۱۱۴۵۹۵۵
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

باکتری‌های مرموزی که نفت را تجزیه می‌کنند

یک تحقیق که به تازگی انجام شده، نشان می‌دهد باکتری‌های موجود در اقیانوس منجمد شمالی در نزدیکی کانادا قادر به تجزیه بیولوژیکی نفت و گازوئیل هستند.

یورو نیوز: یک تحقیق که به تازگی انجام شده، نشان می‌دهد باکتری‌های موجود در اقیانوس منجمد شمالی در نزدیکی کانادا قادر به تجزیه بیولوژیکی نفت و گازوئیل هستند.

دانشمندان در دانشگاه کلگری کانادا می‌گویند این میکروب‌ها که می‌توانند سوخت‌های فسیلی موجود را تجزیه کنند به طرز غیرمنتظره‌ای در آب‌های یخ‌زده شمال‌غرب اقیانوس اطلس شمالی پیدا شده‌اند.

باکتری‌های جدید با نام‌های سیکلوکلاستیک‌، پاراپرلپسیدیباکا و ژونگشانیا (Paraperlucidibaca ، Cycloclasticus و Zhongshania) شناخته می‌شوند و از جمله باکتری‌هایی هستند که در دریای لابرادور زندگی می‌کنند. آن‌ها با پاکسازی اقیانوس باعث می‌شوند زمینه مساعد برای ادامه حیات میکروبی فراهم شود.

دانشمندان در پژوهش خود به طور مصنوعی نفت خام و گازوئیل را با لجن کف اقیانوس قطب شمال در چندین بطری ترکیب کردند. سپس دما را در ۴ درجه سانتی‌گراد، یعنی تقریبا دمای آب در دریای لابرادور نگه داشتند تا بتوانند مشاهده کنند در شرایط طبیعی چه اتفاقی رخ می‌دهد.

باکتری‌های مرموزی که نفت را تجزیه می‌کنند

شبیه‌سازی‌ها نشان داد که باکتری‌های مورد بحث به محض تماس با نفت در محیط شروع به واکنش کردند و فرآیند تجزیه شروع شد.

دانشمندان می‌گویند کشف این عامل می‌تواند به مبحث مهم پیشگیری در نشت‌های بزرگ نفتی در آب‌ها کمک کند.

آب‌های قطب شمال در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای شاهد فعالیت صنایع مرتبط با حمل و نقل دریایی همچنین نفت و گاز است. امری که احتمال نشت سوخت‌های فسیلی به دریا را بالا برده است.

این در حالی است که محققان می‌گویند تا کنون پژوهش‌های چندانی در زمینه پالایش زیستی در این قسمت از قطب شمال منتشر نشده است.

تحقیق روی یافتن راه‌های طبیعی مقابله با نشت نفتی در این منطقه به خصوص از آن جهت حائز اهمیت است که به دلیل واقع شدن لابرادور در ناحیه‌ای پرت و دورافتاده، واکنش اضطراری در صورت نشت نفت بسیار کند و پیچیده خواهد بود.

دکتر کیسی هوبرت، استاد ژئومیکروبیولوژی در دانشگاه کلگری می‌گوید اگر بخواهیم منطقه و مردم محلیِ این ناحیه را در آینده ایمن نگه داریم، کشف این باکتری‌های سوخت فسیلی بسیار مهم است.

ساحل لابرادور برای مردمان بومی این ناحیه که برای تامین غذا به اقیانوس متکی هستند، مهم است. صنعت شیلات در این منطقه عمدتا متکی به صید ماهی کاد است.

دکتر کیسی هوبرت می‌افزاید: «با تغییر شرایط آب و هوایی، ذوب شدن یخ‌ها و افزایش فعالیت‌های صنعتی در قطب شمال، یافتن روش‌هایی که می‌توانند از طریق حیات میکروبی کف دریا با نشت سوخت مقابله کنند، بسیار اهمیت دارد.»

یافته‌های جدید در نشریه علمی «میکروبیولوژی کاربردی و محیطی» منتشر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج