جاباما
۱۱۴۹۲۸۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

خارجی‌های آزاد، اما دست‌نیافتنی!

در روز‌های اخیر و درحالی که تیم‌ها بیشتر خرید‌های خود را انجام داده‌اند دو باشگاه پرطرفدار پایتخت به‌سراغ تقویت خط‌حمله خود با بازیکنان خارجی رفته‌اند که با توجه به نام‌هایی که در این روز‌ها مطرح شده بعید است این بازیکنان که قیمت بالایی هم دارند راهی این دو تیم شوند.

فرهیختگان: ممنوعیت خرید بازیکنان خارجی در فصل گذشته سبب شد باشگاه‌های ایرانی بیشتر به بازیکنان بومی اتکا کنند اما در این تابستان این ممنوعیت لغو شد تا دوباره شاهد تلاش برخی تیم‌ها برای به خدمت گرفتن بازیکنان خارجی باشیم. در روزهای اخیر و درحالی که تیم‌ها بیشتر خریدهای خود را انجام داده‌اند دو باشگاه پرطرفدار پایتخت به‌سراغ تقویت خط‌حمله خود با بازیکنان خارجی رفته‌اند که با توجه به نام‌هایی که در این روزها مطرح شده بعید است این بازیکنان که قیمت بالایی هم دارند راهی این دو تیم شوند. در این روزها نام سباستین جووینکو ایتالیایی برای استقلال و الکساندر پرییوویچ صربستانی برای حضور در پرسپولیس مطرح شده است.

ستاره ایتالیایی که سابقه بازی در یوونتوس و پارما را در کارنامه دارد و در دو فصل گذشته با پیراهن الهلال عربستان به میدان می‌رفت به‌تازگی قراردادش را با حریف استقلال در مرحله بعدی لیگ قهرمانان فسخ کرده و به‌عنوان بازیکن آزاد می‌تواند با هر باشگاهی مذاکره کند. جووینکو در ۳۴سالگی ۲میلیون یورو ارزش‌گذاری شده که بعید است تیمی ایرانی بتواند چنین مبلغی را برای او پرداخت کند. او که ۲۳بار سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌ملی کشورش را در کارنامه دارد با توجه به شناختش از الهلال می‌تواند خریدی خوب برای این تیم باشد به شرطی که با مبلغی به‌مراتب کمتر از ارزشی که سایت ترانسفرمارکت برای او تعیین کرده راهی لیگ برتر خلیج‌فارس شود. جووینکو از دو باشگاه المپیاکوس یونان و بشیکتاش ترکیه نیز پیشنهادهایی دریافت کرده است.

دیگر بازیکنی که شایعه حضورش در باشگاه‌های ایرانی مطرح شده الکساندر پرییوویچ است که او هم در باشگاه‌های عربستانی توپ می‌زد و همانند جووینکو در این تابستان با فسخ قرارداد، بازیکن آزاد محسوب می‌شود. پرییوویچ که درطول دوران فوتبالش حضور در باشگاه‌های زیادی را تجربه کرده در ۲۸سالگی گران‌ترین انتقالش را تجربه کرد و در ژانویه ۲۰۱۹ در ازای ۱۰میلیون یورو از پائوک یونان به الاتحاد عربستان پیوست.

او که سابقه بازی در تیم‌های دربی‌کانتی انگلیس، سیون سوئیس، ترومسو نروژ، یورگاردن سوئد، بولواسپور ترکیه و لژیاورشو لهستان را در کارنامه دارد پس از دوسال بازی در این تیم یونانی و به ثمر رساندن ۵۵گل در ۸۶مسابقه، مدیران تیم عربستانی را مجبور کرد مبلغ حق فسخ قراردادش را بپردازند. به این ترتیب او با قراردادی ۴سال‌ونیمه به لیگ عربستان رفت و در این باشگاه نیز ۵۷بازی انجام داد که حاصل آن ۲۱گل و ۷پاس‌گل بود. او که قرار بود در این مدت از باشگاهش ۳۰میلیون یورو دستمزد بگیرد در پایان فصل گذشته قراردادش را با این تیم فسخ کرد و از الاتحاد جدا شد.

او که به نوشته رسانه‌های کشورش حدود ۱۱میلیون یورو بابت فسخ قراردادش دریافت کرده مورد توجه تیم‌های ستاره‌سرخ بلگراد و همچنین باشگاه سابقش پائوک یونان قرار دارد و اگرچه درحال حاضر ارزش او یک‌میلیون یورو برآورد شده است اما شاید با رقمی بالاتر به تیم جدیدش ملحق شود و این یعنی خریدن او کار بسیار سختی برای قرمزهای تهرانی است که مثل آبی‌ها با کوهی از بدهی و مشکل مالی مواجهند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج