جاباما
۱۱۴۶۳۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

وقف تمام اموال یک نماینده برای مدرسه‌سازی

سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین بزرگواری فضای مراسم را تغییر داد و اشک را به گوشه چشمان حضار نشاند و با تشویق‌های مکرر میهمانان مواجه شد.

خبرگزاری فارس: شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته در سالن اجتماعات جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در تهران برگزار شد.

از ویژگی‌های اصلی این جشنواره، محل برگزاری آن بود که بر خلاف تمام استان‌ها که جشنواره‌های خیرین را در استان خود برگزار کرده بودند، این جشنواره در تهران برگزار شد و خیرین استان کهگیلویه و بویراحمد و تهران در این مراسم حضور داشتند.

از ویژگی‌های دیگر این جشنواره، پایان تمام جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز استان‌ها بود که با برگزاری این جشنواره، پرونده شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان‌های کشور در سال ۹۳، بسته شد.

آغاز این جشنواره با افتتاح نمایشگاه در حیاط جامعه خیرین بود که شامل غرفه معرفی پروژه‌های نیمه‌تمام استان کهگیلویه و بویراحمد، چادر صنایع دستی این استان و موسیقی محلی بود.

در غرفه صنایع دستی نیز دیگ آش دوغ برپا بود و میهمانان نیز با نان داغ محلی که توسط چند تن از بانوان زحمتکش این استان پخت می‌شد و آش دوغ پذیرایی می‌شدند.

پس از افتتاح نمایشگاه، مراسم در سالن اجتماعات جامعه خیرین مدرسه‌ساز آغاز شد و مجری برنامه اعلام کرد که قرار است امروز ۱۶ شمع به مناسبت شانزدهمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه‌ساز در این مراسم خاموش شود و هر شمع با تعهد یک خیّر مدرسه‌ساز خاموش می‌شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ۵۵۰ کلاس درس برای دانش‌آموزان است

هادی زارع‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ۱۷ سال است که از عمر مجمع خیرین مدرسه‌ساز می‌گذرد و فرهنگ خیرخواهی و نیک‌اندیشی در کشور نهادینه می‌شود که نتیجه آن مشارکت ۳۰ درصدی خیرین در مدرسه‌سازی است و امیدواریم این روند به ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در مفاهیم قرآنی بیش از ۱۰۰ آیه درباره انفاق و احسان است، افزود: امیدواریم در شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان شاهد کمک‌های خیرین برای حل مشکلات مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

زارع‌پور به آمار دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: ۱۴۳ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲۷۰۰ مدرسه تحصیل می‌کنند که البته این مدارس با استانداردها فاصله دارند و ما برای رسیدن به مدرسه مطلوب و استاندارد به حداقل ۵۵۰ کلاس درس در قالب ۸۰ پروژه نیازمندیم.

وی اضافه کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۰ پروژه آموزشی نیمه تمام داریم که درصد احداث آنها بین ۲۰ تا ۷۰ درصد است و ۶۵ میلیارد تومان نیز برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است.

۵۰۰ هزار خیّر در ایران مدرسه‌سازی می‌کنند

محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: در دو سال گذشته و در زمان تحریم اقتصادی ملت ایران راه ارتقاء را به خوبی پیدا کرد که رشد دانش فرزندان کشور است.

وی ادامه داد: ۱۷ سال پیش حرکت مدرسه سازی توسط خیرین را در کشور آغاز کردیم و آن زمان تعداد انگشت‌شماری در جوار حرم امام رضا (ع) جمع شدند که اکنون این تعداد به ۵۰۰ هزار نفر در کشور و یک هزار نفر در سراسر جهان رسیده است.

حافظی ادامه داد: در حال حاضر در ۵۵۰ شهرستان مجمع خیرین مدرسه‌ساز فعالیت می‌کند و در ۳۱ استان نیز خیرین حضور گسترده دارند.

فرصت علم آموختن را از فرزندان ایران نگیریم

موسی خادمی، استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم اظهار داشت: صحبت از اهمیت امر خیر و در واقع مهم بودن این نوع کارها در جمع کسانی که نه تنها به لحاظ نظری بلکه در عمل به این باور رسیده‌اند، کار سختی است.

وی با بیان اینکه کارهای خیر طیف متعددی از کوچک تا بزرگ دارد، گفت: کار خیر مدرسه‌سازی از ویژگی‌های مهمی برخوردار است چرا که مدرسه بستر تعلیم و تربیت و آموزش دانش‌آموزان است.

خادمی با بیان اینکه بعد از حق حیات و فرصت زندگی کردن، ارزشمندترین فرصت، فرصت علم آموختن است، افزود: اگر فرصت علم آموختن را از افراد بگیریم بیشترین ضرر را به آنها وارد کرده‌ایم و این همایش به دنبال بسترسازی و فرصت‌سازی برای این موضوع است.

وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم توسعه یافتگی و عدم سرمایه‌گذاری موجب شده است که مردم به لحاظ مالی ضعیف باشند، گفت: امیدواریم آثار این همایش را در توسعه این استان ببینیم چرا که با مبالغ بسیار کمی در مقابله با سایر استان‌ها مشکل استان کهگیلویه و بویراحمد حل می‌شود.

استاندارد کهگیلویه و بویراحمد افزود: به همان میزان که خیرین برای مدرسه‌سازی تعهد کنند، تسهیلات فراهم می‌کنیم.

۹۷ هزار کلاس درس خیّرساز است

مرتضی‌ رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: برگزاری این جشنواره در تهران نشان‌ دهنده عزم بلند مسئولان استان است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز، تکریم از خیرین و گسترش فرهنگ ایثار و انفاق است.

رئیسی اضافه کرد: اگر سؤال شود «نخستین مُدرس مدرسه خیرسازی کیست؟» می‌گوییم خود خیّر است؛ چرا که ایثار و گذشت را به دانش‌آموزان یاد می‌دهد.

وی به آمار مدارس احداثی توسط مردم اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار موجود ۹۷ هزار کلاس درس کشور از ۴۸۵ هزار کلاس درس که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ساخته شده است، به صورت مردمی و مشارکتی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: به طور میانگین هر دو روز در کشور، ۱۵ کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است و به ازای هر ۱۲۰ دانش‌آموز در کشور یک کلاس خیرساز وجود دارد.

وی تأکید کرد: برای روشن نگه داشتن موضوع خیرین در کشور زحمت زیادی کشیده است و افراد زیادی تلاش کرده‌اند.

رئیسی به نقش رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور اشاره کرد و گفت: دکتر حافظی به رغم کهولت سن در تمام استان‌ها حضور می‌یابد و برای جذب خیرین تلاش می‌کند، لذا واقعاً باید از ایشان تقدیر و تشکر کنیم.

بخشندگی این نمایندگان

میهمانان متعددی در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد دعوت بودند که حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی محمد بزرگواری، غلامرضا تاج‌گردون و غلام محمد زارعی سه نماینده مردم این استان در مجلس، در این مراسم حضور یافتند و به دعوت از مجری برنامه بر روی سِن رفتند.

مجری برنامه از هر یک از آنها خواست که درباره خیرین صحبت کنند و هدیه‌ای به این جشنواره اهدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بزرگواری در این مراسم با اشاره به اینکه در دوره نوجوانی در مدرسه سنگی و گلی درس می‌خوانده است، گفت: از گذر نمایندگی وام‌هایی را به نمایندگان می‌دهند که یک آپارتمان ۱۳۰ متری با ۲۳۰ میلیون وام تهیه کردم.

وی ادامه داد: بنده بچه‌های بیکار دارم و اکنون در تهران در خانه‌ای ۹۰ متری به صورت اجاره با ۸۰ میلیون تومان و ماهی ۶۰۰ هزار تومان زندگی می‌کنم اما می‌خواهم کلید منزل خود را به خیرین مدرسه‌ساز بدهم تا در حوزه انتخابیه‌ام در محروم‌ترین منطقه مدرسه ساخته شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: فرزند ارشد بنده «سید روح‌الله» افسر ارتش بود که در مانوری دچار حادثه شد و بنده اعضا و جوارح وی را تقدیم ۳ هموطن کردم و اکنون می‌خواهم آن مدرسه به اسم سید روح‌الله بزرگواری نامیده شود.

سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین بزرگواری فضای مراسم را تغییر داد و اشک را به گوشه چشمان حضار نشاند و با تشویق‌های مکرر میهمانان مواجه شد.

پس از وی نیز زارع با بیان اینکه باید بر دستان محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز به نمایندگی از خیرین بوسه زد، از سِن پایین آمد و به نزد حافظی رفت که برای چند ثانیه مراسم به این موضوع اختصاص یافت.

وقتی زارع به روی سِن بازگشت، مجری برنامه از وی خواست تا به این جشنواره هدیه‌ای دهد که زارع پاسخ داد: هنوز در تهران صاحب خانه و آپارتمان نشدم، اگر صاحب شدم، حتماً هدیه می‌کنم.

وی در پاسخ مجری برنامه که عنوان کرد از آنچه در استان کهگیلویه و بویراحمد دارید، هدیه دهید، گفت: تا آنجا که ممکن بوده است سعی می‌کنم، اگر کار خیری انجام می‌دهم، رسانه‌ای نکنم.

تاج‌گردون نیز در ادامه مراسم گفت: امروز خیلی احساسی شدم چرا که آقای بزرگواری جانباز ایران اسلامی که فرزندشان نیز تقدیم کشور شده است، اکنون تمام مالشان را نیز هدیه داده‌اند و به نمایندگی از شما البته می‌دانم نمی‌گذارد دستش را ببوسم اما صورتش را می‌بوسم.

تاج‌گردون ادامه داد: در این مراسم ۳۰۰ میلیون تومان به نیت مادرم که خیّر بودم، تقدیم مدرسه‌سازی می‌کنم.

پس از پایان این سخن، تاج‌گردون، بر چهره بزرگواری که اشک‌هایش را هر چند ثانیه پاک می‌کرد، بوسه زد که این حرکت نیز مورد تقدیر میهمانان قرار گرفت.

در این مراسم ۱۶ شمعی که مجری برنامه خواسته بود، خاموش شوند توسط خیرین تعهد شد و تعداد آنها از ۱۶ شمع نیز گذشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج