۱۱۴۶۴۸۸
۱ نظر
۵۰۶۰
۱ نظر
۵۰۶۰
پ

وقتی پلیس از راه دور دست‌بند می‌زند!

در درجه نخست برای مهار افرادی است که دچار بحران سلامت روانی یا تحت تاثیر مواد مخدر و الکل‌اند و به فرمان مجریان قانون پاسخ درست نمی‌دهند و با هدف کاهش تنش موقعیت از آن استفاده می‌شود

مجله تصویری سلاح: بولارپ (BolaWRAP) شاید شبیه به چیزی باشد که از داستان کمیک بتمن خارج شده، اما در واقع ابزاری کمتر کشنده برای مهار افراد است و نیروهای انتظامی و نظامی از آن استفاده می‌کنند.

وقتی پلیس از راه دور دست‌بند می‌زند!

بولارپ، تولید شرکت رپ تکنولوژیز (WRAP Technologies) است و به عنوان یک "دست‌بند از راه دور" توصیف می شود. این دستگاه یک بندِ هشت فوتی (۲.۴۴ متر) از جنس کولار (با قلابی در هر دو انتهای خود) را برای محدود کردن حرکت سوژه شلیک می‌کند که می‌تواند دُور دست‌ها یا پاهای سوژه بپیچد و امکان فرار، مشت یا لگد زدن را از او بگیرد.

بولارپ، بردی بین ۱۰ تا ۲۵ فوت (۳ تا ۸ متر) دارد و بند مهار را با سرعت ۵۱۳ فوت در ثانیه (۱۵۶ متر در ثانیه) شلیک می‌کند. سرعت جمع شدن بند به دور سوژه برابر با ۲۷۰ فوت در ثانیه (۸۲ متر در ثانیه) است.

بند از یک کارتریج شلیک می‌شود که امکان پر کردن دوباره آن وجود دارد و یک تا سه بار دور سوژه می‌پیچد. این دستگاه دارای یک خط دید لیزر سبز برای کمک به مأمور در هدف‌گیری است. قیمت این دستگاه با قابلیت چند بار مصرف حدود یک هزار دلار است. این قیمت، شامل کارتریج و لوازم جانبی هم می‌شود.

وقتی پلیس از راه دور دست‌بند می‌زند!

بولارپ چگونه کار می‌کند؟

به گفتۀ شرکت رپ تکنولوژیز، بولارپ در درجه نخست برای مهار افرادی است که دچار بحران سلامت روانی یا تحت تاثیر مواد مخدر و الکل‌اند و به فرمان مجریان قانون پاسخ درست نمی‌دهند و با هدف کاهش تنش موقعیت از آن استفاده می‌شود. شرکت تولیدکننده بولارپ این محصول را به عنوان ابزار رسیدگی در برخوردهای خشونت‌آمیزتر، مانند مقابله با افراد شرور یا مسلح به سلاح گرم، یا در مهار حوادث بزرگ‌تر مانند شورش‌ها در نظر نمی‌گیرد و توصیه نمی‌کند.

وقتی پلیس از راه دور دست‌بند می‌زند!

فضای اطراف سوژه باید دو تا چهار فوت (۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر) باشد تا امکان به‌کارگیری درست از بولارپ وجود داشته باشد. شلیک بولارپ صدایی شبیه به یک تپانچه ایجاد می‌کند، اما نتیجه بسیار متفاوت است و بدون بروز مشکلی خاص و خون‌ریزی می‌تواند سوژه را مهار کند.

وقتی پلیس از راه دور دست‌بند می‌زند!

به گفتۀ شرکت رپ‌تکنولوژیز، از بولارپ در حال حاضر در 430 ادارۀ پلیس آمریکا و 36 کشور استفاده می‌شود. پلیس لُس آنجلس یکی از نخستین اداراتی است که استفاده از بولارپ را آغاز کرد. در برنامه آزمایشی پلیس لس‌آنجلس، بولارپ با شش مهار موفق از 9 شلیک به عنوان محصولی مؤثر ارزیابی شد.

وقتی پلیس از راه دور دست‌بند می‌زند!

وقتی پلیس از راه دور دست‌بند می‌زند!

وقتی پلیس از راه دور دست‌بند می‌زند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا از این سلاح برای مدافعان محیط زیست تهیه کنید از بس تنها و بی کس هستن وسط جنگل ها و بیابان ها با این ملت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج