۱۱۴۸۶۴۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پنتاگون جزئیات جدیدی از انفجار کابل ارائه کرد

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه جزئیات تازه‌ای از انفجار روز گذشته در فرودگاه کابل ارائه کرد.

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد حمله مرگبار روز گذشته در کابل توسط یک عامل انتحاری در درب ورودی فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» اتفاق افتاده و انفجار دومی به وقوع نپیوسته است.

ژنرال «هنک تیلور» از مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت که انفجار روز پنجشنبه ناشی از یک عملیات انتحاری بوده است. وی که در کنفرانس خبری پنتاگون صحبت می‌کرد، گفت که تمامی نظامیان آمریکایی که در انفجار روز پنجشنبه مجروح شده‌اند هم اکنون در بیمارستانی در آلمان بستری هستند.

پنتاگون جزئیات جدیدی از انفجار کابل ارائه کرد

این مقام نظامی آمریکا گفت: «در حال حاضر همچنان 5 هزار و 400 نفر در فرودگاه حامد کرزی کابل منتظر خروج از افغانستان بوده و تا کنون تقریبا 111 هزار نفر به طور ایمن از افغانستان خارج شده‌اند که تنها طی روز گذشته 8 هزار نفر از این کشور به بیرون انتقال داده شده‌اند.».

تیلور اضافه کرد: «هنوز بیش از 5 هزار نظامی آمریکا که در ماموریت فرودگاه کابل هستند در معرض آسیب قرار دارند اما داعش نمی‌تواند ما از انجام این ماموریت شود».

وی با تاکید بر این موضوع که وضعیت امنیتی فرودگاه کابل همچنان ناپایدار و خطرناک بوده از شرکا و همپیمانان آمریکا خواست تا همچنان در عملیات خروج از افغانستان همراهی کنند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز در ادامه این کنفرانس خبری به فرار هزاران زندانی داعشی طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: «زمانی که نیروهای ارتش افغانستان فروپاشیدند، هزاران نفر از زندانیان داعش از دو زندان فرار کردند».

کربی به رابطه طالبان با داعش اشاره کرد و گفت: «دشمنی بزرگی میان این دو وجود دارد و آنها منافع مشترکی با یکدیگر ندارند».

وی گفت که علیمات خروج از افغانستان ادامه دارد و افرادی که از این کشور خارج می‌شوند به مراکز اقامتی موقت منتقل می‌شوند.

سخنگوی پنتاگون با اشاره به این موضوع که تا کنون 5100 آمریکایی از افغانستان منتقل شده‌اند گفت که عملیات خروج درراستای انتقال نیروها و تجهیزات افزایش خواهد یافت.

کربی گفت: «در صورت نیاز، تجهیزات و توانایی لازم برای انجام هرگونه عملیات را داریم».

وی مدعی شد که آمریکا نمیخواهد که افغانستان تجزیه شده یا اینکه وارد جنگ داخلی دیگر شود. سخنگوی پنتاگون اضافه کرد: «شرایط آینده در افغانستان هرگونه که باشد، آمریکا پس از عملیات خروج دیگر حضور نظامی در افغانستان نخواهد داشت».

سخنگوی پنتاگون با اشاره به ادامه اقدامات برای افزایش امنیت فرودگاه کابل و محیط اطراف آن، افزود: «آمریکا تا آخرین لحطه قادر به ادامه عملیات خروج هوایی از افغانستان است».

کربی اضافه کرد: «هر روز با طالبان درباره ماهیت تهدیدهای امنیتی ارتباط داریم اما کاملا آشکار است که (درباره انفجار دیروز) کاستی‌هایی وجود داشته است».

وی درباره عملیات خروج از افغانستان پس از ضرب‌الاجل 31 آگوست (9 شهریور) گفت: «دولت آمریکا راه‌های مختلفی برای خارج کردن افراد پس از 31 آگوست خواهد یافت».

سخنگوی پنتاگون گفت: «بسیاری از تسلیحات نظامی آمریکا در افغانستان باقی خواهد ماند و راه‌حلی برای آن خواهیم یافت».

کربی گفت:‌«داعش تهدیدی خطرناک به شمار می‌آید و این تهدیدات را جدی می‌گیریم و انتظار داریم که در آینده حملاتی در افغانستان انجام بگیرد».

وی ادامه داد: «آمریکا همچنان اطمینان دارد که تهدیدهای مشخصی علیه فرودگاه کابل وجود داشته و عملیات اطلاعاتی درباره زندانیانی که از زندان افغانستان پس از فروپاشی نظام اشرف غنی فرار کرده‌اند در جریان است».

سخنگوی پنتاگون اضافه کرد: «چند کشور تمایل خود را برای کار با طالبان در راستای ادامه فعالیت فرودگاه کابل ابراز داشته‌اند و اطلاعاتی که ما با طالبان در حال تبادل هستیم درباره افرادی است که تمایل دارند به فرودگاه کابل رسیده و از آنجا خارج شوند».

کربی به عملیات روز گذشته در فرودگاه کابل اشاره کرد و گفت: «ما اطمینان داریم که فردی انتحاری خود را در اطراف فرودگاه منفجر کرد و پس از آن از بیرون فرودگاه تیراندازی روی داد»

سخنگوی پنتاگون گفت که تحقیقات فراگیری درباره انفجار روز گذشته در فرودگاه کابل در حال انجام بوده و اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار این حادثه در جریان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج