جاباما

راز جوان شدن افراد پیر کشف شد

خبرگزاری فارس: طبق گفته محققان طی آزمایشاتی که از سال ۲۰۰۵ انجام شده است، تزریق خون فرد جوان به فرد پیر، سلول‌های از کار افتاده را فعال می‌کند.

دانشمندان مؤسسه سلول‌های بنیادی دانشگاه هاروارد کشف کرده‌اند که از طریق خون فرد جوان، پیرها می‌توانند جوان شوند.

این کشف شگفت‌انگیز به جداسازی پروتئین خون و تزریق به فرد پیر اثرات پیری را معکوس می‌کند.

محققان می‌گویند: در سال ۲۰۰۵ این تحقیقات و آزمایشاتی بر روی موش‌ها انجام شده بود؛ خون موش جوان را به موش پیر تزریق کردند که کمک به بازسازی سلول‌های آسیب دیده عضلانی کرد؛ پژوهشگران مشخص کردند این پدیده در اثر پروتئین با نام GDF۱۱ به وجود می‌آید.

در آزمایش‌های قبلی برای انتقال سیستم خون دو موش از سیستمی به نام پارابیوس استفاده می‌کردند؛ این آزمایشات نشان داد خون موش جوان که به موش پیر تزریق شده بود به او نیروی جوانی داده است و ثابت شده که مغز موش پیر بهتر کار می‌کند.

آنها توانایی‌های فیزیکی و همه اندام را در آن زمان مورد مطالعه قرار داده‌اند؛ مطالعات دیگر توسط دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو همان نتایج را داشت و انتقال پلاسمای خون جوان مغز و اندام فیزیکی، موش پیر را جوان و فعال کرد.

کشف این پدیده در جامعه علمی مورد استقبال قرار گرفت و نتایج اولین درمان‌ها با GDF۱۱ در عرض ۳ تا ۵ سال خودش را نشان می‌دهد.

برخی از این آزمایشات بر روی بیماران مبتلا به آلزایمر آغاز شده است.