۱۱۴۸۶۲۱
۵ نظر
۵۰۴۷
۵ نظر
۵۰۴۷
پ

سلکشن (۸)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

برترین‌ها: به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

وعده وزیر پیشنهادی ارتباطات درباره اینترنت ملی

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات را اولویت جدی خود اعلام کرد.

سلکشن (۸)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

عیسی زارع پور در جلسه علنی مجلس:

* افتخار می‌کنم که دغدغه ساماندهی، حمایت و حضور پرقدرت در فضای مجازی را داشته‌ام.

* انشاالله ظرف ۴ سال، شبکه ملی اطلاعات را براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی اجرا خواهیم کرد.

* بیش از ۲۰ سال است که می‌خواهیم آن را اجرا کنیم اما به دلایلی هنوز محقق نشده است.

* متاسفانه شبکه ملی اطلاعات را به غلط جا انداختند به معنای قطع دسترسی به اینترنت و شبکه‌های جهانی است.

* بنده به عنوان متخصص شبکه‌های کامپیوتری عرض می‌کنم شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه به معنای قطع دسترسی به شبکه‌های جهانی نیست.

* چرا وقتی می‌خواهیم در این فضا پیام ارسال کنیم باید بسته‌های پیام از کشور ما خارج شود و همین مسیر را طی کند تا به دست مخاطب برسد؟

* این یعنی هم هزینه پهنای باند بین‌الملل پرداخت کنیم، هم استقلال‌مان دچار خدشه شود و نکته بدتر آنکه اگر اینترنت قطع شود کل خدمات داخلی از کار می افتد. انشاالله شبکه ملی اطلاعات را به این معنی که عرض کردم خواهیم داشت.

* آماده‌ام که تجربه ۱۵ ساله خودم را به کار گیرم و با کار و مجاهدت شبانه روزی همه ظرفیت‌های فناوری مهم را به کار گیریم تا جایگاه انقلاب اسلامی را ارتقا دهیم و ایرانی هوشمند را رقم بزنیم.

مصونیت با کدام واکسن کرونا پایدارتر است؟

بر اساس نتایج تحقیق جدید، اثربخشی واکسن فایزر-بیوان‌تک (Pfizer-BioNTech) در برابر کووید-۱۹ سریع‌تر از واکسن آسترازنکا (AstraZeneca) کاهش می‌یابد.

سلکشن (۸)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

دانشمندان دانشگاه آکسفورد اظهار کردند: دو دز واکسن فایزر اثر اولیه بیشتری در برابر عفونت‌های جدید کووید-۱۹ دارد اما این میزان در مقایسه با دو دز واکسن آسترازنکا-آکسفورد سریع‌تر کاهش می‌یابد.

این مطالعه که هنوز مورد بازبینی قرار نگرفته است، بر اساس نتایج نظرسنجی دفتر آمار ملی بریتانیا ارائه شده است که آزمایش‌های پی‌سی‌آر (PCR) را از دسامبر سال گذشته تا این ماه بر روی دریافت‌کنندگان واکسن که به‌طور تصادفی انتخاب شده بودند، انجام داد.

به گفته دپارتمان پزشکی دانشگاه نیوفیلد (Nuffield)، پویایی ایمنی پس از دزهای دوم بین واکسن فایزر و آسترازنکا به‌طور قابل توجهی متفاوت بود؛ فایزر اثربخشی اولیه بالاتری داشت اما با گذشت زمان حفاظت آن در برابر بار ویروسی بالا و عفونت‌های با علائم چند ماه پس از واکسیناسیون کامل، سریع‌تر کاهش یافت.

دانشمندان افزودند: نتایج نشان می‌دهد که اثربخشی این دو واکسن پس از چهار تا پنج ماه مشابه خواهد بود.

یافته‌های این تحقیق در حالی منتشر شده که ایالات‌متحده قرار است واکسن‌های تقویت‌کننده را برای افزایش سطح آنتی‌بادی به دلیل نگرانی از کاهش اثر واکسن‌های فایزر و مدرنا (Moderna) ارائه دهد.

نتایج تحقیقات آکسفورد همچنین نشان داد که محافظت در میان افرادی که قبلا به این ویروس آلوده شده‌اند بیشتر است.

چهره شگفت‌انگیز جانشین بوگاتی شیرون

به دنبال تأسیس یک شعبه فرعی از خودروسازی لوکس بوگاتی Bugatti به نام بوگاتی ریماک Bugatti Rimac، این شرکت قصد دارد تا یک مدل جدید با طراحی کاملاً افراطی را روانه بازار کند که بتواند گروه بیشتری از مخاطبان خاص را به سمت این برند جذب کند.

سلکشن (۸)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

نام تجاری Molsheim اکنون با متخصص ابرخودرو‌های الکتریکی Rimac Automobili در ارتباط است و این ارتباط غیرمنتظره امکاناتی را برای پروژه‌های کاملاً عجیب و غریب باز می‌کند. این تغییرات عجیب و غریب در طراحی به ویژه برای خودرو‌های نام آشنایی همچون بوگاتی که از الگویی شناخته شده در ساخت خودرو‌های لوکس تبعیت می‌کنند، می‌تواند شگفت انگیز باشد. میت ریماک، مدیرعامل شرکت تازه تأسیس بوگاتی ریماک Bugatti Rimac، در مورد چگونگی شکل گیری خودرو‌هایی فراتر از بوگاتی شیرون، در آینده صحبت‌هایی را انجام داده که قابل توجه به نظر می‌رسد.

سلکشن (۸)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

میت ریماک که در واقع شخصیت اصلی پشت خودروی Nevera، سریعترین خودروی تولیدی جهان به حساب می‌آید، در خصوص برنامه جدید خود می‌گوید که «ممکن است مجدداً دست به کار دیوانه کننده‌ای بزند»، زیرا معتقد است توسعه افق‌های بوگاتی به چیزی فراتر از ابرخودرو‌های دو نفره نیاز دارد. این مدیر اجرایی ۳۳ ساله اگر چه در صحبت‌های خود، عرضه یک کوپه مجلل با کاپوت بلند یا حتی SUV را رد نمی‌کند، اما مستقیماً اعلام کرد ارائه یک SUV چندان کار شگفت آوری نخواهد بود، زیرا اکثر مارک‌های گران قیمت در برابر وسوسه راه اندازی یک وسیله نقلیه اسپورت مقاومت نکرده اند و همه آن‌ها چنین مدلی را تاکنون عرضه کرده اند.

رونمایی ایلان ماسک از ربات‌ِ انسان‌نمای تسلا

در روز هوش مصنوعی، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا از ربات‌های جدیدی رونمایی کرد که مشابه انسان‌ها هستند. او تصور دارد که این ربات‌ها قرار است کارهای تکراری و خسته کننده انسان‌ها را برایشان انجام دهند.

سلکشن (۸)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

آزمایشات بالینی واکسن اچ‌آی‌وی کلید خورد

شرکت مدرنا قصد دارد آزمایشات بالینی واکسن اچ‌آی‌وی مبتنی بر ام‌آر‌ان‌ای (mRNA) خود را آغاز کند. در صورت موفقیت آمیز بودن این آزمایشات، گامی دیگر در جهت غلبه بر یکی از بدترین بیماری های صد سال گذشته برداشته خواهد شد.

سلکشن (۸)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

مرحله نخست آزمایشات بالینی واکسن اچ‌آی‌وی مدرنا 10 ماه طول خواهد کشید. طبق گزارشات، مرحله نخست آزمایشات بالینی واکسن اچ‌آی‌وی شرکت مدرنا با حضور 56 بزرگسال سالم (بدون اچ‌آی‌وی) که در بازه سنی 18 تا 50 سال قرار دارند، انجام خواهد شد. در این مرحله ارزیابی ایمنی واکسن و همچنین مشاهده نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن انسان هدف اصلی محسوب می شود.

این واکسن اچ‌آی‌وی از نظر عملکرد مشابه با واکسن کووید-19 شرکت مدرنا و مبتنی بر ام‌آر‌ان‌ای است. معرفی این واکسن پس از سال ها پژوهش درباره ظرفیت واکسن های ام‌آر‌ان‌ای صورت گرفته است. مدرنا و فایزر نخستین شرکت هایی هستند که از این نوع واکسن ها در انسان استفاده کرده که به طور کلی در کاهش شدت و پیشگیری از عفونت های کروناویروس عامل بیماری کووید-19 موفق بوده اند.

شرکت مدرنا دو نسخه متفاوت از واکسن اچ‌آی‌وی جدید خود را مورد آزمایش قرار خواهد داد. چهار گروه از شرکت کنندگان در آزمایش ها شرکت خواهند داشت که دو گروه ترکیبی از نسخه های مختلف و دو گروه باقیمانده نسخه دیگر واکسن را دریافت می کنند.

این آزمایشی کور نخواهد بود و افرادی که واکسن را دریافت می کنند از این موضوع آگاه هستند. این به دلیل آن است که پژوهشگران در این مرحله به دنبال بررسی اثربخشی واکسن نیستند و مرحله نخست آزمایشات بالینی که 10 ماه طول خواهد کشید به بررسی ایمنی و قابلیت اطمینان واکنش سیستم ایمنی بدن اختصاص دارد.

یک گوشی شگفت‌انگیز با قدرتمندترین باتری جهان

اوکیتل Oukitel، شرکت چینی سازنده گوشی های هوشمند، روز دوشنبه 23 اگوست (1 شهریور ماه) به طور رسمی از یک گوشی هوشمند بی نظیر به نام Oukitel WP15 5G رونمایی کرد که از یک باتری عظیم و قدرتمند 15600 میلی آمپر ساعتی بهره می برد و این قدرتمندترین باتری است که تاکنون در گوشی های تلفن همراه مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این، گوشی Oukitel WP15 5G دارای ویژگی های قابل توجه دیگری همچون چیپست، دوربین و مقاومت بالایی است که آن را در ردیف یک گوشی رده بالا قرار می دهد.

سلکشن (۸)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

کمپانی چینی اوکیتل که در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد، در زمینه ساخت گوشی های مقاوم و مجهز به باتری های قدرتمند، تاکنون تلاش های زیادی کرده و گوشی های متعددی را با این مشخصات راهی بازار کرده است. در واقع این سازنده چینی ارائه گوشی های مقاوم و با باتری های قدرتمند را در اولویت خود قرار داده تا کاربران علاقمند به این ویژگی ها را به سمت خود بکشاند. این کمپانی اما این بار تلاش کرده تا یک گوشی هوشمند با مشخصات قابل توجه در هر زمینه را روانه بازار کند. گوشی هوشمند Oukitel WP۱۵ ۵G جدیدترین محصول این شرکت است که علاوه بر مشخصات کلی بالا، از قدرتمندترین باتری موجود در گوشی های هوشمند نیز بهره می برد.

سلکشن (۸)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

مثل همیشه، مهمترین ویژگی گوشی Oukitel WP15 5G باتری آن است که سازنده چینی این بار یک باتری عظیم 15600 میلی آمپر ساعتی را برای آن در نظر گرفته است. گوشی WP15 به عنوان یک دستگاه 5G به طور حتم باید بتواند تقاضای انرژی نسبتاً بالای جدیدترین فناوری شبکه را برطرف کند. شرکت اوکیتل نیز قطعاً با این موضوع آشنا بوده است، برای همین شرکت بزرگترین باتری را که تا به حال بر روی یک تلفن هوشمند 5G نصب شده، وارد کرده است. بنا به ادعای شرکت سازنده، این باتری مقاوم و قدرتمند می تواند تا 1300 ساعت زمان آماده به کار را برای کاربر عرضه کند که واقعاً شگفت انگیز است.

سلکشن (۸)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

بسیاری از ما به علت استفاده مکرر از گوشی های هوشمند خود، نیازمند به همراه داشتن پاور بانک داریم تا در صورت نیاز گوشی های خود را در هر مکان و شرایطی شارژ کنیم. اما اگر با چنین پاور بانک هایی سروکار داشته اید، حتماً متوجه شده اید که باتری ۱۵۶۰۰ میلی آمپر ساعتی Oukitel WP۱۵ ۵G، از بسیاری از پاور بانک های موجود نیز قدرتمندتر است. اما نکته جالب توجه تر این است که این گوشی از قابلیت شارز معکوس نیز پشتیبانی می کند و این بدان معناست که می تواند با این گوشی، دستگاه ها مشابه را هم شارژ کنید. قدرت بالای باتری WP۱۵ به معنای واقعی می تواند بسیاری از گوشی ها را شارژ کند و این می تواند به معنای خداحافظی با پاور بانک باشد.

بیشترین جستجوی گوگل ایرانیان در مرداد ۱۴۰۰

در ماهی که گذشت، المپیک توکیو مورد توجه ایرانین بود خصوصا در رشته‌های تکواندو، والیبال و کشتی. از آن سو با نزدیکی ماه محرم، بیشتر جست‌وجوها حال و هوای این ماه را داشته است.

سلکشن (۸)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • چی فکر میکردیم چی شد

      اینترنت داخلی رو مثل سایتهای داخلی واگذار کنین به کسانی که میخوان ازشون استفاده کنن و اینترنت بین المللی رو هم واگذار کنین به افرادی که این اینترنت رو قبول دارن به شرطی که توش موش ندونین و بزور نخواین مردم رو به بهشت ببرین قانون اساسی حکومت مردم بر مردمه نه افراد خاص بر مردم

    • بدون نام

      سلام چرا از واژه سلکشن استفاده می کنید چرا از واژه هایی مانند برگزیده ، یامنتخب و...استفاده نمی کنید ؟

      پاسخ ها

      • نه غلام

        به جای سلام چرا نمیگی درود؟

      • بدون نام

        برادر من فارسب ی زبان هست و قابل احترام ولی خیلی چیزا نمیشه ب فارسی گف چون زبان ناقصیه و بیشتر کلماتشو از زبان عربی قرض گرفته پ زیاد حساس نشو

    • بدون نام

      فقط فایزر اونم بره برای خودش نت میلی درست کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج