۱۱۴۴۷۸۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

وینگر ایرانی خیال هواداران فاینورد را راحت کرد

جهانبخش در ابتدای تابستان از برایتون جدا شد و به لیگ هلند برگشت تا فوتبالش را احیا کند و به‌نظر می‌رسد خیلی زود نتیجه انتخابش را دیده است. او که فرصت آماده‌سازی زیادی برای شروع فصل جدید در فاینورد نداشت، توسط آرنه اسلات، سرمربی جوان تیم به ترکیب اصلی این تیم رسید و حالا در سومین دیدار رسمی‌اش برای این تیم در این تورنمنت توانسته دو گل هم به ثمر برساند.

فرهیختگان: علیرضا جهانبخش درخشش در ترکیب فاینورد را خیلی زودتر از چیزی که انتظارش می‌رفت، آغاز کرد و توانست در لیگ کنفرانس اروپا برابر حریفی سوئیسی ۲ گل بزند و البته با بدشانسی مصدوم هم شد. این وینگر ایرانی حالا پس از کریم انصاری‌فرد به دومین بازیکن ایرانی بدل شده که در این تورنمنت تازه تاسیس اروپایی توانسته گلزنی کند.

هم‌تیمی‌های جهانبخش در دیدار برگشت برابر تیم لوزرن سوئیس با ۳ گل به برتری رسیدند که ۲ گل نخست این تیم در همان نیمه‌اول و توسط جهانبخش به ثمر رسید تا با توجه به برتری ۳ بر صفر این تیم هلندی در دیدار رفت عملا کار برای حریف تمام شود. فاینورد حالا تنها یک‌گام دیگر تا رسیدن به مرحله گروهی این مسابقات فاصله دارد و باید در دیدار پلی‌آف حریفی از سوئد را از پیش رو بردارد.

یاران جهانبخش پنجشنبه این هفته دیدار رفت خود را مقابل الفسبورگ سوئد برگزار می‌کنند. این تیم در دور قبل موفق شد برابر ولز موستار بوسنی که در دور دوم آاک‌آتن یونان را مغلوب کرده بود به پیروزی رسیده و راهی مرحله پلی‌آف شود. تاتنهام و رم از جمله تیم‌های نامداری هستند که از مرحله بعد وارد این مسابقات خواهند شد و احتمالا در دیدارهای دور گروهی نیز حضور خواهند داشت.

جهانبخش در ابتدای تابستان از برایتون جدا شد و به لیگ هلند برگشت تا فوتبالش را احیا کند و به‌نظر می‌رسد خیلی زود نتیجه انتخابش را دیده است. او که فرصت آماده‌سازی زیادی برای شروع فصل جدید در فاینورد نداشت، توسط آرنه اسلات، سرمربی جوان تیم به ترکیب اصلی این تیم رسید و حالا در سومین دیدار رسمی‌اش برای این تیم در این تورنمنت توانسته دو گل هم به ثمر برساند.

سایت «آلگمین داگبلاد» هلند، با تمجید از عملکرد جهانبخش در این مسابقه می‌نویسد: «در لحظاتی انگار گراتزیانو پله، (مهاجم ایتالیایی سابق و گلزن این تیم) در زمین روتردام مشغول بازی بود و یاد و خاطره او در این دیدار زنده شد. بازی در آستانه رسیدن به پایان نیمه‌نخست است و در این میان یک بازیکن با تشویق بی‌امان هواداران روبه‌رو می‌شود. بازیکنی که ریش تیره‌ای دارد و اگر کسی او را نشناسد تصور می‌کند مستقیما از سر صحنه یک فیلم به اینجا آمده است. او علیرضا جهانبخش است که طی مدت کمی ۲ گل در این مسابقه زد و بدون تردید قهرمان شبی بود که تیم آرنه اسلات، هوادارانش را دوباره تحت تاثیر قرار داد. این بازی برای او کمتر از یک‌نیمه به‌طول کشید؛ چراکه درست قبل از اینکه سوت پایان نیمه‌نخست به‌صدا درآید دچار مصدومیت شد و از زمین بیرون رفت. اسلات امیدوار است مصدومیت ملی‌پوش ایرانی‌اش چندان جدی نباشد و بتواند خیلی زود به ترکیب تیم برگردد. جهانبخش حالا تقریبا باعث‌شده تا هواداران، استیون برگویس که در ابتدای تابستان راهی آژاکس شد را فراموش کنند و امیدوارند تا این بازیکن با ادامه این درخشش بتواند جای خالی کاپیتان سابق تیم را پر کند. جهانبخش با دو گلی که در این دیدار زد (که یکی روی یک حمله برق‌آسا و سریع بود و دیگری با شوتی که در میانه راه تغییر مسیر داد و تبدیل به گل شد.) نشان داد که در این فصل می‌تواند مهره‌ای ارزشمند و تاثیرگذار برای تیمش باشد.»

غافلگیری هواداران

جهانبخش سال‌های خوبی را در فوتبال هلند سپری کرد، اما انتقالش به برایتون آن‌طور که انتظارش را داشت خوب پیش نرفت. ۳ سال حضور در این تیم انگلیسی تنها با ۴ گل برای او همراه بود که دو گل آن در دیدار جام اتحادیه بود. او پس از مدتی حضور در فوتبال این کشور متوجه شد که بهتر است مسیری تازه را برای ادامه فوتبالش انتخاب کند و این‌بار برای ادامه ماجراجویی‌هایش در فوتبال اروپا به هلند برگشت تا پیراهن فاینورد را به تن کند. شروع جهانبخش با تیم جدیدش فعلا موفقیت‌آمیز بوده و می‌تواند نویدبخش فصلی موفق برای او و بازگشت به روزهای اوجش باشد. روزنامه تلگراف هلند درباره او نوشته است: «خرید این بازیکن ایرانی در ابتدای تابستان، هواداران فاینورد را غافلگیر کرد. اگرچه برخی از آنها تردید داشتند که آیا او هنوز هم می‌تواند قدرت و عملکرد درخشان خود در روزهای بازی در آلکمار را دوباره تکرار کند، اما در دیدار برگشت برابر لوزرن سوئیس با ۲ گل درخشان خود آنها را به آینده امیدوار کرد. ۳۲ هزار هوادار فاینورد در ورزشگاه شاهد حرکات جادویی و گل‌های تماشایی او بودند تا مشخص شود که تردیدها درباره او چندان منطقی نبوده است. جهانبخش در این دیدار پاس‌ها، ارسال‌ها و حتی چند شوت خوب داشت که تماشاگران در ورزشگاه را به‌ وجد آورد و البته با بدشانسی در اواخر نیمه‌اول مصدوم شد و از بازی بیرون رفت.»

آرنه اسلات، پس از اینکه تیمش موفق شد درمجموع دو بازی رفت و برگشت حریفش را با ۶ گل شکست دهد و مقتدرانه راهی دور بعد شود، از عملکرد تیمش بسیار خوشحال است و با اشاره به شروع بسیار خوب شاگردانش در این بازی می‌گوید: «پیش از آغاز مسابقه به آنها گفته بودم که باید چگونه بازی را آغاز کنیم و بسیار خوشحالم که آنها به‌خوبی خواسته‌هایم را در زمین پیاده کردند. آنها به‌خوبی کنترل بازی را در اختیار گرفتند و به بهترین نحو مسابقه را شروع کردند. به عقیده من اگر تیم بعد از ۵ دقیقه فوتبال تهاجمی ارائه نکند، یعنی به‌دنبال بردن بازی نیست.»

اسلات که پیش از این در آلکمار با جهانبخش کار کرده بود، درباره مصدومیت ستاره تیمش در این دیدار اینچنین گفت: «من علی را مدت زیادی است که می‌شناسم. او پس از بازی گفت که مصدومیتش چندان هم جدی نیست، اما ما باید پس از نظر پزشکان و بررسی‌های آنها درباره اینکه آیا او روز یکشنبه در ترکیب تیم به میدان خواهد رفت یا نه؟ تصمیم بگیریم. او به‌دلیل مصدومیت از بازی بیرون رفت و نمی‌توانیم روی سلامتی‌اش ریسک کنیم.»

سرمربی فاینورد همچنین درباره استفاده از آنتونی میلامبو که در این دیدار با تنها ۱۶ سال و ۱۳۱ روز فرصت بازی پیدا کرد و رکورد جوان‌ترین بازیکن تاریخ این باشگاه که در اختیار جورجینیو واینالدوم بود را شکست، گفت: «من به‌دنبال رکوردشکنی نبودم و این عملکرد خوب او در تمرینات بود که مرا متقاعد کرد تا در این دیدار از او استفاده کنم. میلامبو در طول سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی در آکادمی باشگاه داشته است و وقتی به اینجا آمدم به سرعت گفتم او بازیکنی است که می‌تواند با تیم اصلی تمرین و حتی در اینجا بازی کند.»

جهانبخش: نیاز به زمان داریم

جهانبخش هم پس از این دیدار درباره عملکردش در این دیدار و همچنین مصدومیتش گفت: «پس از ۵ دقیقه مشکل را حس کردم، اما می‌‌خواستم به بازی ادامه دهم. بعد از گل نخست هم دوباره همین حس را داشتم و با وجود اینکه نمی‌‌خواستم ریسک کنم، اما به خودم گفتم که باید بازی کنم. بعد از گل دوم گفتم دیگر کافی است و بهتر است بیش از این ریسک نکنم. اصلا دوست ندارم به‌خاطر مصدومیت هیچ مسابقه‌ای را از دست بدهم. به‌نظرم گل دومی که زدم بسیار زیبا بود. تحت فشار بودم و تصمیم گرفتم شانسم را امتحان کنم.»

فاینورد تحت هدایت آرنه اسلات، فوتبالی کاملا متفاوت با فصل پیش که دیک ادووکات روی نیمکت این تیم حضور داشت، ارائه می‌دهد و وینگر ایرانی در این باره می‌گوید: «ما در بازی برابر دریتا، در زمین حریف نمایش قابل قبولی داشتیم و این به ما حس خوبی داد. سرمربی تیم نیاز به زمان دارد تا ایده‌هایش را در تیم پیاده کند و بتواند خواسته‌هایش را به بازیکنان منتقل کند. ما در مسیر خوبی قرار داریم و البته نیاز به زمان داریم تا بهتر با بازی هم آشنا شویم.»

او در ادامه با اشاره به حضور میلامبو و هچنین لنارد هارتیس، دو بازیکن جوان باشگاه در نیمه‌دوم این مسابقه گفت: «من هر روز آنها را در تمرینات تیم می‌بینم و به‌نظرم بازیکنان بسیار مستعدی هستند. همه در رختکن به آنها تبریک گفتند و از اینکه فرصت بازی پیدا کردند، خیلی خوشحال بودند. در فاینورد به بازیکنان جوان توجه ویژه‌ای ‌شده و به آنها فرصت پیشرفت داده می‌شود. به این ترتیب باشگاه برای آینده خود برنامه‌ریزی می‌کند و نفرات مدنظرش را پرورش می‌دهد. این دو بازیکن هر روز سخت تمرین می‌کنند تا به اهداف خود برسند و برای آنها بسیار خوشحالم و مطمئنم که آنها آینده این باشگاه هستند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج