جاباما
۱۱۴۸۴۲۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تماس سرمربی لیون با سردار آزمون

آن طور که اکیپ نوشته سرمربی هلندی لیون، تا به حال چندین بار با سردار آزمون تلفنی صحبت کرده و خیال او را بابت حضور و بازی در ترکیب لیون راحت کرده است.

روزنامه شرق نوشت: «حضور سردار آزمون در فوتبال روسیه رفته‌رفته تبدیل به امری خسته‌کننده برای علاقه‌مندان به فوتبال در ایران می‌شود. سردار که از روزهای جوانی‌اش راهی روسیه شد تا در مسیر پیشرفت قرار بگیرد، حالا به طرزی افراطی دلبسته لیگ این کشور شده و فرصت حضور در لیگ‌های بهتر اروپایی را از دست داده است.

او در یکی - دو فصل اخیر چندین پیشنهاد قابل‌ توجه داشته که نهایی نشده است. بخشی از این پیشنهادها در حد مطرح‌شدن در رسانه‌ها بوده و یکی - دو تا از آنها به مذاکره با مسئولان زنیت هم کشیده شده است. هر چه ‌بوده اما رأی به این داده که سردار آزمون همچنان در فوتبال روسیه بماند و این‌ روزها مثل روال گذشته ستاره تیم زنیت در این کشور باشد. مطابق با فصل گذشته، سردار آزمون در این پنجره نقل‌وانتقالاتی هم پیشنهادهای زیادی در رسانه‌ها دارد ولی به‌ طور مشخص پیشنهادهای او به سه گزینه خلاصه شده است و هر سه باشگاه در تلاش هستند تا با رقم مناسبی مهاجم ایرانی باشگاه زنیت را در اختیار داشته باشند.

این روزها از سه باشگاه آتالانتا ایتالیا، لورکوزن آلمان و لیون فرانسه به‌ عنوان مشتریان نهایی سردار آزمون نام می‌برند. به نظر می‌رسد گزینه ایتالیایی شانس زیادی ندارد و سردار آزمون علاقه‌مند به حضور در لیگ آلمان است ولی چندان از فیکس‌ بازی‌کردن در این باشگاه آلمانی مطمئن نیست. در همین گیرودار است که پیشنهاد باشگاه لیون فرانسه از راه رسیده و به نظر می‌رسد این پیشنهاد، جدی‌ترین پیشنهادی است که سردار آزمون در سه فصل اخیر به دستش رسیده است.

پیشنهاد لیون به سردار آزمون از آن دست پیشنهادهای بازارگرمی‌طور نیست! حداقل موضوعی است که روزنامه مطرح اکیپ به آن اشاره کرده و حتی عدد و رقمش را هم اعلام کرده است. اکیپ نوشته مسئولان باشگاه لیون پیشنهاد اولیه‌ای به مبلغ ۱۱ میلیون یورو به زنیت ارائه داده‌اند تا سردار آزمون را به خدمت بگیرند. این موضوع رسمی است و به باشگاه زنیت ابلاغ شده ولی یک مشکل عمده در این بین وجود دارد؛ تفاوت قیمت. زنیتی‌ها که سال گذشته گفته بودند حاضر نیستند سردار آزمون را به رقمی زیر ۳۰ میلیون یورو بفروشند، در این تابستان حسابی کوتاه آمده‌اند و حاضرند سردار آزمون را با رقم ۲۰ میلیون یورو بفروشند. مشکل اما اینجاست که این پیشنهاد آخر زنیت است و لیون فعلا ۹ میلیون یورو اختلاف قیمت با باشگاه روسی دارد.

با وجود این‌ دو اتفاق مهم دیگر رخ داده که به نظر می‌رسد انتقال سردار آزمون به لیون را باورپذیرتر می‌کند. اول این که سردار آزمون فقط یک فصل دیگر با زنیتی‌ها قرارداد دارد. این به آن معنی است که اگر زنیت در همین تابستان تصمیم به فروش سردار آزمون نگیرد، مجبور می‌شود فصل آینده او را به‌ عنوان بازیکن آزاد از دست بدهد. پس برای زنیتی‌ها بهتر است که در ازای دریافت مبلغی قابل‌ توجه اجازه خروج به سردار آزمون را بدهند. این همان موردی است که باعث شده لیونی‌ها برای در اختیار داشتن مهاجم ۲۶‌ ساله تیم ملی ایران امیدوار شوند.

با توجه به آن که اکیپ نوشته پیشنهاد اول لیون ۱۱ میلیون یورو است،‌ ممکن است این رقم چندمیلیون یوروی دیگر بالاتر برود تا نهایتا رضایت دو طرف حاصل شود. اما اتفاق مهم دوم تماس‌های سرمربی لیون با سردار آزمون است. آن‌ طور که اکیپ نوشته پیتر بوش، سرمربی هلندی لیون، تا به‌ حال چندین‌ بار با سردار آزمون تلفنی صحبت کرده و خیال او را بابت حضور و بازی در ترکیب لیون راحت کرده است. آن‌ طور که رسانه‌های فرانسوی نوشته‌اند ظاهرا پیتر بوش موفق شده سردار آزمون را راضی کند و حالا فقط مانده چانه‌زنی بین دو باشگاه تا بالاخره سردار آزمون بعد از سال‌ها حضور در لیگ روسیه، راهی لیگ معتبرتری در فوتبال اروپا شود.

سردار آزمون در این فصل از رقابت‌های لیگ هم آماده نشان داده و توانسته بعد از پنج بازی چهار گل بزند. این مورد در کنار ریتم ثابت بازی‌هایش در دو فصل اخیر، لیون را مصمم کرده تا هر طور شده سردار آزمون را به خدمت بگیرد. اگر سردار آزمون نهایتا راضی به ترک روسیه شود و لیگ یک فرانسه را برای ادامه دوران فوتبالی‌اش انتخاب کند، آن‌وقت تبدیل به دومین بازیکن ایرانی می‌شود که در یکی از پنج لیگ معتبر اروپایی بازی می‌کند. سامان قدوس با برنتفورد در لیگ برتر انگلیس، تنها نماینده ایران در لیگ‌های معتبر است. جالب این که اگر سردار آزمون به فرانسه برود، بعد از همین سامان قدوس که در آمیان در لیگ یک فرانسه به میدان رفته، تبدیل به دومین بازیکن ایرانی می‌شود که می‌تواند تجربه حضور در لیگ یک فرانسه را به دست بیاورد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج