۱۱۴۸۲۶۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بلینکن: طالبان تاکنون به تعهداتش عمل کرده است

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت طالبان تاکنون به تعهدات خود عمل کرده و ما بر اساس منافع خود در مورد دولت جدید افغانستان قضاوت می‌کنیم.

ایرنا: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت طالبان تاکنون به تعهدات خود عمل کرده و ما بر اساس منافع خود در مورد دولت جدید افغانستان قضاوت می‌کنیم.

به گزارش رسانه های آمریکایی، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری افزود که به نفع آنهاست که مسوولیت پذیر عمل کنند.

وی تصریح کرد هیچ ضرب الاجلی برای کار ما و کمک به خروج شهروندان آمریکایی باقی مانده به همراه افغانستانی های زیادی که در این سالها در کنار ما بوده اند وجود ندارد و این تلاش تا ۳۱ اوت هر روز ادامه خواهد داشت.

بلینکن همچنین گفت واشنگتن سال‌هاست با طالبان تماس دیپلماتیک داشته و خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد تلاش داریم افغانستان به بستری برای آغاز حملات تروریستی تبدیل نشود و مذاکرات ما با طالبان موید این امر است.

این مقام دولت بایدن تصریح کرد واشنگتن رایزنی‌های طالبان با مقامات دولت سابق افغانستان را دنبال می‌کند و در انتظار نتیجه است.

بلینکن ادامه داد: ما در یک محیط خطرناک و در کشوری که اکنون تحت کنترل طالبان است، کار می‌کنیم. احتمال حمله داعش بسیار واقعی است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: بیش از ۸۲ هزار نفر از ۱۴ اوت از افغانستان خارج شده‌اند. از زمان شروع عملیات موفق به تخلیه بیش از چهار هزار آمریکایی شدیم.

وی تصریح کرد در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۹۰ پرواز از افغانستان انجام شده و حدود ۱۹ هزار نفر از این کشور خارج شده اند.

به گفته وی، تاکنون حدود چهار هزار و ۵۰۰ شهروند آمریکایی از افغانستان خارج شده‌اند و تلاش‌ها برای خروج تمامی آمریکایی‌هایی که خواهان خروج از افغانستان هستند، ادامه دارد.

خبرگزاری سی ان ان گزارش داد: چهار هزار و ۱۰۰ تبعه آمریکایی همچنان در افغانستان حضور دارند و به هر طریقی به دنبال خروج از این کشور هستند.

سی ان ان به نقل از یک منبع در سنای آمریکا گزارش داد که ایالات متحده تقریباً چهار هزار و ۴۰۰ شهروند و تبعه آمریکایی را از افغانستان خارج کرده است اما چهار هزار و یکصد نفر دیگر همچنان در این کشور باقی مانده اند که خروج آنان چالش برانگیز خواهد بود.

سی ان ان افزود: همه اتباع باقی مانده آمریکا در فرودگاه کابل و اطراف آن نیستند و در شهرهای دیگر مستقر هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج