جاباما
۱۱۴۹۵۹۸
۳۶ نظر
۵۰۷۹
۳۶ نظر
۵۰۷۹
پ

حامیان رئیسی، از او‌ یک احمدی‌نژاد می‌سازند؟

شباهت‌های بین دولت نهم و سیزدهم زیاد است. از کابینه سیزدهم که یاران و همراهان سابق احمدی‌نژاد حضور چشم‌گیری در آن دارند گرفته تا برخی از رفتار‌های پوپولیستی ابراهیم رئیسی که شبیه رئیس دولت نهم است.

روزنامه همدلی : شباهت‌های بین دولت نهم و سیزدهم زیاد است. از کابینه سیزدهم که یاران و همراهان سابق احمدی‌نژاد حضور چشم‌گیری در آن دارند گرفته تا برخی از رفتار‌های پوپولیستی ابراهیم رئیسی که شبیه رئیس دولت نهم است. اما به جز این‌ها اصولگرایان حامی رئیسی دقیقا همان‌هایی هستند که پشت احمدی نژاد ایستادند و جالب است که باوجود سرخوردگی شدیدی که از جانب احمدی نژاد تجربه کردند بازهم همان شیوه را در حمایت و تعریف و تمجید از ابراهیم رئیسی پیش گرفته‌اند.

حامیان رئیسی، از او‌ یک احمدی‌نژاد می‌سازند؟

اخیراً حسین شریعتمداری که در زمان دولت نهم هم از حامیان اصلی احمدی‌نژاد بود، در توصیف دیدار ابراهیم رئیسی و دولتش با رهبر انقلاب جملاتی گفت که برای مردم نشان از آن روز‌هایی داشت که برخی از اصولگرایان القاب آنچنانی و ماورائی به محمود احمدی‌نژاد می‌دادند. روز بعد از دیدار کابینه دولت سیزدهم با رهبر انقلاب، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در مطلبی تحت عنوان «بار دیگر مالک اشتر...» نوشت: «دیروز و در حالی که هزار و چندصد سال از تاریخ عهدنامه مکتوب‌امیرالمؤمنین علیه السلام خطاب به مالک اشتر نخعی گذشته بود، بار دیگر مفاد آن عهدنامه به میان کشیده شد.

باز هم علی بود که به ژرفای دل از علی (ع) می‌گفت و باز هم مالک اشتر بود که به گوش جان می‌شنود. داستان همان داستان بود. با این تفاوت که گردونه زمان بعد از چرخش بسیار و عبور از سرد و گرم روزگار به عصر خمینی رسیده بود. عصری که در آن‌امیرمؤمنان (ع) اگرچه به ظاهر در میان امت خود نبود، ولی راه و رسم آن بزرگوار از غربت به‌درآمده و بر کرسی حاکمیت نشسته بود. از مالک اشتر نقل شده است که در میانه جنگ صفین با حسرت به عمار گفته بود کاش می‌توانستیم علی (ع) را به عصری ببریم که در آن، مردم قدرش را بدانند و راه و رسمش را بر صدر بنشانند و عمار گفته بود آن روز‌ها در راه است و از مردمی خبر داده بود که در راهند.

دیروز انگار همان روزی بود که مالک آرزویش را داشت و عمار از آن خبر داده بود.» موضعی که همگان را به یاد سخنان آیت‌الله مصباح یزدی در مورد محمود احمدی‌نژاد می‌اندازد. سخنانی، چون «احمدی‌نژاد ذخیره خداوند برای امروز ماست» و یا ماجرای آن خواب معروف و «دعای وجود مقدس، ولی عصر (عج) برای احمدی‌نژاد» و یا نوشته‌های فاطمه رجبی، همسر غلامحسین الهام و لقب معجزه هزار سوم و نوشتن کتابی با این عنوان در تمجید محمود احمدی نژاد. فاطمه رجبی بعد از انتخابات جنجالی هشتادوهشت هم گفته بود: «احمدی‌نژاد دور قبل با عنایت امام زمان انتخاب شد و امروز هم اگر توجّه، ولی عصر نبود با این‌همه کارشکنی موفق نمی‌شد.»

شباهت دو دولت و روسایشان

روزی که ابراهیم رئیسی و سایر اعضای دولت سیزدهم به منظور تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) در حرم بنیانگذار انقلاب حضور پیدا کردند در بخشی از سخنانش گفت: «یقین دارم امداد‌های غیبی الهی به مدد ما خواهد آمد.» و باز هم شنودنگان را یاد سخنان احمدی نژاد در مورد روابط خاصش انداخت.

حامیان رئیسی، از او‌ یک احمدی‌نژاد می‌سازند؟

اخیراً عبدالرضا داوری که زمانی از مشاوران و هواداران احمدی نژاد بود درباره‌ی او گفت: «آقای احمدی‌نژاد خودش را در جایگاه ولیّ خدا یا حداقل در جایگاه نایب خاص می‌بیند. من چند سال است آقای احمدی‌نژاد را از نزدیک می‌شناسم، اما عبارت «ولیّ خدا» را اولین بار در جلسه‌ای که با آقای احمدی‌نژاد و بقایی داشتم شنیدم و شوکه شدم، آقای بقایی این عبارت را در توصیف احمدی‌نژاد به کار برد و احمدی‌نژاد هم هیچ واکنشی نشان نداد.» این‌ها را بگذارید در کنار ماجرای هاله نور و پیشگویی‌های احمدی‌نژاد از آینده جهان و حتی زمان ظهور امام زمان (عج) و یا نقل قول از کسانی که با امام عصر در ارتباط هستند.

به جز تعریف و تمجید‌ها و شیوه‌های حمایت اصولگرایان از ابراهیم رئیسی که بسیار شباهت به حمایت از احمدی نژاد دارد، نشانه‌های متعدد دیگری هم در ترکیب کابینه هم در رفتار شخص رئیسی می‌توان دید که ما را یاد دولت‌های نهم و دهم و رئیسش میاندازد.

از حضور چشمگیر یاران و همکاران احمدی‌نژاد در کابینه، چه به عنوان وزیر چه به عنوان معاون گرفته تا رفتار‌های رئیس دولت سیزدهم. در اولین جلسه هیئت دولت سیزدهم که روز چهارم شهریور برگزار شد، اعضای کابینه عهدنامه مدیران دولت مردمی را امضا و قرائت کردند که نحوه شروع به کار احمدی نژاد در سال ۸۴ را در اذهان زنده کرد. آن زمان هم احمدی‌نژاد با وزرای خود میثاق‌نامه‌ای را امضا کردند که اتفاقاً بخش‌هایی از عهدنامه‌ای هم در اولین جلسه هیئت دولت سیزدهم خوانده شد شبیه همان میثاق‌نامه‌ی دولت نهم بود.

حامیان رئیسی، از او‌ یک احمدی‌نژاد می‌سازند؟

نکته‌ی دیگری که بین احمدی نژاد و رئیسی بسیار شبیه است و حتی می‌توان آن را علاقه مشترک‌شان نامید، حضور در کوچه و خیابان‌های مملو از جمعیت و همینطور سفر‌های استانی ست. رفتاری که احمدی‌نژاد با اینکه هیچ سمت و قدرت اجرایی ندارد همچنان آن را انجام می‌دهد. ابراهیم رئیسی که در زمان ریاست بر قوه قضاییه هم دائم به سفر‌های استانی می‌رفت، در اولین روز‌های ریاست جمهوریش شخصاً به داروخانه‌ها سر زد و بعد از رای اعتماد مجلس به وزرایش هم به طور سرزده به استان خوزستان سفر کرد.

سفری که مشخص نشد چه دستاوردی داشت. در همین مورد علی محمد نمازی، عضو شورای مرکزی کارگزاران در گفتگو با نامه نیوز با اشاره به اینکه نشانه‌هایی هست که ما را به این نتیجه می‌رساند که دولت رئیسی شباهت‌هایی به دولت احمدی نژاد دارد گفت: «بالاخره ۳ نفر از کابینه در دوره احمدی‌نژاد وزیر و ۹ نفر وزیر هم در آن دوره معاون وزیر بوده‌اند. از طرفی برخی صحبت‌ها مثل بحث امداد‌های غیبی مطرح می‌شود که یادآور آن دوره است.» نمازی درباره سفر‌های استانی هم با اشاره به اینکه این سفر‌ها باید یک نتیجه خارج از وضع عادی داشته باشد و برای مردم محسوس شود که حضور رئیس جمهور موجب چه اتفاقاتی شده است گفته: «سفر‌های استانی یکی از اقدامات آقای رئیسی است که اگر با ظرفیت و منابعی همراه نباشد،

نه تنها فایده ندارد بلکه زیان هم دارد. دقت داشته باشید که طرح‌ها و پروژه‌های استانی از سال قبل پیش‌بینی شده، تصویب شده و تایید شده است. حال اگر مثل قبل این امکان باشد که در سفر‌های رهبری و ریاست جمهوری پروژه‌های جدیدی تعریف و تامین منابع شود، سفر استانی رئیسی جمهور مثل همین سفر خوزستان می‌تواند مفید باشد، اما به نظر من که سال‌ها کار اجرایی کرده‌ام در غیر این صورت چنین سفر‌هایی فایده ندارد.»

در این مدتی که از انتخابات گذشته هم اصولگرایان حامی ابراهیم رئیسی هم شخص آقای رئیس جمهور مخاطب را مدام به یاد سال‌های ۸۴ تا ۹۲ میاندازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بوف عینکی

      آقا، فقط دولت تدبیر و امید و کلید و روحانی نسازند، هر چی می‌سازند بسازند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت دقیقا درود بر شما

      • بدون نام

        این بنده خدا هنوز کارش شروع نشده هزار مزخرف در موردش دارن می نویسن

      • ناشناس

        اگر رئیسی مثل احمدی نژاد باشه که خیلی عالیه ، چون احمدی نژاد حداقل ۴ سال کار کرد

    • بدون نام

      خيلي وقته ساختن و همين باعث شكسته

    • بدون نام

      خدا بخیر کند ! احمد نژاد ما را در چاه ویلی انداخت که برای نجات از آن باید هزینه های سختی داد !!!

    • بدون نام

      هست

    • بدون نام

      خدا خودش به حال ما رحم کنه

    • بدون نام

      حتما دوست دارید ایشان (رئیسی)مثل رییس دولت زخم بستری قبلی باشه و توو کاخ ریاست جمهوریش بشینه و بلند نشه؟!

      پاسخ ها

      • رهرو ولایت

        احسنت

    • علی

      ساختند دیگر چجوری بسازند.... یادتونه دولت احمدی نژاد از اون امدادهای غیبی و هاله ای از نور تا آمارهای غلط و خودکفا شدن.... بنظرم این دولت هم به آمار غلط دادن، امید به آینده روی آورده.... یه نمونه آمار غلط :وضعیت مرگ و میر کرونا در استان ما مثل قبل و بیشتر ولی رنگ قرمز رو نارنجی یا زرد کردن... نمودارهای مسخره احمدی نژاد در مقوا کی یادشه؟

    • بدون نام

      عالی

    • علوی مرتظی

      تو به امداد خدا اعتقاد نداری ما که داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا میگه از تو حرکت از من برکت....

    • بدون نام

      حضور میدانی چه دردی را دوا میکند ؟ جز عوامفریبی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو شرایط کرونایی دل شیر میخواد رفتن بین مردم و بازار و بیمارستان و غسالخونه . قابل قیاس با احمدی نژاد نیستند. احمدی در دوران صلح و آرامش اینور و اونر میرفتن. خدا طول عمر بده به ریسی و کمکش کنه خیرش به مردم برسه

      • بدون نام

        فقط و فقط عوامفریبی، ایکاش مردم ما اینقدر ساده نبودن وظاهربین، خدا بهمون رحم کنه وپته همه کسانی رو که به نفع روس وانگلیس وآمریکا کار میکنن و ذره‌ای به فکر ملت ایران نیستن رو، روی آب بریزه ودرمقابل افراد ساده لوح رسواشون کنه

    • بدون نام

      از بس تعریف وتمجید و القاب دهن پر کن براش درست میکنن باد میره زیر قباش میشه احمدینژاد دوم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینه . همش حرف و شعار و نمایش .

    • بدون نام

      درودبررئیسی

    • بدون نام

      دم رئیسی گرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا؟چی کار کرده؟ چرا انقد ملت جوگیری هستیم.هنوز قدمی برنداشته که تعریف و تمجید میکنی...

    • بدون نام

      رئیسی مردمیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردمی یعنی چی والا ما از این کلمه جز شر چیزی ندیدیم .

      • بدون نام

        چند سال دیگه با این حرفا خودتون میتونین گول بزنید؟؟؟همشهون سالهاست ی پست بزرگ دارن و هیچ کار بزرگیم نکردن

    • بدون نام

      درودبررئیسی

    • بدون نام

      مردم آرزو دارند برگردند به دوره احمدی نژاد و یکی مثل احمدی نژاد با همون رویه حاکم بشه.

      پاسخ ها

      • هموطن

        مردم ؟ کدوم مردم ؟
        از جانب مردم نظر نده .

    • بهنام

      راستی از کادر در امان چه خبر ؟ بعد از ترک دولت هم هنوز از ویلاهاشون بیرون نمیایند

    • بدون نام

      مهم نیست فقط ذلا را پایین بیاره باعث رفاه بشود بقیش حله

    • بدون نام

      همش نمایش وعوام فریبی هست تا آذرصبر کنید بعدش میگید یاد روحانی بخیر

    • بدون نام

      رئیسی چیزی دیگر است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا کنه

      • بدون نام

        وقتی مخبر میشه معاون اولش..دیگه باید فاتحه این مملکتو خوند

    • بدون نام

      کسی که این مطالب رو نوسته جز تخریب دولت قصد دیگه ای هم داشته،برو عمو کشکتو بساب

    • بدون نام

      اگر حتی آدم میخاست یکم مثبت اندیش باشه.با انتخاب وزرا نشون داد که دیگه امیدی به وضع مملکت نباید داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج