۱۱۴۸۵۱۶
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

هنوز مهلتی برای بررسی پالرمو و CFT باقی مانده؟

وقت اضافه ای که برای بررسی دو لایحه الحاقی رهبر انقلاب به درخواست روحانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام دادند؛ در اختیار رئیسی قرار گرفته است.

ایسنا: وقت اضافه ای که برای بررسی دو لایحه الحاقی رهبر انقلاب به درخواست روحانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام دادند؛ در اختیار رئیسی قرار گرفته است.

پالرمو و CFT دو لایحه الحاقی پر ماجرا برای دولت حسن روحانی بود که بررسی پیوستن به آن ها از مجلس شورای اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد.

بر اساس قانون داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام سال گذشته مهلت بررسی این دو لایحه ارجاعی با مسکوت ماندن در تصمیم گیری، به اتمام رسید.

اما حسن روحانی و اعضای هیئت دولتش عقیده داشتند پیوستن به این دو لایحه برای پیشبرد اهداف اقتصادی و سیاسی کشور اهمیت وافری دارد؛ از این رو حسن روحانی با نوشتن نامه ای به رهبر انقلاب درخواست کرد تا دستوری از سوی ایشان برای اختصاص وقت اضافه ای از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت بررسی این موضوع، صادر شود.

رهبری با این موضوع موافقت کردند و ابتدا محسن رضایی دبیر و سپس روابط عمومی مجمع خبر دادند که دو لایحه باقی مانده از لوایح چهارگانه مجدد در این نهاد بررسی می شوند.

اما ماه گذشته مجید انصاری در گفت و گو با ایسنا اعلام کرد که در سال جاری بررسی این لوایح دستور کار مجمع نبوده است.

غلامرضا مصباحی مقدم در پاسخ به این پرسش ایسنا، که آیا مهلت قانونی برای بررسی این موضوع مجدد در مجمع به پایان رسیده است گفت که از نظر قانونی از زمان صدور دستور رهبری به مدت یک سال زمان بررسی وجود دارد.

باید دید دولت سیزدهم به ریاست ابراهیم رئیسی همانند دولت دوازدهم برای پیوستن ایران به این دو لایحه الحاقی تاکید دارد و جهت بررسی و رای آوری آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش خواهد کرد، یا با مسکوت ماندنش تا زمان اتمام فرصت قانونی آن در مجمع موافق است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما همه چیزمون تحریمه اون موقع شماها به فکر پالرمو هستید؟؟؟ول کنید تورو خدا

      پاسخ ها

      • علی

        شاید وضع موجود بهتر شود

      • م ش

        این پالرمو یکی از دلایل تحریمه

      • مستأصل

        الکی اظهار نظر نکنید شما اول برو لایحه پالرمو را مطالعه کن بعد اظهار فضل بنما . این دو لایحه بخشی از علل تحریمهاست که در جریان رفع تحریم این لوایح هم باید حل شود وگر نه بعد از تحریم هم هیچ کشوری با ایران همکاری نمی کند .

    • تنهای تنها

      الان که همه چی دست خودشون افتاده،شک نکنید که هر دوتاش تأیید میشه . فقط میخواستن به اسم خودشون تموم بشه . وگرنه مردم کیلو چند؟؟؟:؟:؟::؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج