جاباما
۱۱۴۴۹۲۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جهانبخش: از انتخاب برایتون پشیمان نیستم

وینگر ایرانی تیم فوتبال فاینورد با اشاره به دوران حضورش در تیم برایتون انگلیس گفت: از انتخاب برایتون پشیمان نیستم، ولی آن‌ها به وعده خود عمل نکردند.

خبرگزاری مهر: علیرضا جهانبخش که سال‌های سختی را در تیم برایتون انگلیس سپری کرده بود، امسال به تیم فاینورد هلند پیوست و در دیدار این تیم در لیگ کنفرانس یوفا موفق شد دو گل به ثمر برساند. این عملکرد، بازتاب بسیار مثبتی از جهانبخش در فوتبال هلند بر جای گذاشت و هواداران فاینورد به متحول شدن این وینگر ایرانی نسبت به دوران حضورش در لیگ انگلیس امیدوار شدند.

جهانبخش البته با جدایی از برایتون هنوز سئوالاتی از آن روزها و بازی نکردنش باقی مانده است. این وینگر ایرانی در گفتگو با روزنامه «تلگراف» هلند به بازگویی دوران سختش در برایتون پرداخت.

جهانبخش ابتدا در برایتون زیر نظر «کریس هوتن» بازی کرد. این وینگر ایرانی گفت: قبل از رفتن به برایتون، اولین فصل حضور این تیم در لیگ برتر انگلیس را از نزدیک دنبال کرده بودم. آنها فوتبال بسیار خوبی بازی می‌کردند و حتی آرسنال و منچستریونایتد را شکست دادند. با خودم گفتم خوب است؛ من این تیم را دوست دارم.

وی افزود: هوتن اغلب به من می‌گفت "علی! یک امتیاز هم مهم است". من در پست دفاع راست بیشتر از وینگر راست بازی می‌کردم و از نظر مصدومیت هم بدشانس بودم.

به نوشته تلگراف، خروج هوتن ضربه سختی برای جهانبخش بود و با ورود «گراهام پاتر» این مهاجم ایرانی خوب بازی نکرد. جهانبخش در این خصوص گفت: سیستم بازی در زمان پاتر ۲-۵-۳ بود؛ بدون وینگر و اعتماد مربی. او هرگز به من اعتقاد نداشت. من بازی‌های بسیار خوبی انجام دادم، اما ناگهان دوباره اشتباه کردم. به نظرم واقعاً عجیب بود.

جهانبخش افزود: اغلب از او (پاتر) می‌پرسیدم مشکل چیست؟ شاید او می‌خواست از من در پست دیگری استفاده کند. من واقعاً می‌خواستم آن را امتحان کنم. اما پاتر بعد گفت «تو واقعاً فوتبالیست و آدم خوبی هستی، اما این انتخاب من است. من مربی هستم و تصمیم می‌گیرم.» من در اولین سال حضور پاتر در برایتون، از این گونه مکالمات با او داشتم.

بازیکن سابق برایتون تاکید کرد: سخت‌ترین کار برای من این بود که هیچ توضیح واقعی نداشتم. اگر او می‌گفت «این است، یا آن» من می‌توانستم کاری را انجام دهم اما من هنوز هم نمی دانم.

جهانبخش در ادامه به تلاشش برای پی بردن به این سئوال اشاره کرد و افزود: امیر (هاشمی مقدم) مدیر برنامه من چند بار با مدیران باشگاه (برایتون) صحبت کرد، اما آنها گفتند که این تصمیم مربی است. او همچنین هرگز نمی‌دانست دلیل دقیق آن چیست.

وی در خصوص پیشنهادات خوبی که برای جدایی از برایتون داشت، اظهار کرد: آنها همیشه -به امیر -می‌گفتند «نه، ما روی او حساب می‌کنیم، او واقعاً خوب کار می‌کند و ما می‌خواهیم او بماند.» اما هیچ اتفاقی نیفتاد. در پایان فصل گذشته به امیر گفتم که آنها به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند.

تلگراف در بخشی از مطلب خود آورده است: «جهانبخش در سومین و آخرین فصل خود در برایتون با هدایت پاتر، ۲۱ بازی در لیگ برتر انجام داد که ۱۵ بازی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد. فاینورد راه حلی ارائه داد و جهانبخش را با مبلغی بیش از یک میلیون یورو در اختیار گرفت. این می‌تواند یک احساس تسکین دهنده باشد، اما هنوز هم برای مهاجم دشوار بود.»

جهانبخش هم در پایان گفتگوی خود در این ارتباط گفت: من به شهر (برایتون) عادت داشتم، مردم آنجا را دوست داشتم و رابطه خوبی بین من کارکنان و اکثر افراد باشگاه وجود داشت اما فقط می‌خواستم ارزش خود را در زمین بازیابی کنم. من این فرصت را پیدا نکرد و مجبور شدم ادامه دهم. من برای انتخاب برایتون پشیمان نیستم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج