۱۱۴۵۴۷۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

۶هزار سرباز، ترافیک هوایی کابل را کنترل می‌کنند

بر اساس بیانیه مشترک وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون که روز یکشنبه منتشر شد، آمریکا کنترل تردد هوایی در کابل را به‌دست گرفته و حضور نظامی خود را به ۶۰۰۰ سرباز افزایش می‌دهد تا از خروج ایمن پرسنل آمریکایی و متحدانش اطمینان حاصل شود.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس بیانیه مشترک وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون که روز یکشنبه منتشر شد، آمریکا کنترل تردد هوایی در کابل را به‌دست گرفته و حضور نظامی خود را به ۶۰۰۰ سرباز افزایش می‌دهد تا از خروج ایمن پرسنل آمریکایی و متحدانش اطمینان حاصل شود.

با در دست گرفتن کنترل کابل و اکثریت کشور از سوی طالبان، گفته می شود که تمام خروجی ها مسدود شده اند و تنها فرودگاه بین المللی کابل برای کسانی که قصد خروج یا ورود به این کشور را دارند، باز است.

در بیانیه وزارت خارجه و پنتاگون آمده است: طی ۴۸ ساعت آینده ، ما حضور امنیتی خود را به نزدیک ۶۰۰۰ سرباز افزایش می‌دهیم ، مأموریتی که فقط بر تسهیل خروج متمرکز شده و کنترل ترافیک هوایی را به دست می‌گیرد.

مقامات آمریکایی خاطرنشان کردند که "هزاران شهروند آمریکایی که در افغانستان اقامت داشته اند و همچنین کارکنان محلی ماموریت نمایندگی ایالات متحده در کابل و خانواده های آنها و دیگر اتباع افغان به ویژه آسیب پذیر" طی چند روز آینده از افغانستان خارج خواهند شد.

در این بیانیه تاکید شده است: ارتش آمریکا آمادگی تخلیه "هزاران افغان واجد شرایط روادید ویژه مهاجرتی آمریکا را دارد ، که تقریباً ۲۰۰۰ نفر از آنها طی دو هفته گذشته وارد آمریکا شده اند

وضعیت فرودگاه بین المللی کابل بدتر شده است، زیرا صدها نفر در حال خروج از پایانه ها در تلاش برای خروج از کشور دیده می شوند. این فرودگاه در حال حاضر تنها تأسیسات هوایی مناسب است و بر اساس گزارش ها از ۱۵ آگوست همه پروازهای تجاری ممنوع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی .ب

      بنظر شما آمریکا به چه دلیل قصد خارج کردن شهروندان افغانی را از کشورشان دارد در حالی که طالبان اعلام کردند با شهروندان کاری ندارند ؟این شیطان مکار چه نقشه‌ای در سر دارد ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج