۱۱۴۸۷۲۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لیورپول – چلسی؛ غول‌کشی در مرسی‌ساید

لیورپول و چلسی، دو تیم آماده این روز‌های لیگ برتر انگلیس در نبردی حساس در ورزشگاه آنفیلد به مصاف هم خواهند رفت.

خبرورزشی: امشب از ساعت ۲۱ در ورزشگاه آنفیلد، لیورپول در یکی دیگر از نبردهای مهم هفته سوم لیگ برتر انگلیس به مصاف چلسی خواهد رفت. داور این دیدار حساس آنتونی تیلور خواهد بود.

لیورپول – چلسی؛ غول‌کشی در مرسی‌ساید
لیورپول؛ مدعی دوباره

بعد از فصلی کابوس‌وار، حالا لیورپول به آرامش رسیده. مصدوم‌ها کمتر شده‌اند و یورگن کلوپ مجبور نیست دائم از بازیکنانش در پست‌های غیرتخصصی استفاده کند. دست کلوپ هم که باز باشد مشخصاً می‌تواند تیمش را بین مدعیان قهرمانی لیگ برتر قرار دهد. لیورپول با بردهای ۳ و ۲ گله فصل را شروع کرده و به استقبال اولین چالش بزرگ خواهد رفت. لیورپول می‌تواند در نخستین نبرد مقابل یکی از تیم‌های آماده بیگ‌سیکس خودش را برای حضور در کورس قهرمانی آماده کند. از طرفی آمادگی حریف هم نشان داده آن‌ها هم می‌توانند مدعی باشند. در نتیجه گرفتن امتیاز کامل از چلسی اهمیت دوچندانی خواهد داشت. منهای آخرین دیدار، لیورپول معمولاً در سال‌های اخیر مقابل چلسی نتایج خوبی گرفته، حتی در زمان‌هایی که حریف تیم آماده‌ای بوده. بازگشت هواداران به آنفیلد قدرت لیورپول را دوچندان می‌کند. برد دیگری در مرسی‌ساید در راه است؟

چلسی؛ آبی‌های قدرتمند

خیلی منطقی و آهسته آهسته به روزهای خوبی رسیدند. چلسیِ توماس توخل حالا می‌تواند کابوس هر تیمی در انگلیس و اروپا باشد. تیمی که هم در دفاع کامل شده و هم در حمله. اولین حضور روملو لوکاکو نشان داد چه انتخاب خوبی برای نوک حمله داشته‌اند. چلسی یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های فعلی انگلیس است. همانقدر که برای لیورپول بردن در آنفیلد مهم است، چلسی می‌تواند با امتیازگیری در زمین یک حریف بزرگ، خودش را ثابت کند. اگر می‌خواهند بین تیم‌های مدعی قهرمانی قرار بگیرند باید زیرکانه امتیاز جمع کنند. مشکلات توخل از ژانویه که به لیگ برتر آمده از دیگر تیم‌های بزرگ کمتر بوده و این هم دلیل دیگری برای اوج گرفتن آبی‌های لندن است. به نظر می‌رسد ثبات در خط دفاعی اتفاق خوبی بود که زیر نظر توخل برای‌شان رخ داد. از وقتی توخل به چلسی آمده ۱۳ کلین‌شیت داشته‌اند که بهترین آمار در لیگ برتر بوده.

آخرین جدال

مارس سال ۲۰۲۱، دیدار برگشت فصل گذشته لیگ برتر انگلیس را چلسی در آنفیلد با یک گل از لیورپول برد. تنها گل آن بازی را مانت برای آبی‌ها به ثمر رساند.

آمار بازی

۵۸) در ۵۸ مسابقه لیورپول و چلسی در لیگ برتر، قرمزها برنده ۲۳ بازی بوده‌اند و آبی‌ها ۲۱ بازی را برده‌اند. ۱۴ بازی هم برنده نداشته است.
۴) چلسی در حالی بازی آخرش مقابل لیورپول را برد که در ۴ بازی قبل از آن مقابل این حریف تن به شکست داده بود.
۲) لیورپول در ۱۳ بازی آخر لیگ برتری مقابل چلسی فقط ۲ باخت داشته. قرمزها ۶ برد و ۵ تساوی در دیگر بازی‌ها به‌دست آورده بودند.
۷) آبی‌های لندن در تاریخ لیگ برتر ۷ مرتبه در آنفیلد پیروز شده‌اند. فقط منچستریونایتد با ۱۲ برد بیش از آن‌ها در زمین لیورپول برنده شده.
۱) روملو لوکاکو بعد از این که در ۴ بازی اول لیگ برتری‌اش مقابل لیورپول ۴ گل زد، در ۱۱ بازی بعد از آن فقط یک گل موفق شد وارد دروازه این حریف کند.
۳) اگر دیوگو ژوتا مقابل چلسی هم گل بزند، چهارمین بازی لیورپول خواهد بود که در ۳ بازی ابتدایی فصل گلزنی می‌کند. قبل از او رابی فاولر، دنیل استوریج و سادیو مانه چنین رکوردی را زده بودند.
۲) لیورپول در ۵ بازی آخرش در تمامی رقابت‌ها مقابل چلسی در ورزشگاه آنفیلد ۲ مرتبه طعم شکست را چشیده است.

مصدومان و محرومان

کرتیس جونز و فابینیو مصدومان قطعی لیورپول هستند. شاید جیمز میلنر هم به بازی مقابل حریف آبی‌پوش لندنی نرسد. چلسی در این بازی فقط کریستین پولیشیچ و روبن لوفتوس‌چیک را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اختیار نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم

لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، کیتا، صلاح، مانه و ژوتا
چلسی: مندی، آسپیلیکوئتا، کریستنسن، رودیگر، جیمز، کانته، جورجینیو، آلونسو، هاورتس، مانت و لوکاکو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج