۱۱۴۵۱۱۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ستاره‌هایی که در این فصل باید به اوج برگردند

بحران کرونا و مشکلات ناشی از این پاندمی در دو فصل اخیر باعث شده تا نقل‌وانتقالات در فوتبال کم‌رونق‌تر از قبل پیگیری شود و به همین دلیل باشگاه‌ها ترجیح می‌دهند از ستاره‌های فعلی خود بیشترین بهره را ببرند. در این بین ستاره‌های افول‌کرده که با روز‌های اوج خود فاصله گرفته‌اند، فرصت خوبی پیدا کرده‌اند تا بتوانند خود را در شرایط مطلوب قرار داده و بتوانند به تیم خود کمک کنند.

فرهیختگان: فصل جدید رقابت‌های فوتبال در لیگ‌های معتبر اروپایی در روزهای اخیر آغاز شده و باشگا‌ه‌های بزرگ در تلاشند فصلی موفق را برای خود و هوادارانشان رقم بزنند. در این بین بحران کرونا و مشکلات ناشی از این پاندمی در دو فصل اخیر باعث شده تا نقل‌وانتقالات در فوتبال کم‌رونق‌تر از قبل پیگیری شود و به همین دلیل باشگاه‌ها ترجیح می‌دهند از ستاره‌های فعلی خود بیشترین بهره را ببرند.

در این بین ستاره‌‌های افول‌کرده که با روزهای اوج خود فاصله گرفته‌اند، فرصت خوبی پیدا کرده‌اند تا بتوانند خود را در شرایط مطلوب قرار داده و بتوانند به تیم خود کمک کنند. برای برخی از آنها این فصل شاید آخرین مهلت برای بازیابی فرم خوب گذشته و کمک به تیم‌شان برای اوج‌گیری دوباره باشد. در ادامه نگاهی به فهرستی از این بازیکنان خواهیم داشت که فرصت زیادی در تیم‌های فعلی خود ندارند و این فصل باید چهره‌ای جدید از خود ارائه کنند.

ستاره‌هایی که در این فصل باید به اوج برگردند

الکس اکسلید چمبرلین (لیورپول)

شروع او با لباس قرمزها رویایی بود و به‌نظر می‌رسید به‌زودی به یکی از ستاره‌های این تیم بدل خواهد شد. پس از مصدومیتی طولانی او هنوز نتوانسته به شرایط خوب قبلی برگردد و فصل گذشته کمتر از 250دقیقه در لیگ برتر به‌میدان رفت. ستاره سابق آرسنال با این روند کوچک‌ترین امیدی به حضور در ترکیب انگلیس در یورو 2020 هم نداشت و حالا در 27 سالگی باید فصلی خوب را در آنفیلد سپری کند تا یورگن کلوپ را برای استفاده بیشتر متقاعد کند. چمبرلین در تمرینات پیش‌فصل به‌صورت کامل حاضر بود و با توجه به روند نسبتا خوبی که داشته می‌تواند امیدوار باشد تا بیشتر در این فصل مورد استفاده قرار گیرد.

نبی کیتا (لیورپول)

این هافبک گینه‌ای نیز موقعیتی شبیه به چمبرلین در آنفیلد دارد. او با مبلغی نسبتا بالای 50 میلیون پوند جذب لیورپول شد و انتظار می‌رفت به یکی از ستاره‌های این تیم تبدیل شود اما هرچه از حضور او در این باشگاه گذشت کمتر توانست روند خوبش در لایپزیگ را تکرار کند؛ با مصدومیت‌هایی که نصیبش شد عملا حضورش در لیورپول به دورانی کاملا ناموفق تبدیل شده و ادامه این روند می‌تواند به‌معنای پایان همکاری او با قرمزها باشد.

کیتا فصل پیش در دیدار رفت برابر رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان ناگهان در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت اما نمایش ضعیفش باعث شد در بازی برگشت نیمکت‌نشین شود. حالا با جدایی جورجینیو واینالدوم از این تیم او می‌تواند از این فرصت برای حضوری بیشتر در ترکیب اصلی تیمش استفاده کند و اگر آسیب‌دیدگی‌های کهنه اجازه دهد شاید در فصل جدید بیشتر او را در ترکیب تیم کلوپ ببینیم.

تیمو ورنر (چلسی)

خرید فصل پیش آبی‌ها خیلی زود هواداران تیم را ناامید کرد و به‌نظر می‌رسد امسال کار بسیار سختی برای حضور در ترکیب اصلی داشته باشد. ورنر تابستان قبل با سروصدای زیادی راهی استمفوردبریج شد و حتی برای اینکه این تیم انگلیسی فرصت داشته باشد تا بند جدایی‌اش را فعال کند، از همراهی لایپزیگ در مراحل حذفی لیگ قهرمانان چشم‌پوشی کرد تا راهی لندن شود. شروع نه‌چندان خوب او در این تیم باعث ایجاد نگرانی‌هایی شد اما به‌نظر می‌رسید وقتی هموطنش، توماس توخل هدایت چلسی را برعهده بگیرد، شرایط برایش بهتر خواهد شد.

این ملی‌پوش آلمانی با تمام این شرایط فصلی سخت را در فوتبال انگلیس سپری کرد و حتی اعتراف کرد که بازی در لیگ جزیره بسیار دشوارتر و فیزیکی‌تر از چیزی است که انتظارش را داشته است. این مهاجم سرعتی کمتر توانست در موقعیت گلزنی قرار گیرد و به همین دلیل شرایط سختی را سپری کرد. حالا با آمدن روملو لوکاکو به چلسی کار برای ورنر به‌مراتب دشوارتر از قبل هم شده و او باید به‌سختی بجنگد تا بتواند جایگاهش در ترکیب اصلی را پس بگیرد. حالا او باید قدر فرصت‌های گلزنی را بیشتر بداند و اگر می‌خواهد با لوکاکوی آماده رقابت کند باید به‌مراتب بهتر از فصل قبل در چلسی بازی کند.

داوید دخه‌آ (منچستریونایتد)

گلر اسپانیایی یونایتد در چندفصل اخیر فراز و نشیب زیادی داشته و از دروازه‌بانی که یکی از بهترین‌های دنیا بود، فاصله گرفته است. باشگاه با قراردادی بسیار گرانقیمت حضور او را تمدید کرد اما فصل پیش زنگ خطر برای دخه‌آ به‌صدا درآمد و او حالا بیشتر از هر زمان دیگری در این تیم خطر نیمکت‌نشینی را حس می‌کند. او که زمانی یکی از نقاط قوت تیمش محسوب می‌شد و بارها باعث نجات تیمش در دیدارهای مختلف شده بود، اکنون با اشتباهات عجیبش ممکن است جایگاه ثابتش در تیم را به هندرسون جوان واگذار کند.

سولشر فصل پیش تصمیم گرفت قرارداد قرضی هندرسون با شفیلدیونایتد را تمدید نکند و او به اولدترافورد برگشت تا رقیبی جدی برای دخه‌آ باشد. او که یکی از پردرآمدترین بازیکنان لیگ جزیره است، این فصل باید ثابت کند که ارزش چنین دستمزدی را دارد و در غیراین‌صورت ممکن است یونایتد در پایان فصل او را به باشگاه دیگری واگذار کند. شاید سولشر به او اعتماد داشته باشد اما مدیران باشگاه دوست ندارند به بازیکنی که چنین اشتباهاتی درطول فصل دارد و حقوق بالایی هم می‌گیرد، فرصت زیادی بدهند.

گابریل ژسوس (منچسترسیتی)

این برزیلی جوان قرار بود یکی از ستاره‌های آینده‌دار سیتی‌زن‌ها برای سال‌های بعد از جدایی آگرو باشد اما او هنوز نتوانسته ثابت کند که می‌تواند جانشینی مطمئن برای این آرژانتینی باتجربه باشد. آگرو در پایان فصل پیش با پایان قراردادش با سیتی از این باشگاه جدا شد اما ژسوس هنوز هم نتوانسته به انتخاب اول گواردیولا در خط حمله تیمش تبدیل شود. حالا با تلاش سیتی برای خرید هری کین از تاتنهام باز هم مشخص شد که سرمربی اسپانیایی اعتماد کاملی به مهاجم برزیلی‌اش ندارد و قرار نیست در درازمدت روی او حساب باز کند.

حتی گفته می‌شود این باشگاه تصمیم دارد او را به‌عنوان بخشی از مبلغ قرارداد کین راهی تاتنهام کند. اگر دنیل لوی، رئیس باشگاه تاتنهام درنهایت راضی به جدایی ستاره‌اش نشود، ژسوس یک‌فصل دیگر فرصت خواهد داشت تا اثبات کند مهاجمی گلزن است و می‌تواند در تیمی مدعی همچون سیتی نفری ثابت باشد.

نیکولاس په‌په (آرسنال)

این وینگر جوان ساحل‌عاجی قرار بود یکی از ستاره‌های آرسنال باشد و درخشش او در لیل سبب شد توپچی‌ها مبلغ زیادی برای خرید او پرداخت کنند اما حضور در لیگ جزیره برای او هم سختی‌های زیادی داشت و کمتر توانست روزهای خوبش در لیگ فرانسه را تکرار کند.

فصل پیش او پس از مدتی نیمکت‌نشینی بالاخره موفق شد نظر مثبت میکل آرتتا را جلب کند و در ترکیب اصلی تیمش به‌میدان برود. اخراج بچه‌گانه او در دیدار با لیدز باعث عصبانیت آرتتا شد و ترجیح داد مدتی از او استفاده نکند اما دوباره به ترکیب آرسنال برگشت و عملکرد بهتری به‌نمایش گذاشت. آرسنال دوسال پیش 72 میلیون پوند برای خرید او پرداخت اما په‌په هنوز نتوانسته ثابت کند ارزش چنین مبلغی را داشته است.

شاگردان آرتتا فصل جدید را نیز خوب شروع نکردند و در نخستین بازی به برنتفورد با دو گل باختند تا بازهم این وینگر جوان تحت‌فشار انتقادات قرار گیرد. یکی از ایرادهایی که همیشه از آرسنال گرفته می‌شود، این است که پولش را در مسیر درستی هزینه نمی‌کند و این‌بار هم مدیران تیم امید زیادی ندارند که په‌په بتواند دوباره اوج گرفته و به یکی از ستاره‌های آینده تیم تبدیل شود.

ادن آزارد (رئال‌مادرید)

ستاره بلژیکی از زمانی که به برنابئو رفته فرصت‌های زیادی داشته تا بتواند به یکی از نفرات تاثیرگذار این تیم بدل شود اما درطول دوفصل اخیر کمتر نشانی از بازیکن آماده چلسی داشته است. رئالی‌ها با امیدواری زیادی آزارد را خریدند تا جای خالی رونالدو را پر کند اما او بیش از اینکه در زمین مسابقه حاضر شود در کلینیک باشگاه مشغول مداوای مصدومیت‌هایش بوده است. هر زمان که او آسیب‌دیدگی‌اش برطرف شده هواداران این تیم نفس راحتی کشیده‌اند و امیدوار بوده‌اند که شاید او را بازهم در اوج ببینند اما این امید خیلی زود به یاس تبدیل شد و تا این زمان که چنین روندی از او دیده نشده است.

زیدان شانس زیادی به او داد که شاید بتواند روند بدش را پشت‌سر بگذارد اما هر وقت که در ترکیب این تیم قرار گرفت، هواداران را ناامیدتر کرد و آنها دیگر عملا شانسی برای دیدن آزارد آماده برای نمی‌بینند. با حضور کارلو آنچلوتی باید دید آیا این مربی ایتالیایی می‌تواند وینگر بلژیکی‌اش را دوباره به اوج برگرداند یا اینکه او در یکی از آخرین فرصت‌هایش نیز ناکام خواهد شد.

آنتون گریزمان (بارسلونا)

گریزمان اگرچه نمایش بدی در ترکیب آبی‌واناری‌ها نداشته اما انتظاری که هواداران از این مهاجم فرانسوی داشتند بسیار فراتر از این بوده است. او در فصل جدید فشار زیادی را روی شانه‌های خود حس می‌کند؛ چراکه به‌عنوان یکی از پردرآمدترین بازیکنان بارسا، برخی هواداران او را یکی از دلایل اصلی جدایی لئو مسی می‌دانند. گریزمان حالا مجبور است با این فشار کنار بیاید و از طرف دیگر جای خالی ستاره آرژانتینی را برای هواداران پر کند.

با توجه مشکلات مالی باشگاه، آنها بعید است خرید جدیدی در ادامه تابستان داشته باشند و از طرف دیگر هنوز نتوانسته‌اند قرارداد سرخیو آگرو و ممفیس دپای را برای بازی در لالیگا ثبت کنند. به این ترتیب این مهاجم فرانسوی باید به‌تنهایی بار سنگین پر کردن جای مسی و درخشش در این باشگاه را فعلا به‌دوش بکشد. اگر او در این فصل نتواند انتظارات را برآورده کند شاید در انتهای مسابقات دوباره شایعات انتقالش به باشگاه‌های دیگر قوت بگیرد.

لروی سانه (بایرن‌مونیخ)

سانه فصل پیش تصمیم گرفت دیگر برای منچسترسیتی بازی نکند و به‌دنبال بازگشت به بوندس‌لیگا بود. این وینگر جوان و سرعتی موردتوجه بایرن‌مونیخ قرار گرفته بود و به همین دلیل باشگاهش را تحت‌فشار قرار داد تا با حضورش در این تیم موافقت کند. مونیخی‌ها در سال‌های گذشته وینگرهای خوبی را مانند آرین روبن و فرانک ریبری به فوتبال دنیا معرفی کردند اما سانه جوان هنوز نتوانسته رضایت هواداران باواریایی را کسب کند. شاید با حضور جولین ناگلزمن روی نیمکت این تیم او بتواند دوباره به فرم مطلوب قبلی برگردد.

پائولو دیبالا(یوونتوس)

حضور کریس رونالدو در تورین به‌شدت روی عملکرد این بازیکن آرژانتینی تاثیرگذار بود و باعث شد او از فرم مطلوبش دور شده و در وضعیتی نه‌چندان مناسب قرار گیرد. ستاره‌ای که در فصل 18-2017 توانسته بود 26 گل برای تیمش به ثمر برساند حالا باید در پست غیرتخصصی خود بازی می‌کرد و به این ترتیب به‌شدت دچار افت شد. اوضاع در فصل قبل برای او اصلا خوب پیش نرفت و درحالی‌که با یک مصدومیت شدید زانو هم مواجه شد در طول فصل تنها توانست 5 گل برای تیمش به ثمر برساند.

درحالی‌که تنها یک سال دیگر از قرارداد او با تیم ایتالیایی باقی مانده، دیبالا مذاکرات برای تمدید آن را آغاز کرده است، اما بدون‌شک ماندن او در تورین بستگی زیادی به شرایطش در این فصل دارد و اگر بخواهد این روند را ادامه دهد مسلما به کار یووه نخواهد آمد. با بازگشت ماکسیمیلیانو آلگری به این تیم دیبالا می‌تواند امیدوار باشد که دوباره به شرایط خوب سابق برگشته و در کنار رونالدو به یکی از ستاره‌های اثرگذار تیم بدل شود. شاید آلگری راه‌حلی برای مشکل داشته باشد تا هر دو بازیکن بتوانند در بهترین شرایط به فوتبال خود ادامه دهند.

تونگای اندومبه(تاتنهام)

گران‌ترین خرید تاتنهام از زمان حضورش در شمال لندن نتوانسته انتظارات را برآورده کند. این هافبک فرانسوی که یکی از پرطرفدارترین بازیکنان در تابستان 2019 بود و باشگاه‌های زیادی برای خرید او از لیون به صف شدند، اما درنهایت این تاتنهام بود که توانست اندومبله را به خدمت بگیرد. او پس از گذشت دو سال از حضورش در این باشگاه عملا نارضایتی‌اش از حضور در تاتنهام را اعلام کرده اما ظاهرا این تیم فعلا تصمیمی برای قطع همکاری با او ندارد. شاید مهم‌ترین دلیل آن نداشتن جانشینی مناسب برای بازیکنی باشد که دو سال پیش برای خرید او 56 میلیون پوند هزینه کردند و یکی از ناموفق‌ترین خریدهای آنها لقب گرفته است.

در شرایط کنونی کمتر تیمی حاضر است چنین بازیکنی را که از شرایط آمادگی کاملا دور است به خدمت بگیرد و به همین دلیل نونو اسپیریتوسانتو مجبور است در فصل جدید هم از او در خط میانی تیمش استفاده کند. با حضور این سرمربی پرتغالی روی نیمکت تاتنهام، اندومبله می‌تواند شروعی تازه در لندن را تجربه کند و شاید در این فصل بتواند از شرایط نامساعدی که در دو سال قبل داشته، فاصله بگیرد. اعتمادبه‌نفس او در دوران حضور مورینیو در تاتنهام به‌شدت افت کرد و انتقادات زیادی که این مربی پرتغالی حتی برابر دوربین‌های خبرنگاران از او داشت، باعث شد کمتر بتواند همانند دوران حضورش در لیون عملکردی خوب ارائه کند. این شاید آخرین فرصت برای این هافبک فرانسوی باشد که ثابت کند ارزش پولی را که برایش پرداخت شده، دارد.

جسی لینگارد(منچستریونایتد)

بسیاری از هواداران یونایتد انتظار داشتند این باشگاه در نقل‌وانتقالات تابستانی هافبک بازی‌ساز خود را بفروشد تا بتواند پول خوبی از این انتقال به دست آورد. بااین‌حال فعلا باشگاه چنین تصمیمی نگرفته و به نظر می‌رسد لینگارد یک فصل دیگر در اولدترافورد بازی خواهد کرد. او فصل پیش به‌صورت قرضی در وستهام بازی کرد و عملکردی بسیار خوب در این باشگاه داشت. لینگارد که در دوران جوانی یکی از ستاره‌های آینده‌دار یونایتد لقب گرفته بود تحت هدایت دیوید مویس در وستهام دوباره به اوج برگشت و توانست عملکردی فراتر از انتظار ارائه کند.

به همین دلیل بسیاری منتظر بودند تا یونایتد در چنین شرایطی او را بفروشد اما او که حالا انگیزه‌های زیادی برای درخشش در یونایتد و حتی تیم ملی کشورش پیدا کرده، با تلاش زیادی به‌دنبال یافتن جایگاهی در ترکیب شیاطین سرخ است. او پس از صحبتی که با سولشر داشته، امیدوار است که شانس بیشتری برای بازی در این تیم پیدا کند و به همین دلیل فعلا به‌دنبال جدایی از این تیم نیست اما این به احتمال زیاد آخرین فرصتی است که به او داده می‌شود و اگر نتواند عملکرد خوبی داشته باشد به احتمال فراوان در پایان فصل فروخته خواهد شد.

کالوم هادسون‌اودوی(چلسی)

یکی از ستاره‌های جوان چلسی که از روزهای اوجش فاصله دارد و در شرایط به‌مراتب بدی به سر می‌برد. همین سال گذشته بود که بایرن‌مونیخ با انتقالی قرضی و بند خرید 70 میلیون پوندی به‌دنبال به خدمت گرفتن او بود اما چلسی ترجیح داد ستاره جوانش را حفظ کند. حالا با گذشت یک فصل و مصدومیتی که نصیبش شد، هادسون‌اودوی از فرم خوبش فاصله زیادی دارد و به‌ندرت فرصت بازی در ترکیب تیمش را به دست می‌آورد. او در این شرایط حتی شانس حضور در یورو 2020 را از دست داد و امسال باید به توماس توخل ثابت کند که هنوز هم می‌تواند مهره‌ای تاثیرگذار در تیمش باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج