۱۱۴۸۵۶۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رأفت: پرسپولیس نیروی تمام وقت می‌خواهد

مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: از روند مذاکرات با قاسمی‌نژاد اطلاعی ندارم اما قطعا لحن صحبت کردن با بازیکنی که می‌خواهد به باشگاه بیاید، خیلی مهم است.

فارس: مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: از روند مذاکرات با قاسمی‌نژاد اطلاعی ندارم اما قطعا لحن صحبت کردن با بازیکنی که می‌خواهد به باشگاه بیاید، خیلی مهم است.

پایان رأفت، درباره وضعیت نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس و انتقادهای مطرح شده نسبت به عملکرد مدیران آن باشگاه در فصل نقل و انتقالات اظهار داشت: پرسپولیس نسبت به پول و شرایط خود بازیکن جذب می‌کند و صد در صد نفراتی که به این تیم می‌آیند با نظر یحیی گل‌محمدی جذب می‌شوند. باشگاه پرسپولیس به این دلیل در رقابت با سپاهان نتوانست شهریار مغانلو را حفظ کند زیرا وضعیت این بازیکن متفاوت بود. سپاهان با معاوضه محبی و پرداخت مبلغی توانست مغانلو را جذب کند. کنعانی‌زادگان و نوراللهی هم پیشنهادات خارجی داشتند و حفظ آنها در این وضعیت خیلی سخت بود.

وی افزود: در این دو سه فصل برخلاف پول زیاد در باشگاه‌ها، بازیکن خوب و باکیفیت کم است. برخلاف زمان ما که بازیکن باکیفیت زیاد بود اما پول زیادی نبود. فاجعه است که یک بازیکن با باشگاهی وارد مذاکرات جدی می‌شود و سر از تیم دیگری در می‌آورد. پرسپولیس با نفرات فعلی‌اش هم یکی از بهترین تیم‌های آسیا است و همین بازیکنان، کادر فنی و باشگاه بودند که اتفاقات بسیار خوبی در فصل گذشته رقم زدند. نباید به دلیل حضور بازیکن مدنظر پرسپولیس در باشگاه رقیب، ناراحت شوند. اسم پرسپولیس به بدن تمام تیم‌ها لرزه می‌اندازد. همین الان هم کادر فنی و بازیکنان بزرگی داریم اما مدیران باشگاه باید بیشتر کار کنند.

مهاجم اسبق پرسپولیس درباره اینکه شنیده می‌شود در مذاکرات با امین قاسمی‌نژاد معاون باشگاه پرسپولیس لحن نامناسبی به کار برده و در کل آیا باشگاهی که از لحاظ مالی مشکل دارد نباید مذاکره‌کنندگانش ادبیات مذاکره را هم بلد باشند، پاسخ داد: از روند مذاکرات با قاسمی‌نژاد اطلاعی ندارم اما قطعا لحن صحبت کردن با بازیکنی که می‌خواهد به باشگاه بیاید، خیلی مهم است. شکوری و سمیعی از وقتی به باشگاه آمدند سعی کردند بهترین‌ها برای این تیم رقم بخورد اما وقتی وارد بازار می‌شوید به اندازه پولی که در جیب دارید می‌توانید خرید کنید. بیشتر از این توانایی‌اش را ندارید. از قدیم هم اینگونه بوده، نفراتی که قصد مذاکره با پرسپولیس را داشتند از پیشنهادهای خیلی بهتر می‌گذشتند زیرا به این تیم عشق و تعصب داشتند.

رأفت اضافه کرد: اکنون بازار فرق کرده است. در گذشته شاید برخی بازیکنان نهایت با ۱۰ میلیون بیشتر به تیم دیگری می‌رفتند اما اکنون بحث ۲، ۳ میلیارد تومان بیشتر است. متأسفانه باشگاه پرسپولیس هم مشکلات مالی زیادی دارد. البته حضور در پرسپولیس به خود بازیکن هم بستگی دارد. در رسانه‌ها خواندم که علی نعمتی گفته برای حضور در پرسپولیس خانه خود را فروختم و پول رضایت‌نامه‌ام را دادم. چنین بازیکنی در پرسپولیس موفق می‌شود زیرا چیزی را از دست داده و می‌خواهد در پرسپولیس به اهدافی برسد.

وی ادامه داد:‌ در زمان خود ما هم اینگونه بود بازیکنان بسیار بزرگی در پرسپولیس رشد کردند و این تیم به همه بازیکنان هویت و شخصیت می‌دهد. هر چند اکنون همه چیز پول شده اما همین که بازیکنی پیراهن پرسپولیس را بپوشد می‌تواند آینده خودش را بسازد. اکنون روی شهریار مغانلو هجمه زیادی وجود دارد. وی در تیم پیکان به یکی از بهترین گلزنان لیگ تبدیل شد اما وقتی به سانتاکلارای پرتغال رفت نتوانست موفق شود زیرا عقبه‌ای نداشت و کسی شهریار را نمی‌شناخت.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: مغانلو با حضور شش ماهه و در قالب کار تیمی پرسپولیس خیلی خوب عمل کرد. اگر با وضعیتی که در سانتاکلارا داشت به پیکان یا تیم دیگری می‌آمد شک نکنید نابود می‌شد اما در این مدت پرسپولیس وی را ساخت و این بازیکن به پختگی لازم رسید. البته خودش هم زحمات زیادی کشید و باید از تعصبش در زمان حضور در پرسپولیس تشکر کرد. اگر مغانلو با همین شرایطش در پرسپولیس به سانتاکلارا می‌رفت موفق می‌شد اما بازگشت در ایران و حضور در تیمی به جز پرسپولیس ریسک خیلی بزرگی است اکنون هم بستگی دارد سپاهان چگونه از این بازیکن استفاده کند.

رأفت افزود: درباره خودم هم باید بگویم وقتی در ملوان بودم با وجود پنج سال زحمت در این تیم، شغلی نداشتم. در آن زمان مدیرعامل باشگاه و فرماندار انزلی محبت کرده و به من یک تاکسی دادند. به دلیل نداشتن پول رضایت‌نامه، دو میلیون تومان آن تاکسی را فروختم و با پرداخت آن مبلغ به ملوان به پرسپولیس آمدم. همین سپاهان در سال ۷۵ به من ۱۵ میلیون تومان می‌داد. آن زمان نه مدیر برنامه‌ای بود و نه موبایل داشتم اما پیشنهاد چهار میلیونی پرسپولیس را قبول کردم زیرا برای رسیدن به این پیراهن زحمات زیادی کشیده بودم. اکنون همه مرا با نام پرسپولیس می‌شناسند. چرا باید تیم خود را خراب کنم خیلی افراد دیگر هم چنین شرایطی داشتند.

وی در خصوص اینکه برخی هواداران اعتقاد دارند شأن باشگاه پرسپولیس در مذاکره با قاسم‌نژاد رعایت نشد، توضیح داد: قطعا قاسمی‌نژاد در لیست گل‌محمدی بوده زیرا وی مانند علی نعمتی، میلاد سرلک و فرشاد فرجی در تیم پدیده شاگرد گل‌محمدی بودند. اگر پیشنهاد پرسپولیس را قبول می‌کرد، با توجه به همبازی بودند با برخی از نفرات این تیم در گذشته، سریع با پرسپولیس هماهنگ می‌شد و به شرایط ایده‌ال می‌رسید. سن قاسمی‌نژاد بالاست و فرصت چندانی برای درخشش ندارد. برای وی که یک بازیکن بسیار خوب، خلاق، گلزن و باهوش است آرزوی موفقیت داردم اما اگر راضی به آمدن به پرسپولیس می‌شد چندین برابر حضورش در استقلال می‌توانست رشد کند.

مهاجم اسبق پرسپولیس خاطرنشان کرد: شنیدم می‌گویند شأن باشگاه پرسپولیس در ماجرای مذاکره با قاسمی‌نژاد رعایت نشد و فردی مثل شکوری ادبیات نامناسبی به کار گرفت اما ما داخل مذاکرات نبودیم و نمی‌دانیم چه اتفاقی رخ داده است. پرسپولیس هم فرصتی ندارد. شکایت پشت شکایت برای این تیم می‌آید. باید ابتدا پول کالدرون را پرداخت کرده و سپس سراغ پرونده اوساگونا برود. در ۲۰ روز آینده مشخص نیست چه اتفاقی برای پرسپولیس رخ خواهد داد. احتمال دارد پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه بسته شود. باید مدیران باشگاه شرایط بهتری را ایجاد کنند تا بازیکنان مدنظر کادر فنی در این مدت جذب شوند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اینکه با وجود استعفای شکوری از سمت معاونت باشگاه به دلیل گذراندن خدمت سربازی، ولی وی همچنان در این باشگاه مشغول به فعالیت است و ظاهرا نقش کلیدی هم در نقل و انتقالات دارد پاسخ داد: تعجب می‌کنم شکوری چگونه در این سن سرباز شده است. پرسپولیس روزهای بسیار حساسی دارد و باید نیرویی به کار گرفته شود که تمام وقت در اختیار این باشگاه باشد. باید از فردی مثل افشین پیروانی در روند نقل و انتقالات استفاده کنند. سال گذشته وی خیلی فعال‌تر از حالا بود اما نمی‌دانم امسال چرا در نقل و انتقالات پیروانی را نمی‌بینیم.

رأفت ادامه داد: پیروانی سال گذشته شبانه‌روز فعالیت می‌کرد تا بازیکنان مدنظر گل‌محمدی جذب شوند. بهتر است مدیران پرسپولیس از تجربیات وی استفاده کنند اکنون برهه حساسی است که باید موقعیت را در نظر گرفت و تمام افراد باشگاه تمام وقت خود را برای گذراندن امور نقل و انتقالات به کار گیرند. شاید شکوری برای گذراندن سربازی نصف وقت خود را از دست بدهد و تمرکز لازم برای رسیدگی به امور باشگاه را نداشته باشد. اکنون هم باید شبانه‌روز تمام ارکان باشگاه برای رسیدن به موفقیت زحمت بکشند.

وی تصریح کرد:‌ شاید طرفداران بابت جذب نشدن قاسمی‌نژاد ناراحت باشند اما همانگونه که خیلی از نفرات مثل مهدی عبدی در پرسپولیس ناشناخته بودند باید به جوان‌های خود هم اعتماد کنیم. بازیکن، مربی و باشگاه باید همدیگر را قبول کنند و بین آنها صداقت، رفاقت و همدلی وجود داشته باشد. در این وضعیت می‌توان به موفقیت رسید. حدود ۵۰ نفر در باشگاه زحمت می‌کشند و قرار نیست این رفاقت و همدلی بین همه وجود داشته باشد. شاید همدل نبودن یکی دو نفر مشکل‌ساز نشود اما رمز موفقیت پرسپولیس در چندین سال اخیر این بوده که ۹۰ درصد نفرات آن با هم رفاقت داشتند. در این مدت هم بارها شنیدیم پول نبوده اما همه نفرات تمام توانشان را گذاشتند تا پرسپولیس به موفقیت برسد.

بازیکن اسبق پرسپولیس اضافه کر: نفراتی مثل امید عالیشاه، سیامک نعمتی، کمال کامیابی‌نیا و حتی سیدجلال حسینی با این سن و سالش پیشنهادهای زیادی دارد اما همه آنها به عشق پرسپولیس و هوادارانش حاضر هستند با این تیم کار کنند . پرسپولیس به حدی جذبه دارد که وقتی بازیکنی پیراهنش را به تن می‌کند دوست ندارد آن را از تن در بیاورد. از هواداران می‌خواهم به باشگاه و کادر فنی زمان بدهند زیرا همین الان بهترین بازیکنان و مربیان را داریم.

وی درباره نداشتن ذخیره مطمئن برای بازیکنان خط حمله پرسپولیس به ضرر این تیم نمی‌شود گفت: این موضوع تاحدی نگران‌کننده است. اکنون مهدی عبدی به عنوان مهاجمان تخصصی در اختیار داریم و اگر باشگاه نتواند بازیکن بگیرد باید از مهدی ترابی، وحید امیری و امید عالیشاه در این پست کمک بگیرد. صد در صد درصد کادر فنی و مدیریت باشگاه باید به دنبال جذب بازیکن جایگزین برای مغانلو باشند زیرا داشتن سه بازیکن خوب در خط حمله بهتر از دو بازیکن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج