جاباما
۱۱۴۹۲۸۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس؛ طلب ۸۰میلیاردی، بدهی ۱۸۰میلیاردی!

باشگاه پرسپولیس این روز‌ها کار سختی با خود بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس در پیش دارد. پرسپولیس باید ۲۰ درصد قرارداد سال قبل بازیکنان و کادرفنی خود را بپردازد تا با آن‌ها فصل ۱۳۹۹ را تسویه کامل کرده باشد.

فرهیختگان: باشگاه پرسپولیس این روزها درحالی مشغول یارگیری فصل جدیدش است که حسابش مسدود و البته کاملا خالی است و بدهی‌های سنگین جاری را باید با همین حساب مسدود و خالی سروسامان بدهد. روزنامه «فرهیختگان» نگاهی انداخته به میزان این بدهی‌ها و البته زمان کمی که باشگاه پرسپولیس برای حل مشکلاتش دارد؛ مشکلاتی که به نظر می‌رسد اگر دخالت‌هایی خارج از باشگاه پرسپولیس برای حلش صورت نگیرد به زودی تبدیل به بحرانی عظیم برای قهرمان ۵ دوره اخیر لیگ برتر خواهد شد.

9 روز فرصت تا پرداخت 21میلیاردی

طبق اعلام باشگاه پرسپولیس در تاریخ ۱۸ مرداد حکم شکایت گابریل کالدرون و خواکین مربیان آرژانتینی و اسپانیایی این تیم توسط فیفا ابلاغ شده و باشگاه باید ظرف ۳۰ روز اقدام به پرداخت این رقم کند؛ رقمی که برای گابریل کالدرون حدود ۵۷۹.۵۰۰ هزار دلار است و برای خواکین حدود ۹۵.۳۸۱ هزار دلار. این ارقام خام بوده و باید رقم سود سالیانه هم به آنها اضافه شود. سود سالیانه هم طبق قانون فیفا ۵ درصد است. یعنی با یک جمع سرانگشتی طلب این دو نفر از باشگاه پرسپولیس به عدد ۷۰۹ هزار دلار می‌رسد که با رقم امروز دلار یعنی ۲۷.۶۰۰ تومان به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۵۶۸ میلیون تومان می‌رسیم.

البته باید رقمی حدود ۵۰ هزار فرانک سوئیس را هم بابت هزینه رسیدگی به بدهی پرسپولیس اضافه کنیم که رقم بدهی را به عدد ۲۱میلیارد تومان می‌رساند. دقیقا باشگاه پرسپولیس تا روز ۱۷ شهریور یعنی ۹ روز دیگر فرصت دارد تا این بدهی را بپردازد. گفته شده مجید صدری، رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس ماموریت پیدا کرده تا این بدهی را پرداخت کند. باید دید در این ۹ روز دقیقا چه اتفاقی رخ می‌دهد و آیا پول لازم برای پرداخت این بدهی جور خواهد شد یا پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه پرسپولیس بسته خواهد شد. گفتنی است این بدهی از زمان مدیریت انصاری‌فرد به وجود آمد و در زمان مدیریت رسول‌پناه هم پرداخت نشد و حالا مدیریت سمیعی به اجبار فیفا باید این بدهی را بپردازد.

بدهی پاییزی سرخ‌های پایتخت

حکم شکایت کریستین اوساگونا روز دوم شهریور به باشگاه پرسپولیس اعلام شده و این باشگاه ۳۰ روز فرصت دارد تا بدهی این مهاجم را بپردازد؛ بدهی‌ای که می‌توانست با رقمی کمتر و البته زودتر پرداخت شود تا هزینه اضافی بر گردن این باشگاه نیفتد. طبق این حکم پرسپولیس باید ۹۶ هزار دلار به‌علاوه ۵ درصد سود سالیانه تا تاریخ ۲ مهر ۱۴۰۰ بپردازد. پرسپولیس به نرخ امروز دلار باید رقمی حدود ۲.۷۸۰ میلیارد تومان به این بازیکن بدهد و البته باشگاه شانس بیاورد و در پایان مهلت مقرر رقم دلار افزایش پیدا نکند! اوساگونا در زمان مدیریت رسول‌پناه پرسپولیس را ترک کرد و حالا باید این بدهی توسط جعفر سمیعی پرداخت شود.

هزینه سنگین داخلی‌ها

باشگاه پرسپولیس این روزها کار سختی با خود بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس در پیش دارد. پرسپولیس باید ۲۰ درصد قرارداد سال قبل بازیکنان و کادرفنی خود را بپردازد تا با آنها فصل ۱۳۹۹ را تسویه کامل کرده باشد. البته برخی می‌گویند ۲۲ درصد از مبلغ قراردادها باقی مانده است. باشگاه همچنین باید ۱۰ درصد رقم آپشن مربیان و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رقم آپشن قرارداد بازیکنان را هم به آنها پرداخت کند و طبق رسم هرساله ۲۰درصد قرارداد فصل ۱۴۰۰ را نیز به آنها بپردازد. ضمن اینکه تا اینجای کار هیچ پرداختی به بازیکنان جدیدش نداشته و حتی رضا اسدی که رقمی حدود ۳میلیارد تومان را به‌خاطر دریافت رضایتنامه از باشگاه خواسته قرار است این پول را از یکی از هواداران باشگاه پرسپولیس دریافت کند!

گفته می‌شود حدود ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان باید بایت درصد باقی‌مانده قراردادهای فصل قبل و آپشن‌ها به کل تیم پرداخت شود تا باشگاه برای پرداخت مبالغ فصل جدید اقدام کند.

110 میلیارد بدهی بابت قرض

گفته می‌شود پرسپولیس حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی داخلی دارد که ۲۰ میلیاردش زمان مدیریت رسول‌پناه قرض گرفته شده بود و ۹۰ میلیارد هم مدیریت کنونی برای حل مشکلات داخلی از برخی شرکت‌های واردکننده تجهیزات مخابراتی و البته یکی، دو شرکت دیگر قرض کرده است. این قرض‌ها درحالی گرفته شده که اسپانسر باشگاه هم حضور داشت و البته به واسطه برخی پیش‌خور شدن مبالغ پرداختی‌هایش کفاف مشکلات مالی باشگاه را نمی‌داد. حالا این بدهی هم روی دست باشگاه مانده و این مدیریت دیر یا زود باید فکری به حال پرداختش کند.

پاداش آسیایی بلای جان سرخ‌ها

باشگاه پرسپولیس هرچه موفقیت در آسیا کسب می‌کند قادر نیست سودی از آن ببرد. این باشگاه تا به‌حال ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از دو فصل حضور در لیگ قهرمانان آسیا سود برده که البته امکان استفاده از آن را ندارد. این رقم چیزی حدود ۸۸ میلیارد تومان است که قطعا می‌تواند خیلی از مشکلات باشگاه پرسپولیس را برطرف کند. اما باشگاه سرخ پایتخت در این مدت با اینکه بارها با فیفا و AFC مکاتبه کرده اما نتوانسته به واسطه تحریم‌ها به این پاداش دست پیدا کند. البته اینکه نامه‌نگاری برای حل این مشکل کافی بوده یا نیاز بوده باشگاه مذاکرات حضوری را هم امتحان می‌کرد خودش یک بحث جداگانه را می‌طلبد. ظاهرا تا اینجای کار پاداش آسیایی بیشتر بلای جان پرسپولیس شده تا حلال مشکلاتش!

ناکام در درآمدزایی از فروش بازیکن

در این میان باشگاه پرسپولیس اصلا نتوانست از نقل‌وانتقالات تابستانی‌اش بخشی از نیازهای مالی را برطرف کند. سمیعی در طول فصل بارها با نامه کتبی از بازیکنان تیمش خواست تا با پرسپولیس تمدید قرارداد کند. اما فقط کسانی با پرسپولیس تمدید کردند که آفر آنچنانی خارجی در دست نداشتند. نه کنعانی‌زادگان حاضر شد با پرسپولیس قراردادش را تمدید کند تا از انتقالش رقمی هم دست پرسپولیس را بگیرد نه احمد نورالهی.

البته کنعانی‌زادگان کمی حرفه‌ای‌تر عمل کرد و به‌گونه‌ای از پرسپولیس جدا شد تا هواداران پرسپولیس از او دلخور نشوند اما نورالهی به گونه‌ای رفت که صدای اعتراض هواداران پرسپولیس درآمد. در این میان پرسپولیس حتی از انتقال بازیکنان جوانی که یحیی گل‌محمدی اعتقاد فنی به آنها نداشت هم درآمدزایی نکرد و مجبور شد آنها را یک به یک آزاد کند! پرسپولیس و بازیکنانش نشان دادند هیچ تفاهم اقتصادی با هم ندارند و باشگاه بهترین راه درآمدزایی را از دست داد و بازیکن هم حاضر نشد سودی به باشگاهی برساند که باعث رونق کار آنها در فوتبال شده بود.

غیرت هواداری

این وسط بازهم هواداران پرسپولیس به کمک این باشگاه آمدند و برخلاف همیشه مشارکت خوبی با باشگاه محبوب خود داشتند و توانستند رقمی بالای یک‌میلیارد تومان چه در قالب کمک هواداری و چه در قالب خرید بلیت مجازی بازی‌ها به پرسپولیس کمک کنند. البته بازهم رقم قابل‌توجهی (با توجه به هزینه‌های سنگین باشگاه) دست پرسپولیس را نگرفت اما رقمی که جمع شد تا به‌حال برای خود پرسپولیس دارای سابقه نبوده است!

حکم بنگستون در راه است

در میان بدهی‌های کلان پرسپولیس هنوز میزان بدهی پرسپولیس به جری بنگستون مشخص نشده و فیفا حکم پرونده شکایت این بازیکن را صادر نکرده است. اگر این حکم هم بیاید رقمی حدود ۱۰۰ هزار دلار دیگر به بدهی‌های خارجی این باشگاه اضافه خواهد شد. این یعنی چیزی حدود ۳ میلیارد دیگر که باید پرداخت شود. خدا می‌داند چه پرونده‌های دیگری در دست بررسی است. پرونده شکایت عجیب استوکس و البته شکایت برخی شرکت‌های داخلی ازجمله یک آژانس مسافرتی که فعلا حساب باشگاه پرسپولیس را مسدود کرده است!

100 میلیارد بدهی به جز پاداش

با یک حساب سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسید که قرمزها حتی اگر تمام پاداش آسیایی خود را هم دریافت کنند بازهم به مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای صاف کردن بدهی‌های خود نیاز دارند که البته امیدوارند این مشکل را با برگزاری مزایده برای انتخاب کارگزار جدید حل کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج