جاباما
۱۱۴۸۵۰۲
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

چند توصیه برای پیشگیری از ریفلاکسِ اسید معده

رفلاکس اسید معده یکی از شایع‌ترین مشکلات بزرگسالان در آمریکاست و استرس و افزایش وزن ناشی از شیوع کروناویروس موجب شده است تا تعداد بیشتری از افراد دچار این عارضه شوند.

ایسنا: رفلاکس اسید معده یکی از شایع‌ترین مشکلات بزرگسالان در آمریکاست و استرس و افزایش وزن ناشی از شیوع کروناویروس موجب شده است تا تعداد بیشتری از افراد دچار این عارضه شوند.

چند توصیه برای پیشگیری از ریفلاکسِ اسید معده

حتی پیش از همه گیری کووید-۱۹ نتایج یک نظرسنجی آنلاین در سال ۲۰۱۹ روی بیش از ۷۱ هزار فرد بزرگسال نشان داد: تقریبا یک سوم این افراد حداقل به طور هفتگی تحت تاثیر علائم آزار دهنده رفلاکس اسید معده قرار می گیرند که بر اثر آن مقدار کمی از محتویات معده به سمت مری برمی گردد.

علائم شایع رفلاکس اسید معده

برخی علائم شایع این عارضه عبارتند از احساس سوزش در قفسه سینه، احساس وجود توده در گلو، نفخ و برگشت غذا به دهان. رفلاکس همچنین می تواند روی دستگاه تنفسی تاثیر بگذارد و منجر به گرفتگی صدا، خس خس سینه، سرفه یا آسم شود.

اما رفلاکس مداوم اسید معده می‌تواند فراتر از یک وضعیت آزاردهنده باشد. اگر اغلب این عارضه تجربه شود و برای مدت زمان طولانی ادامه یابد ممکن است مخاط مری فرسوده شود و خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش دهد.

۵ روش برای کاهش خطر رفلاکس معده

حفظ وزن سالم

نتایج یک بررسی در سوئد نشان داد که رفلاکس معده به مری (GERD) حدود ۲۲ درصد از افرادی را که دچار اضافه وزن بوده اند، تحت تاثیر قرار داده است در حالی‌که این رقم در افرادی که چاق نبوده اند حدود ۱۴ درصد بوده است. بعد از غذا خوردن، عضله ای در انتهای مری باز می شود تا غذا وارد معده شود سپس بسته می شود تا از حرکت معکوس جلوگیری کند. بزرگ بودن بیش از اندازه شکم می تواند فشار مضاعفی به این عضله وارد کند و ممکن است از بسته شدن آن در مواقع لازم جلوگیری کند و اجازه دهد تا محتویات معده به مری نفوذ کند.

خودداری از استعمال سیگار

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دخانیات می تواند زمان خروج غذاهای اسیدی از مری را طولانی کند. بررسی نتایج ۳۰ مطالعه انجام شده حاکی از آن است عارضه رفلاکس معده به مری حدود ۲۰ درصد از مصرف کنندگان سیگار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در حالی‌که این رقم در افراد غیر سیگاری حدود ۱۶ درصد است.

ورزش کردن

افرادی که حداقل ۳۰ دقیقه در روز فعالیت بدنی دارند، کمتر دچار عارضه رفلاکس معده به مری می شوند.

محدود کردن مصرف قهوه، چای و نوشابه

خطر ابتلا به عارضه رفلاکس معده به مری در افرادی که از نوشیدن بیش از دو فنجان قهوه، چای یا نوشابه در روز خودداری می‌کنند، کمتر است.

رعایت رژیم غذایی مفید برای قلب

افرادی که رژیم غذایی مدیترانه ای که سرشار از میوه ها و سبزیجات، حبوبات، ماهی، مرغ و غلات کامل است را دنبال می‌کنند کمتر در معرض رفلاکس اسید معده هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج