهان کنند، عبرت بگیرند، گفت: به‌شدت یاس و ناامیدی را ترویج می‌کنند باید روی این مسئله متمرکز بود و کارکرد. روی بی‌اعتمادی به مسئولین نظام توسط نفوذی‌ها و کارگزارانی که القاء ناکارآمدی می‌کنند، کار می‌کنند. یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی کودتا رسانه‌ها بودند که در آن زمان قابل‌کنترل بودند و امروز کار سخت‌تر است و هوشیاری مردم را طلب می‌کند. می‌بینید با همین فضای مجازی چه بلایی به وجود میاورند که خیلی از آن‌هم اصلاً حقیقت ندارد.

وی بابیان اینکه امروز تمام دستگاه‌های تبلیغی و ترویجی خود را به‌کارانداخته‌اند و القاء می‌کنند که هر نوع تفکر انقلابی که زیر بار و سلطه غرب نیست بی‌نتیجه است و به خشونت‌گرایی ختم می‌شود و نمی‌تواند جامعه را اداره کند، گفت: در روزهای آینده این مطلب را شاید بیشتر هم بیان کند. لذا باید با دقت و برنامه همه این هجمه‌ها را خنثی کرد. حزب‌الله، نیروهای ارزشی و انقلابی، نیروهایی که دلشان برای نظام و خون‌های ریخته شده‌اش می‌سوزد باید درصحنه حضورداشته باشند کما اینکه بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج