۱۱۴۵۰۵۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پایان قرارداد سرمربی تیم ملی بسکتبال

با پایان کار تیم ملی بسکتبال در بازی‌های المپیک، قرارداد سرمربی این به پایان رسید؛ همین مسئله فدراسیون را بر سر دو راهی تمدید قرارداد با این مربی یا انتخاب گزینه جدید قرار داده است.

مهر: با پایان کار تیم ملی بسکتبال در بازی های المپیک، قرارداد سرمربی این به پایان رسید؛ همین مسئله فدراسیون را بر سر دو راهی تمدید قرارداد با این مربی یا انتخاب گزینه جدید قرار داده است.

المپیک با تمام فراز و فرودهایی که برای تیم ملی بسکتبال در مسیر آماده سازی و سپس حضور در آن داشت، به پایان رسیده است. اینکه «ملی پوشان در این رویداد چه عملکردی داشتند» مسئله کلی اما مهمی است که فدراسیون بسکتبال و مدیریت آن باید بر اساس بررسی های فنی و کارشناسی و نتایج حاصل، از آن برای حضور نتیجه بخش تر در رویدادهای آتی بهره ببرد؛ در عین حال اما ترکیب کادر فنی و در راس آن وضعیت سرمربی تیم ملی، موضوعی است که نباید تعیین تکلیف سریع و به موقع آن فراموش شود به خصوص با توجه به زمان اولین رویداد پیش رو و اتمام قرارداد سرمربی سال های اخیر تیم ملی!

پایان قرارداد سرمربی تیم ملی بسکتبال

۴۲ ماه حضور متوالی شاهین طبع در راس تیم ملی بسکتبال

تیم ملی بسکتبال با هدایت مهران شاهین طبع در بازی های المپیک شرکت کرد. شاهین طبع بهمن ماه سال ۹۶ و یک ماه پیش از آغاز ریاست رامین طباطبایی در فدراسیون بسکتبال، عهده دار هدایت تیم ملی شد. این تیم با هدایت شاهین طبع از حضور در پنجره های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین، مجوز شرکت در این جام را به دست آورد و از حضور در میادین چین هم سهمیه صاحب سهمیه المپیک شد.

بعد از المپیکی شدن تیم ملی بسکتبال، مسئولان فدراسیون قرارداد همکاری با مهران شاهین‌طبع را تا زمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو و حضور تیم ملی در این بازی‌ها تمدید کردند ، البته پاندمی کرونا و تاثیری که روی تعویق یک ساله بازی های المپیک داشت، منجر به مطرح شدن صحبت های ضد و نقیضی در مورد این مربی و ادامه حضورش در تیم ملی شد تا اینکه کمیته فنی فدراسیون مهرماه سال گذشته اینگونه به جمع بندی رسید که شاهین طبع تا پایان برگزاری بازی های المپیک در سال ۲۰۲۱ به عنوان سرمربی ابقا شود.

اینگونه مهران شاهین طبع که در واقع جایگزین مهران حاتمی در راس کادر فنی تیم ملی بسکتبال شده بود، ۴۲ ماه متوالی برای هدایت ملی پوشان در میادین آسیایی و جهانی با فدراسیون بسکتبال همکاری داشت. با اتمام بازی های المپیک و پایان کار تیم ملی در این بازی ها اما پرونده این همکاری هم بسته شده است و همین مسئله فدراسیون را در مواجه با تصمیم گیری برای انتخاب جدیدی قرار داده که با توجه به زمان بندی مسابقات آینده باید هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

لزوم تعیین تکلیف سریعتر سرمربی جدید

اگر کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم انجام واکسیناسیون در همه کشورها، برگزاری رقابت های کاپ آسیا در موعد مقرر را لغو نمی کرد، این مسابقات اواخر مردادماه به میزبانی اندونزی آغاز می شد و تیم ملی کشورمان هم با سهمیه ای که در اختیار گرفته درآن شرکت می کرد. با تصمیم فیبا آسیا اما کاپ آسیا تابستان سال آینده میلادی برگزار می شود.

بنابراین پنجره های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ اولین رویدادی است که تیم ملی بسکتبال طی ماه های آینده باید در آن شرکت داشته باشد. طبق تقویم فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا)، دوره جدید مسابقات جام جهانی، شهریورماه سال ۱۴۰۲ ( ۲۵ آگوست تا ۱۰ سپتامبر - ۳ تا ۱۹ شهریورماه) به میزبانی مشترک ژاپن، اندونزی و فیلیپین برگزار می شود. بهترین تیم آسیایی شرکت کننده در این جام می تواند جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند؛ اتفاقی که دو سال پیش برای تیم ملی ایران رقم خورد.

۸۰ تیم از سراسر جهان با حضور در پنجره های انتخابی می توانند سهمیه شرکت در جام جهانی ۲۰۲۳ را به دست بیاورند. طبق اولین برنامه پیشنهادی فیبا، این پنجره های انتخابی از آذرماه سال جاری آغاز خواهد شد و با فاصله زمانی سه ماهه در قالب ۶ مرحله پنجره پیگیری خواهد شد.

بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال تقریبا بعد از پنجره سوم انتخابی جام جهانی باید آماده شرکت در کاپ معوقه آسیا شود. این تیم بعد از این کاپ هم بازی های آسیایی ۲۰۲۲ را در پیش دارد که شهریورماه برگزار می شود.

بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال طی یک سال آینده رویدادهای مهمی در پیش دارد که در تعیین موقعیت جدید این تیم در آسیا و جهان و حتی حضور در المپیک تعیین کننده خواهد بود. همین مسئله لزوم رسیدگی سریعتر به وضعیت سرمربی تیم ملی را می طلبد و تصمیم گیری به موقع برای آن.

فدراسیون بر سر دو راهی

فدراسیون بسکتبال که با نظر کمیته فنی تصمیم به تمدید قرارداد مهران شاهین طبع تا پایان برگزاری بازی های المپیک در سال جاری میلادی گرفت، در نظر دارد در مورد تعیین تکلیف کادر فنی و سرمربی آینده هم از این کمیته و نظرات آن بهره لازم را داشته باشد. در واقع اینکه همکاری سه سال و اندی مهران شاهین طبع با فدراسیون بسکتبال ادامه داشته باشد یا گزینه دیگری عهده دار هدایت تیم ملی شود به نتیجه بررسی ها و جمع بندی کمیته فنی بستگی دارد.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر این موضوع گفت: قرارداد مهران شاهین طبع با فدراسیون تمام شده است، بنابراین کمیته فنی باید تشکیل جلسه بدهد تا بتوانیم در مورد سرمربی جدید تیم ملی تصمیم گیری منطقی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «احتمال ادامه همکاری با مهران شاهین طبع وجود دارد یا به دنبال گزینه ای جدید هستید؟»، تاکید کرد: بررسی و تصمیم کمیته فنی تعیین کننده خواهد بود اما به هرحال باید در تصمیم گیری به شیوه برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی و انجام دیدارها در قالب ۶ پنجره انتخابی توجه داشت. این شیوه برگزاری مسابقات می طلبد تا فردی سرمربی تیم ملی باشد که در طول برگزاری مسابقات شرایط حضور در کنار تیم ملی را داشته باشد.

طباطبایی ادامه داد: پیش از این تیم ملی برای رویدادی مانند انتخابی جام جهانی نهایت ۶ ماه درگیر بود، بنابراین لازم بود سرمربی تیم ملی در این بازه زمانی کنار ملی پوشان قرار بگیرد. طبق شیوه جدید اما پنجره های انتخابی با فاصله سه ماهه برگزار می شود و این تقریبا نیاز به حضور همیشگی مربی تا پایان مسابقات؛ باید در تصمیم گیری به این مسئله توجه داشت.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد که با توجه به زمان آغاز پنجره های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی یکی از اولویت های این فدراسیون برای هفته های آینده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج