جاباما
۱۱۴۹۱۰۱
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

وضعیت سلامت رهبر کره شمالی و بحران جانشینی

رهبر ٣٧ ساله کره شمالی، پس از کاهش بیش از ٤٠ کیلوگرم از وزن خود، لاغرتر از همیشه به نظر می‌رسد. این موضوع گمانه‌زنی‌ها در مورد وضعیت سلامت و جراحی احتمالی معده را افزایش داده است.

خبرگزاری ایسنا: رهبر ٣٧ ساله کره شمالی، پس از کاهش بیش از ٤٠ کیلوگرم از وزن خود، لاغرتر از همیشه به نظر می‌رسد. این موضوع گمانه‌زنی‌ها در مورد وضعیت سلامت و جراحی احتمالی معده را افزایش داده است.

رسانه دولتی کره شمالی مدعی شد که مردم این کشور علی‌رغم گرسنگی، پس از کاهش وزن چشمگیر کیم جونگ اون، به طور فزاینده‌ای نگران سلامت او هستند.

روزنامه سان در این مورد می‌نویسد یکی از نزدیکان و اعضای برجسته حزب، اکنون مأموریت یافته تا جانشین دیکتاتور را پیدا کند.

جو یونگ وون، یکی از مقامات ارشد حزب و عضو ثابت دفتر سیاسی حزب است که به تازگی سمت معاونت رهبری را نیز بر عهده گرفته است و گفته می‌شود که مأمور یافتن جایگزین کیم جونگ اون است.

سان می‌افزاید: این شخصیت مرموز قرار است که رهبر بعدی را برای در دست گرفتن سمت «رهبری» آماده کند.

مایکل مادن که رئیس دیده‌بان رهبری کره شمالی است، در این باره می‌گوید: با توجه به اینکه رهبر فعلی ممکن است ناتوان شود و یا بمیرد، شاید «کیم جونگ اون»، خود «جو یونگ وون» را به عنوان رهبر بعدی انتخاب کرده است.

مادن همچنین به اقدامات مشابهی که پدر کیم یعنی «کیم جونگ ایل» در اواخر عمر خود انجام داده اشاره کرد و گفت: «در سال ٢٠٠٧ ، پدرش دچار سکته مغزی شد. از آن زمان کیم آماده جانشینی موروثی شد.»

وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی، توجه رسانه‌های بین‌المللی را به خود جلب کرده است.

به گفته یکی از منابع، دوستان کیم گفته‌اند که وزن او به دلیل استرس ناشی از کار، نوشیدن الکل، سیگار کشیدن زیاد و رژیم غذایی پرچرب افزایش یافته است.

سال گذشته سرویس اطلاعاتی کره جنوبی اعلام کرد کیم جونگ اون به دلیل وضعیت بد سلامتی، برخی از اختیارات خود را واگذار کرده است. حتی گفته شد که وی به دلیل بیماری به حالت کما رفته و پس از مدتی احیا شده است.

اما در ماه ژوئن، تصاویری از کیم منتشر شد که نشان می‌داد او وزن زیادی کم کرده است. مفسران این سؤال را مطرح کرده‌اند که آیا لاغری وی عمدی بوده یا به دلیل یک بیماری جدی کاهش وزن داشته است.

در هفته‌های اخیر، او با یک لکه سبز یا کبودی بزرگ در پشت سر مشاهده شد که در برخی عکس‌ها با بانداژ پوشانده شده بود. اما مادن با اشاره به اینکه انتصاب جو یونگ وون لزوماً نشان دهنده هیچ‌گونه مشکل سلامتی رهبر کره شمالی نیست، افزود: «آنچه ما به احتمال زیاد رخ داده این است که او تصمیم گرفته وزن خود را کاهش دهد. کاری که افراد چاق در سراسر جهان انجام می‌دهند. این موضوع برای سیستم قلبی عروقی او هم بهتر است.»

ارتقای جو می‌تواند بیشتر مربوط به ایجاد یک قربانی باشد که اگر کره شمالی نتواند بحران غذایی فلج کننده خود را حل کند، می‌توان او را مقصر دانست.

مادن در این باره گفت: «وقتی شما یک سیاستمدار هستید و مشکلاتی وجود دارد، باید کسی را مقصر جلوه دهید. چه کسی بهتر از جو. او اکنون معاون اول است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همین طور که در ایران حسن روحانی مقصر محسوب شد و همه کاسه کوزه ها سرحسن بیچاره شکست.

    • بدون نام

      حسن جونت بره دیگه بر نگرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج