۱۱۴۷۲۹۲
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

سرقت ۱۰۰میلیون دلاری یک پاکستانی از بیل گیتس

شاید باور کردنی نباشد، اما یک کلاهبردار پاکستانی ۱۰۰ میلیون دلار از بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت "سرقت" کرده است. بر اساس اطلاعات یک کتاب جدید، عارف نقوی، مردی پاکستانی، بیل گیتس، بنیانگذار میلیاردر مایکروسافت را فریبی ۱۰۰ میلیون دلاری داده است.

انتخاب: شاید باور کردنی نباشد، اما یک کلاهبردار پاکستانی ۱۰۰ میلیون دلار از بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت "سرقت" کرده است. بر اساس اطلاعات یک کتاب جدید، عارف نقوی، مردی پاکستانی، بیل گیتس، بنیانگذار میلیاردر مایکروسافت را فریبی ۱۰۰ میلیون دلاری داده است.

به نقل از نیویورک پست، نقوی، زمانی رئیس شرکت سهام خصوصی The Abraaj Group بود و از ارتباط با سرمایه گذاران سود می‌برد و با افراد فوق العاده ثروتمند و قدرتمند، از جمله بیل گیتس، بیل کلینتون و مدیر عامل سابق گلدمن ساکس، لوید بلانکفاین وقت می‌گذراند.

اما سایمون کلارک و ویل لوچ در کتاب جدید خود، "مرد کلیدی: داستان واقعی چگونگی مغلوب شدن نخبگان جهانی توسط یک افسانه سرمایه داری" نوشتند که نقوی یک کلاهبردار بود که افراد بسیار ثروتمند را فریب می‌داد.

بر اساس این کتاب، نقوی اکنون با خطر حبس طولانی مدت روبرو است. همه این ها، به این دلیل است که وقتی عارف در نیویورک بود، یک ایمیل ناشناس برای سرمایه گذاران وی ارسال و یک [هشدار]در مورد سال‌ها تخلف در Abraaj ارسال شد که منجر به "بزرگترین سقوط یک شرکت خصوصی در تاریخ" شد.

نقوی که در سال ۱۹۶۰ در کراچی پاکستان متولد شد، در مدرسه گرامر کراچی تحصیل کرد و سپس به مدرسه اقتصاد لندن رفت. نقوی Abraaj را در سال ۲۰۰۳ پس از جمع آوری ۱۱۸ میلیون دلار تأسیس کرد که بیشتر آن از دولت‌های خاورمیانه، سلطنتی و تجار بود. سقوط نقوی توسط یکی از کارکنان وی شروع شد که در سال ۲۰۱۷ یک ایمیل ناشناس ارسال کرد که اقدامات بد او را نشان می‌داد.

نقوی توسط باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و ۲۵۰ رهبر تجاری مسلمان دیگر، به اجلاس ریاست جمهوری درباره کارآفرینی در سال ۲۰۱۰ دعوت شد. نقوی در این گردهمایی گفت: "این تنها می‌تواند از طریق کارآفرینی اتفاق بیفتد. " دولت آمریکا پس از دو ماه ۱۵۰ میلیون دلار در Abraaj سرمایه گذاری کرد.

نویسندگان این کتاب می‌نویسند: "عارف میلیون‌ها دلار به دانشگاه‌های سراسر جهان، از جمله دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده و مدرسه اقتصاد لندن، که بخشی را به نام Abraaj نامگذاری کرده بود، اهدا کرد. عارف با پیروی از نیکوکاران میلیاردر مانند بیل و ملیندا گیتس، یک موسسه خیریه ۱۰۰ میلیون دلاری به نام بنیاد امان برای بهبود مراقبت‌های بهداشتی و آموزش در پاکستان راه اندازی کرد. "

نقوی یک سبک زندگی مجلل داشت، با "یک جت خصوصی Gulfstream با شماره دم شخصی-M-ABRJ-پرواز می‌کرد و برای ملاقات با سرمایه گذاران جدید که می‌توانند به افزایش ثروت او کمک کنند، با قایق‌های تفریحی سفر می‌کرد. "

تا سال ۲۰۰۷، نقوی به "عمارتی جدید و مجلل در منطقه مجلل دبی، امارات هیلز نقل مکان کرد (معروف به بورلی هیلز دبی). " نقوی در داووس و کنفرانس‌های مشابه شرکت می‌کرد و در آنجا با بیل گیتس و دیگر میلیاردر‌ها ملاقات کرد.

سرقت ۱۰۰میلیون دلاری یک پاکستانی از بیل گیتس

نویسندگان می‌نویسند: "بیل و عارف چیز‌های زیادی برای گفتگو داشتند. آن‌ها توافق کردند که بنیاد‌های خیریه آن‌ها در برنامه تنظیم خانواده در پاکستان با هم همکاری کنند. به نظر می‌رسید عارف دقیقاً همان کسی است که بیل به دنبال آن بود. او ثروتمند و به فکر فقرا بود. "

بنیاد گیتس، ۱۰۰ میلیون دلار به نقوی برای سرمایه گذاری در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در بازار‌های نوظهور اختصاص داد و این سرمایه گذاری نقوی را به دریافت میلیون‌ها دلار دیگر از سایر سرمایه گذاران کمک کرد. گیتس در مورد این قرارداد گفت: "این یک مشارکت سرمایه گذاری مشترک قابل توجه است. این همچنین نمونه‌ای از نوع مشارکت‌های هوشمند است که نوید بزرگی برای آینده می‌دهد. "

در حقیقت، نقوی سوء استفاده از این پول را با "بخش خزانه داری مخفی" آغاز کرده بود که حتی اکثر کارکنانش از آن مطلع نبودند.Abraaj واقعاً از شبکه‌ای درهم پیچیده از بیش از سیصد شرکت تشکیل شده بود که بیشتر در پناهگاه‌های مالیاتی در سراسر جهان مستقر بودند. "

پس از نوشتن ایمیل افشاگرانه توسط کارمند نقوی، یک تیم حسابداری قانونی توسط بنیاد گیتس استخدام شد تا اسناد مالی Abraaj را بررسی کند. نویسندگان می‌نویسند: "بیل با ناراحتی روی صندلی خود حرکت و لب هایش را جمع کرد. هر زمان که عارف سعی می‌کرد با او تماس چشمی برقرار کند یا او را در گفتگو درگیر کند، بیل سمت دیگری را نگاه می‌کرد. "

سرانجام نقوی توسط دادستان‌های آمریکا متهم به اداره یک سازمان جنایی شد و در ۱۰ آوریل ۲۰۱۹ در فرودگاه هیترو لندن دستگیر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج