جاباما
۱۱۴۶۳
۵۱۳۴
۵۱۳۴
پ

۱۸ سال حبس برای قاتل کودک ایرانی در سوئد

غرامت مرد به زن و مادرزن به خاطر قتل فرزند

مرد ايراني كه فرزند ۷ ساله خود را در سوئد به قتل رسانده بود از سوي دادگاه بدوي به تحمل ۱۸ سال زندان و پرداخت غرامت محكوم شد.

مرد ايراني كه فرزند ۷ ساله خود را در سوئد به قتل رسانده بود از سوي دادگاه بدوي به تحمل ۱۸ سال زندان و پرداخت غرامت محكوم شد.

اين ايراني ۵۳ ساله كه شهرام نام دارد، حدود چهار ماه قبل پسر ۷ ساله‌اش به نام سامي را در خانه همسرش واقع در خيابان «الوانزوگ» محله «تومته بود» در شهر شمالي «امئو» سوئد با ۱۷ ضربه چاقو به قتل رساند.

اين مرد كه كارمند اداره پست بود، سال ۶۸ همراه همسرش به سوئد مهاجرت كرد و پنج سال بعد به تابعيت اين كشور درآمد. شهرام و همسرش كه پرستار بود از چند سال قبل دچار اختلاف شدند و بعد از مدتي كشمكش تصميم به جدايي از هم گرفتند پس از آن همسر شهرام همراه سامي به خانه مادرش نقل مكان كرد و بحث بر سر طلاق ادامه داشت تا اينكه روز حادثه وقتي مادر سامي به بيمارستان محل كارش رفته بود، شهرام راهي خانه مادرزنش شد.

او زن مسن را بعد از مشاجره از خانه بيرون انداخت و درها را قفل كرد. مرد خشمگين سپس چاقويي برداشت و با آن به فرزندش حمله‌ور شد. دقايقي بعد ماموران پليس با گزارش همسايه‌ها خود را به محل حادثه رساندند و پس از ورود به خانه، شهرام را در حالي كه چاقو به دست، بالاي سر جنازه فرزندش ايستاده بود دستگير كردند.

اين مرد در بازجويي‌ها اتهام كشتن فرزندش را قبول كرد اما حاضر نشد هيچ توضيح ديگري بدهد. به اين ترتيب، پرونده‌اي عليه وي در دادگاه بدوي شهر امئو تشكيل شد و اين مرد چند روز قبل پاي ميز محاكمه رفت.

در اين جلسه دادگاه، مادر و مادربزرگ سامي خواستار مجازات شهرام شدند. دادستان نيز جرم اين مرد را محرز دانست و براي وي درخواست مجازاتي سنگين كرد. سپس مرد ايراني به دفاع از خودش پرداخت.

او اين بار هم پذيرفت فرزندش را آن طور كه پزشكي قانوني گزارش داده، با ۱۷ ضربه چاقو از پا درآورده است. او البته داشتن قصد قبلي براي قتل را انكار كرد و در دفاعيات كوتاهش گفت: «من نمي‌خواستم سامي را بكشم، اصلا زمان حادثه به حال خودم نبودم و نمي‌دانستم چه كار مي‌كنم. بعد از دستگيري بود كه تازه هوش و حواسم را به دست آوردم.»

متهم از ارتكاب قتل ابراز پشيماني كرد و خواستار تخفيف در مجازاتش شد اما قاضي دادگاه بعد از بررسي پرونده در حكمي با گناهكار شناختن شهرام براي او مجازات ۱۸ سال زندان را در نظر گرفت. همچنين شهرام بايد به همسر سابقش مبلغ ۸۷ هزار و ۱۴۵ كرون (معادل ۱۳۹ ميليون تومان) و به مادرزنش ۱۵ هزار و ۱۰۵ كرون (معادل ۲۴ ميليون تومان) خسارت پرداخت كند.

اين حكم هنوز در مرحله مقدماتي است و مرد ايراني حق دارد با اعتراض به آن خواستار مجازاتي سبك‌تر شود.

منبع: شرق

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

غرامت مرد به زن و مادرزن به خاطر قتل فرزند


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج