۱۱۴۵۰۷۹
۶۹ نظر
۵۱۲۸
۶۹ نظر
۵۱۲۸
پ

آقای طالبی، خانم شریفی، شو‌ اجرا می‌کنید آیا؟

مجری برنامه طبیب به دنبال انتقاد تند از مسئولان دولت قبل توبیخ شد.

روزنامه آفتاب یزد : چندی پیش پیمان طالبی مجری برنامه طبیب در سخنانی تند گفته بود که آمار مرگ و میر کرونا برای مسئولان فقط یک عدد است. او با اشاره به اظهارات زالی و پاسخ ظریف از مسئولان خواست «فقط یک هفته دهن خود را ببندند» و سخنرانی و مصاحبه نکنند. از آنجا که این اظهارات توهین‌آمیز و با واکنش‌های انتقادی بسیاری مواجه بود، سبب شد که این مجری جوان از سوی مدیر شبکه سه سیما توبیخ شود.

آقای طالبی، خانم شریفی، شو‌ اجرا می‌کنید آیا؟

در همین رابطه روابط عمومی گروه اجتماعی شبکه سه سیما اعلام کرده است: «تهیه‌کننده و مجری برنامه طبیب از افراد با سابقه و دغدغه‌مند سیما هستند و برنامه طبیب سالهاست که مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است، اما پیمان طالبی در این برنامه، نتوانست بر احساسات شخصی و عقاید فردی خود غلبه کند و خارج از چارچوب حرفه‌ای به بیان مطالبی پرداخت که به توبیخ نامبردگان توسط مدیر شبکه منجر شد.» این روابط عمومی تاکید کرد: «شبکه سه سیما به عنوان شبکه جوان همچون سایر شبکه ها، نهاد‌ها و رسانه‌های کشور، همراهی با مسئولان و مدیران متعهد کشور و ملت شریف ایران را وظیفه خطیر خود می‌داند و همواره در تلاش است تا مشکلات و کاستی‌های کشور را بدون هیچ‌گونه غرض‌ورزی و جانب گرایی به اطلاع همگان برساند.

در روز‌های اخیر که، همزمان با شیوع بیش از پیش ویروس کرونا و افزایش تعداد جانباختگان، مواضعی از طرف مسئولین در خصوص واکسن مطرح شد که فرصت را برای دشمنان ایران برای سودجویی و اقدام به زدن برچسب ناکارآمدی به نظام فراهم کرد، وظیفه شرعی و عرفی رسانه ایجاب می‌کند که به عنوان چشم بینای جامعه، مسیر ارتباطی مردم با مسئولان را هموار سازد. بی‌تردید تحقق این وظیفه قانونی می‌بایست با پرهیز از جانب‌گرایی و احساسات فردی و به صورت حرفه ای، منطقی و هوشمندانه باشد.»

انتقاد داریم درست اما..

اینکه شرایط کشور بحرانی است و همه‌مان از این وضع به خصوص عملکرد مسئولان و در راس آن از نمکی وزیر بهداشتی که طی سال‌های حضورکرونا در کشور با فرافکنی و ضد و نقیض گویی‌ها و در کل رفتار‌ها و عملکرد پر ایرادش ما را به چنین وضعی دچار کرد، گله و انتقاد داریم و حتی عصبانی باشیم، شکی نیست، اما به شرطی که انتقادات کارساز و مشکل گشا باشد نه آنکه به اسم انتقاد لب به توهین کردن باز کنیم.

آنهم در صدا و سیمایی که ممکن است از کوچک تا بزرگ در حال تماشای برنامه باشند. از سوی دیگر نمکی و برخی از مسئولان دولت گذشته که بر خلاف آنچه که مشاهده می‌کنیم از موفقیت و عملکرد درستشان در خصوص کنترل کرونا می‌گویند، دیروز یا امروز پستی را تحویل نگرفته‌اند که به یکباره مورد انتقاد صدا و سیمایی‌ها آنهم از بدترین آن قرار می‌گیرند. البته منظور این نیست که جای نقد ندارند همانطور که عنوان شد بسیار هم عملکردشان مورد انتقاد است، اما مسئله این است که چرا تا قبل از آنکه دولت عوض شود این انتقاد‌ها مطرح نبود مگر تا قبل از دولت جدید وضع ما همین نبود پس چرا با تغییر دولت، مجریان صدا و سیما تصمیم گرفته‌اند که صدای مردم باشند؟

آقای طالبی، خانم شریفی، شو‌ اجرا می‌کنید آیا؟

این اولین باری نیست که شاهد چنین اتفاقی هستیم چرا که المیرا شریفی مقدم هم از همین دست مجریان است که همین چندی پیش با اقدامش در خصوص استاندار خوزستان، سر و صدای زیادی به پا کرد. او در شرایطی که خوزستان از بی‌آبی رنج می‌برد و وقتی قرار بود در یک برنامه تلویزیونی از سلیمانی استاندار خوزستان درباره چرایی این موضوع سوال‌هایی بپرسد، درست زمانی که متوجه شد این مقام مسئول نمی‌تواند او و دیگر مردم را قانع کند در آنتن صدا و سیما ارتباط تلفنی‌اش را با او قطع کرد وتند‌ترین انتقاد‌ها را روانه او ساخت. به نظر می‌رسد حالا که دولت عوض شده است مجریان صدا و سیما جسورتر شده‌اند و به‌زعم خودشان با انتقاد‌های کوبنده‌شان از مسئولان گذشته، سعی دارند که با مردم همدلی کنند، اما امیدواریم که این رفتار مجریان صدا و سیما همیشگی باشد یعنی به دور از هر گونه توهین از مسئولان مطالبه‌گری کنند.

صدا و سیما طرف قدرت است نه مردم

اما یک کارشناس رسانه در این باره می‌گوید: «نعل صدا و سیمای ما همیشه نسبت به وقایع اجتماعی وارونه است یعنی این سازمان طرف قدرت است نه طرف مردم. به این دلیل که اگر صدا و سیما دغدغه مردم را داشت از همان زمانی که کرونا وارد کشور شد به این سمت می‌رفت که واقعیت‌های جامعه را منعکس کند نه آن چیز‌هایی که خاص قدرت بود».

حسن معظمی اظهار کرد: «مثلاً زمانی که عنوان کردند که قرار است واکسن کرونا را به کشور‌های دیگر صادر کنیم باید صداوسیما این سوال و مطالبه را مطرح می‌کرد که شما اول مردم کشور خودمان را واکسینه کنید بعد آن را صادر کنید. یا آن زمان که این موضوع را مطرح کردند که قرار است آنقدر واکسن تولید کنیم که همچون اقلام خوراکی در سوپرمارکت‌ها موجود باشد باید صدا و سیما در رابطه با آن طرح سوال می‌کرد.»

آقای طالبی، خانم شریفی، شو‌ اجرا می‌کنید آیا؟

وی ادامه داد: «حتی زمانی که وزیر بهداشت طی سخنانی عنوان کرد که مردم کشور ما موش آزمایشگاهی فلان کشور نیستند باید این سوال را مطرح می‌کرد که آیا شما نتیجه این واکسن را در آن کشور دیده‌اید که این چنین سخن می‌گویید. به نظرم صدا و سیما رویه درستی در مقابل مطالبات اجتماعی مردم ندارد و معمولاً به سمت و سویی می‌رود که خاص و نیاز عموم جامعه نیست. به طور کلی صدا و سیما مخاطبانش عموم مردم نیستند بلکه مخاطبش افراد و نهاد‌های خاص هستند.»

حسن معظمی در خصوص توبیخ مجریانی که انتقادات‌شان همراه با بی‌ادبی است، گفت: «آب رفته را نمی‌توان به جوی بازگرداند. به نظرم آن مجری حتماً مجوز‌هایی را داشته که به خود اجازه می‌دهد به مسئولان هر چقدر هم که مورد انتقاد باشند توهین کند بنابراین، این توبیخ‌ها صرفاً پاک کردن صورت مسئله است.»

واکنش کاربران

این ماجرا با واکنش‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است.

یکی از کاربران در این باره نوشته است: «انتقادش را خیلی بد بیان کرد مجری باید بر خودش مسلط باشه وحرف رو بدون حاشیه واحساس شخصی بزنه».

کاربر دیگری گفته است: «حرفاش درسته قبول، اما چون رسانه کلان هست و از پیر تا یه نونهال مخاطب داره، باید کمی مودب و رسانه‌ای‌تر صحبت می‌کرد. توبیخ هم اگه بشه حتما باید این مورد در نظر باشه».

دیگری نوشت: «تمام افرادی که مسئول برنامه ریزی و مدیریت خرید و واردات واکسن بودند باید جوابگو باشند که چرا وضعیت واکسیناسیون کشور این چنین است بنابراین حرفش کاملا درسته، ولی نباید اینطور بدور از ادب حرف بزنه».

کاربران دیگر نوشته اند: «البته باید ادب و احترام رو ایشان رعایت می‌کردند درسته حرف حق رو زدند، ولی نه اینگونه باید احترام در رسانه هم باشد»، «البته نباید این چنین می‌گفتند، ولی باید با کسانی که کم کاری کرده‌اند در دولت قبل در مورد بیماری کرونا هم برخورد شود»، «بد حرف زد اگر خودمان به خودمان بی‌حرمتی کنیم توقع داریم بیرونی‌ها احترام بزارند؟»، «مجری که فقط نباید تعریف کنه یه جا‌هایی نیاز به تلنگر و انتقاد هست البته که انتقادی درست و مودبانه و همیشگی»، «مجری باید بتواند بدون ترس حرف بزند و انتقاد کند، اما برای این کار باید آموزش هم ببیند.

حرفه‌ای و بدور از هیجان»، «مجری خیلی بهتر و زیباتر و با کنترل هوشمنداته‌تر میتوانست از مسئولین انتقاد بکنه، اما از نظر شکلی انتقادش جالب نبود، ولی صدا و سیما هم نباید تا این حد آزادی عمل رو از مجری‌ها بگیره، مردم وقتی این وضع رو ببینند به کانال‌های بیگانه رو میارن»، «در سال‌های اخیر بی‌ادبی و بیان مطالب خارج از نزاکت، در بعضی از مجریان صدا و سیما رویه شده و فکر می‌کنند با بیان سخنان هنجارشکن، نامی برای خود دست‌وپا می‌کنند. مجریان قدیم در مقابل مهمان یا مخاطب بسیار با ادب رفتار می‌کردند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف حق تلخ واسه مردم نادان مااااا...

      پاسخ ها

      • تاج بااصلات :لنگی اگه میتونی خودت باش

        واقعا

      • بدون نام

        به قول پیمان طالبی : جناب نویسنده روزنامه آفتاب یزد، یک هفته دستت رو ببند که از این گل واژه ها ننویسی.

      • بدون نام

        نویسنده نوشته:اما مسئله این است که چرا تا قبل از آنکه دولت عوض شود این انتقاد‌ها مطرح نبود مگر تا قبل از دولت جدید وضع ما همین نبود

        جالب اینه که مسئولان فعلی وزارت بهداشت ، کادر دولت روحانی هستند.یعنی انتقاد به مسئولان فعلی ربطی به دولت جدید نداره.چقدر این جماعت که سعی دارن بی کفایتی رو جناحی کنند انسانهای شریفی هستند واقعا

      • یوناس حقی

        رسم مملکت ما همیشه همین هست، تا ببینیم یکی افتاده، یک لگد نثارش میکنیم تا دلمان را از اون یا جای دیگر خنک کنیم،
        دولت جدید مستقر می شود و همین ها مجیز گویی را شروع می‌کنند تاااااا، 8 سال بعد که همه چیز از امروز بدتر شد، دوباره زبان انتقادی داشته باشند....

      • بدون نام

        ۱۲۰۵
        چیزی که ندارن دقیقا شرفه و حماقت تمام وجودشون گرفته

      • بدون نام

        امثال این دو تا مجری هم از توبره میخورم هم از .... می‌خوام هم مردمی باشن هم تو صدا و سیما موندگار.... خوب دستشون هم واسه بعضی‌ها روئه

    • بدون نام

      مسئولان ی که مملکت رو به این سمت بردن چی توبیخ مجازاتی هم میشن یا نه اونا رو نباید بهشون حرف و کاریشون داشت واقعا که با مجرم و جنایتکار برخورد نمیشه با حرف حق و حقگو برخورد میکنن خاک تو سرت صدا و سیما

      پاسخ ها

      • man

        اگه به ناحق به هشتاد میلیون نفر بگن جمع کنید برید, همینه که هست, توبیخ نمیشن, اگه به حق به چند نفر بگن دهنتونو ببندید, توبیخ میشن. این کفه های ترازو چرا اینجوریه خدا

      • بدون نام

        چون کفه های ترازو اینجا بر مبنای خداوند بنا نشده بر پایه شیطانه

    • بدون نام

      مگرجزحقیقت چیزی به زبان اورده

    • بدون نام

      وای موهای تنم سیخ شد،خودت چیزی که نوشتی و باور داری؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا حس میکنم اینایی ک نوشته (کاربری گفته) اینا هم زاده ذهن نویسنده هستن

    • ن - م

      اینا سوپاپ هستند و شو اجرا می کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم

      • mosi

        کاملن موافقم

      • بدون نام

        آره، وگرنه تو صدا و سیما موندگار نمی‌شدن.... اگه واقعا باهاش در تضاد بودن و دلسوز مردم

      • بدون نام

        دقیقا درسته واقعا

    • بدون نام

      قشنگ معلومه نویسنده جزو ده درصدیاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اتفاقا نویسنده خوب گفته یعنی حالا که دولت قبلی کارش تموم شده قربونتون باز شده ببینم از این به بعد هم به دولت جدید اینطوری بی پروا و گستاخ انتقاد می کنین

    • بدون نام

      از افتاب یزد بیشتر از این انتظار نمیره.روزنامه دستوری

    • بدون نام

      مطلب ضد مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بحث نویسنده نون به نرخ روز خور بودن بعضی از این صدا و سیمایی هاست

    • بدون نام

      الان نویسنده داره از کی دفاع میکنه.دو نفر حرف حق زدن دمشونم گرم

      پاسخ ها

      • دانیال

        بله دمشون گرم که صدای مردم هستن نمیدونم چرا بعضی ها خودشونو به نفهمی میزنند اخه این بوده حرف نزدین این اومده حرف زدین یعنی چی ماهی تازه بگیر فرقی نمیکنه خوبه!

    • بدون نام

      برگشتیم به زمان احمدی نژاد.مختصر و مفید حق هیچ اعتراض و حرفی ندارید همه چی رو هم گل و بلبل نشون بدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین به این مجری مودیر شبکه سه باید کنار برود

    • بدون نام

      هروفت از دولت رییسی همیجوری انتقاد کردند میتوان به سیاسی نبودن این حرفا اعتقاد داشت فقط میخوان روحانی رو بکوبن سال بعد اوصاع رو می بینیم

    • بدون نام

      اون بدبخت برای جلب توجه یه حرفی زده حالا دور از ادب و نزاکت !!! حالا خواسته یه ماهی هم از این اب گل الود برای خودش گرفته باشه ؛ مردم خیلی جدی نمی گیرن چون می دونن واقعی نیست و درد مردم رو ندارن !!!!

    • بدون نام

      فقط نسبت به دولت گذشته آزادانه انتقاد میشد و می شود این دولت به تعبیر آقایان امربمعروفی انقلابی است و باید حمایت بشه

    • بدون نام

      مجریها هم بی ادب شدن

    • سس

      همه این حرکات بازی خود صدا سیماست چقدر ساده اید صدا و سیما اگه صبور بود فرزاد حسنی و بعد کوله پشتی بیرون نمینداخت

    • naser

      ننگ برصداوسیمای میلی

    • مهدی

      بعضیا جوری کامنت گذاشتن و از ادب و گفتار مجری انتقاد کردن که یکی ندونه انگاری در حاشیه و مرکزیت جامعه همه ادب دارن و.. حالا با توجه به نوع گفتار و رفتار در جامعه این مجری بنده خدا که چیز خاصی نگفت که انقد آقایون بهشون برخورده، والا من نمیدونستم که ملت انقد پاستوریزه تشریف دارن! والا به قرآن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      شما دغدغه داری خودت تو برنامت ماسک بزن بقیه رو هم به ماسک زدن و رعاین فاصله گذاری تشویق کن

    • بدون نام

      شریفی مقدم که مجری حکومتیه و با پارتی بی مدرک و با دیپلم وارد شبکه خبر شد

    • د.ن

      خانم شریفی که مشخص بود یک دفعه اتفاق افتاد و از حرف های مسول عصبانی شد ، آقای طالبی هم به هر دلیلی عالی گفت

    • بدون نام

      حرف حق زده توهین کجا بود

    • مرتضی ستاری کیوج

      دمش گرممممممممممممممممم ولی توبیخ نداره

    • بدون نام

      اين نظراتي كه نوشتين از كجا اوردين؟؟؟ من نظرات خوندم همه گفتن كارخوبي كرد گفت و تشويقش كردن....

    • بدون نام

      لطفا چرت نگو

    • علی

      اقای نویسنده حکومتی اتفاقا این مجری حرف دل هشتاد میلیون ایرانی رو زده و همهن پیر و جوانی که میگویی پای برنامه نشستن اگر تریبون دستشون میافتاد از این بد تر میگفتند..فراموش نکن که از دست دادن جان برادر و پدر و خواهر و مادر به خاطر بی لیاقتی کسانی که شما ادب و احترام رو در حرف زدن با انها سفارش میکنید قابل بخشش نیست و اعدام هم برای انها کم است...با وجود منتقدانی مثل شماها بوده که چنین افرادی از دولتی به دولت دیگر فقط تغییر پست دادن و میزهایشان عوض شده..خواهشا به جای توبیخ به این مجری مدال طلا و شهامت دهید

    • setareh

      وقتی جونمون داره بالا میاد چجوری انتظار دارید بگه ؟

    • sim sim

      نویسنده این متن انگار طرف صدا و سیما و سکوته تا مردم !!!

    • طاهری

      چطور وزیر و نماینده جلو همون دوربین فحش بدن درسته بعد جوابشون بدیم زشت جمع کنین کم تلوزیون از این جنس حرفا تو سریالاش نمیزاره که حالا بعضیا لاک غلط کردن شدن فکر نمیکنم کار هر دو مجری از فحشای وزرا و نمایندگان بدتر حتی تو اون سطح باشه

    • عباس

      آفتاب یزد تو هم یه هفته ببند اون دهنتو.

    • مهدی

      عزیزم ! روزنامه آفتاب یزد !
      اینها شعور مودب انتقاد کردن را ندارند.
      احتمالا متوجه نیستی که چقدر انسان به خاطر گند کاری اینها ار بین رفتن.؟ اگر نه این چرندیات را مقاله نمیکردی.

    • مهرشاد مرادی

      حرف حق را زدند‌ و سازمان‌ انها‌ را بیرون‌ کرد متاسفانه

    • بدون نام

      این پیمان طالبی در رادیو جوان هم همین شیوه و روش رو در اجرا به کار میبره

    • رضا

      الان چه قدر هم به اقایون برخود

    • بدون نام

      شما دیگه ساکت باش اسم خانم شریفی را نیار آن صدها سلیمانی دشتکی می ارزه بعد چقدر نوشتی خسته شدیم فقط نصفش را خواندم

    • بدون نام

      به نظرمن بهترین کاروکرد این مجری وخانم شریفی

    • ایران

      یه مجری بیچاره رو واسه اینکه غیر عامدانه با لحن بد انتقاد کرده توبیخ میکنن و مردمم بهشون حق میدن، ولی مسئولی که عامدانه باعث فاجعه ملی شده رو کسی توبیخ نمیکنه، تا زمانی که فرهنگ سیاسی مملکت ما بناش به ضعیف کشی و تمجید از قدرت باشه وضعیت بد و بدتر میشه، واقعا چرا؟!

    • قوخازواره

      فرصت رابرای دشمنان فراهم کردکه به ناکارآمدی دولت اشاره کنن یعنی چی یعنی ناکارآمدوبیلیاقت ونفهم نیستن؟
      درضمن طالبی درست گفته بهتره مسئولین خفه بشن

    • علی

      آفتاب اصلاح طلب نه ببخشید فساد طلب

    • بدون نام

      از این کارها گاهی میکنه، مثلا زمان تبلیغات رو نباید گفت ولی ایشون میگه که با خیال راحت بری و بعد از اون زمان برگردی پای برنامه

    • ناشناس

      لعنت خدا بر نمکی و مسببین اصلی این اوضاع

    • مجید مجیدی

      خارج از اشتباه مسئولین . تلویزیون هر مملکت ارائه دهنده فرهنگ و ادب وشعور اون مملکت در نظر جهانیان است .اشکالی نداره توبیخ یک مجری تا تکرار بی ادبی نشه.

    • بدون نام

      نویسنده ی روزنامه آفتاب یزد کاش شما هم کمتر چرت و پرت بنویسی

    • بدون نام

      دم‌پیمان گرم مسئولی که وضعیت موجود را درست کرده باید خفه بشه

    • بدون نام

      نویسنده نسبتا خیلی کم محترمه
      طرف مردم باش
      خلال دندون و میبینی ستون و نمیبینی
      لعنت بر قلم جیره خورت

    • بدون نام

      اگه اقای طالبی حرفی گفت شاید هرکسی جای او بودممکن بود بدتر صحبت میکرد چون قبلا این همه کشته کرونایی نداشتیم یدفعه بقول قدیمیها امپر چسبنده

    • بدون نام

      روزنامه آفتاب روزنامه آفتابه و کیهان و.. .. همه به گرت پای شریفی نمی رسند

    • بدون نام

      به نظر منم بعضی از این مجری ها شو بازی میکنن این آقای طالبی هم که در بی ادبی سابقه هم داره

      پاسخ ها

      • مهری

        حرف دل مردم رو زده،بنده خدا

    • بدون نام

      ولمان كنيد

    • بدون نام

      اگه خانم شریفی کنار مردم بود الان در صدا سیما نبود.

    • د

      لعنت بر مسئولین بی کفایت واینکه ظلم پایدار نمی ماند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج