۱۱۴۷۰۹۹
۵۰۶۷
۵۰۶۷
پ

رپورتاژ آگهی

آشنایی با کلاردشت؛ مقصدی خوش آب‌وهوا در قلب تابستان

در گرماگرم تابستان هیچ چیز به اندازه سفر به یک منطقه سرسبز و خوش آب‌وهوا، لذت‌بخش نیست. متاسفانه بیشتر مناطق جنگلی استان‌های شمالی کشور در فصل تابستان بسیار گرم و شرجی بوده و حتی در صورت سفر هم امکان بیرون رفتن در طول روز امکان‌پذیر نیست، اما کلاردشت یک استثناست. در این مطلب با ما همراه شوید تا با کلاردشت مازندران بیشتر آشنا شویم.

در گرماگرم تابستان هیچ چیز به اندازه سفر به یک منطقه سرسبز و خوش آب‌وهوا، لذت‌بخش نیست. متاسفانه بیشتر مناطق جنگلی استان‌های شمالی کشور در فصل تابستان بسیار گرم و شرجی بوده و حتی در صورت سفر هم امکان بیرون رفتن در طول روز امکان‌پذیر نیست، اما کلاردشت یک استثناست. در این مطلب با ما همراه شوید تا با کلاردشت مازندران بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با کلاردشت؛ مقصدی خوش آب‌وهوا در قلب تابستان

کلاردشت منطقه‌ای کوهستانی و بسیار زیباست که نامش در بالای لیست سفر‌های تابستانی بسیاری از مسافران قرار دارد. این منطقه وسیع تقریبا هر چیزی را که خواهان دیدنش هستید در دل خود جای داده است. روستا‌های سرسبز، ارتفاعاتی نزدیک به آسمان و ابرها، دریاچه، جنگل، کوه، مرداب، آبشار و... همه و همه بخشی از زیبایی‌های منطقه کلاردشت را تشکیل می‌دهند. اما با این وجود، هیچ‌کدام از این موارد، وجه تمایز کلاردشت با بقیه قسمت‌های استان‌های شمالی کشور نیستند بلکه این آب‌و‌هوای مطبوع آن است که باعث شده کلاردشت به بهشت گمشده شناخته شود. بسیاری از مسافرانی که کلاردشت را به عنوان مقصد اصلی سفر خود انتخاب می‌کنند، برای اینکه بتوانند از تمام زیبایی‌های این منطقه دیدن کنند، شب را در کلاردشت می‌مانند. برای اجاره ویلا و سوئیت در کلاردشت ، از وب سایت هومسا کمک بگیرید.

جا‌های دیدنی کلاردشت؛ از طبیعت تا بنای تاریخی و بازار

از جا‌های دیدنی کلاردشت می‌توان به روستا‌های کردیچال، رودبارک، طویدره، مکارود و هریجان، جنگل رودبارک، مجل و ازو، دریاچه ولشت و حصارچال، قله علم‌کوه، تپه کلار، آبشار اکاپل، جاده کلاردشت به عباس‌آباد و ... اشاره کرد. در این مطلب کوتاه نمی‌توان به معرفی تک‌تک این جا‌های دیدنی پرداخت؛ بنابراین سعی می‌کنیم محبوب‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

روستای رودبارک از زیبایی‌های طبیعی کلاردشت

برای صعود به علم‌کوه باید از روستایی خیال‌انگیز به نام رودبارک عبور کنید. این روستا در میان جنگلی انبوه قرار گرفته و معمولا مه غلیظی کل روستا را در بر می‌گیرد به طوری که کلبه‌ها و خانه‌های زیبای آن به سختی از میان مه دیده می‌شوند. در پایین روستا رودخانه‌ای خروشان به نام سردآبرود جریان دارد و در سمت غرب روستا، آبشار آکاپل در امتداد همین رود پدید آمده است. کوهنوردانی که به این منطقه سفر می‌کنند از زیبایی‌ها و ابهت یخچال‌های طبیعی‌ای صحبت می‌کنند که در ارتفاعات نزدیک رودبارک وجود دارند.

آشنایی با کلاردشت؛ مقصدی خوش آب‌وهوا در قلب تابستان

نزدیکی به علم‌کوه، یخچال‌های طبیعی، وجود جنگل انبوه و جریان رودخانه در پایین دست روستا باعث شده، رودبارک در تابستان هوایی بسیار خنک و مطبوع داشته باشد؛ بنابراین اگر به کلاردشت سفر کردید حتما سری هم به رودبارک بزنید.

جنگل مجل؛ کم‌آب، اما بکر و زیبا

جنگل مجل یکی از زیباترین و بکرترین مناطق طبیعی کلاردشت محسوب می‌شود. این جنگل در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد، اما برای رفتن به جنگل مجل باید از روستای رودبارک گذشت. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل بکر ماندن این جنگل این باشد که در تابستان آب چندان زیادی ندارد و گردشگران برای تامین آب راهی روستای رودبارک می‎شوند. جنگل مجل در ارتفاعات مشرف به روستای مجل و در ۶ کیلومتری غرب شهر حسن کیف واقع شده است. این شهر با روستای رودبارک فقط ۴ کیلومتر فاصله دارد. اقامتگاه شماره ۱۴۸۱۳ در homsa.net، در فاصله بسیار کمی از روستای رودبارک و رودخانه پایین دست آن قرار دارد.

دریاچه ولشت، بهترین انتخاب برای یک سفر تابستانی

به جرات می‌توان گفت دریاچه زیبای ولشت با امکانات تفریحی بسیاری که دارد، مقصد بسیاری از کسانی است که راهی کلاردشت می‌شوند. این دریاچه آب شیرین، دارای مناظر بسیار زیبای کوهستانی است و به دلیل آب‌وهوای مطبوعی که دارد برای یک سفر تابستانی، بسیار مناسب است. از تفریحات دریاچه ولشت می‌توان به ماهیگیری، شنا، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و کمپینگ اشاره کرد. امکانات خدماتی مانند کافه، رستوران، سوئیت‌های اقامتی، بوفه، سوپر مارکت، سرویس بهداشتی و ... نیز برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است؛ بنابراین بدون هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه‌ای راهی دریاچه ولشت شوید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

اگر به دنبال اقامتگاهی نزدیک دریاچه ولشت هستید تا سفری دلچسب را تجربه کنید، ویلای آپارتمانی ییلاقی واحد غربی مازندران با کد اقامتگاهی ۲۱۰۱۱ با این دریاچه فاصله بسیار کمی دارد. کافیست این کد را در قسمت جستجوی وب سایت اجاره ویلا هومسا وارد کنید تا اطلاعات کاملی از آن را ببینید.

ییلاق مازیچال؛ جایی بر فراز ابر‌ها

اگر می‌خواهید مشاهده پدیده اقیانوس ابر را تجربه کنید، راهی ییلاق مازیچال شوید. این منطقه به دلیل قرارگیری در ارتفاعات، دارای آب‌وهوای بسیار خوبی خصوصا در فصل تابستان است. حتی اگر تماشای اقیانوس ابر هم نصیب‌تان نشود، مناظر زیبای ییلاق مازیچال آنقدر زیبا هستند که ارزش دیدن داشته باشند. وقتی بر فراز ییلاق مازیچال می‌ایستید، چشم‌اندازی از چالوس تا رامسر در مقابل چشمانتان قرار می‌گیرد. خوب که دقت کنید، علم‌کوه پر برف در فاصله بسیار دور قد برافراشته و زیبایی و ابهت خود را به رخ می‌کشد.

آشنایی با کلاردشت؛ مقصدی خوش آب‌وهوا در قلب تابستان

جاده کوهستانی کلاردشت به عباس‌آباد

معمولا وقتی از جاده‌هایی با طبیعت زیبا صحبت می‌شود اولین جایی که به ذهن بیشتر افراد می‌رسد، جاده زیبای چالوس است. اما در ایران جاده‌های بسیاری هستند که برخی شناخته‌شده و برخی ناشناخته مانده‌اند. یکی از زیباترین جاده‌های ایران را می‌توان در حد فاصل کلاردشت به عباس‌آباد دید. مسیری کوهستانی به طول ۳۵ کیلومتر که در فصل‌های مختلف میزبان گردشگران بسیاری است. این جاده از میان جنگل عبور می‌کند و در فصل‌های مختلف جذابیت‌های متفاوتی را به رخ می‌کشد.

اگر فرصتی برای سفر در تابستان برای‌تان فراهم شد، حتما کلاردشت را مدنظر داشته باشید. در وب‌سایت هومسا تعدادی زیادی ویلا و سوئیت با امکانات و قیمت‌های متنوع ثبت شده که می‌توانید از میان آن‌ها مناسب‌ترین را با توجه به علایق و بودجه خود انتخاب کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج