۱۱۴۹۹۰۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

بایدن: کار ما با داعش هنوز تمام نشده است

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین سخنرانی خود پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت که هیچ کشوری تاکنون عملیاتی مانند روند تخلیه اتباع خارجی و افغان‌ها طی چند روز اخیر را انجام نداده است. وی در عین حال خطاب به شاخه داعش در افغانستان گفت که کار آمریکا با این گروه تمام نشده است.

یورو نیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین سخنرانی خود پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت که هیچ کشوری تاکنون عملیاتی مانند روند تخلیه اتباع خارجی و افغان‌ها طی چند روز اخیر را انجام نداده است. وی در عین حال خطاب به شاخه داعش در افغانستان گفت که کار آمریکا با این گروه تمام نشده است.

وی درباره ۱۳ نظامی کشورش که در جریان این عملیات و بر اثر حمله داعش کشته شدند گفت که «ما هرگز نمی‌توانیم دین خود به آنها را ادا کنیم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین از «موفقیت فوق‌العاده» عملیات خروج شهروندان آمریکایی و افغان‌ها از فرودگاه کابل سخن گفت. جو بایدن افزود که واشنگتن تخمین می‌زند که حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ شهروند آمریکایی به دنبال خروج از افغانستان هستند.

بایدن: کار ما با داعش هنوز تمام نشده است

وی از تصمیم خود برای خروج از افغانستان دفاع کرد و مدعی شد که ایالات متحده آمریکا چاره‌ای جز «ترک یا افزایش تنش» در طولانی‌ترین جنگ آمریکا پس از توافق ترامپ با طالبان نداشت.

وی افزود: «ما تنها یک انتخاب ساده داشتیم. یا تعهد دولت قبلی را انجام می‌دادیم و افغانستان را ترک می‌کردیم یا می‌گفتیم که این کشور را ترک نمی‌کنیم و ده‌ها هزار سرباز خود را به جنگ باز می‌گرداندیم.» وی تاکید کرد که انتخاب واقعی بین خروج یا تشدید درگیری‌ها بود: «من قصد نداشتم این جنگ ابدی را طولانی کنم و قصد نداشتم خروج ابدی را طولانی کنم.»

جو بایدن گفت که آمریکا پس از توافقی که دولت دونالد ترامپ با طالبان امضاء کرد امکان ادامه حضور در افغانستان را نداشت.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که کشورش به جز جلوگیری از برنامه‌ریزی برای حمله به ایالات متحده در خاک افغانستان هیچ گونه منفعت ملی دیگری در این کشور نداشت و ندارد.

جو بایدن وظیفه خود را دفاع از آمریکا در برابر تهدیدهای سال ۲۰۲۱ به جای تمرکز بر روی تهدیدهای سال ۲۰۰۱ دانست.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین درباره شاخه گروه داعش در افغانستان نیز گفت که «کار ما با شما هنوز تمام نشده است.»

وی همچنین در بخشی از سخنانش نیز گفت که «وقت پایان دادن به این جنگ فرا رسیده بود.» رئیس‌جمهوری گفت که جنگ در افغانستان باید مدتها پیش به پایان می‌رسید.

حضور ۲۰ ساله نظامیان آمریکا در افغانستان دوشنبه شب با برخاستن آخرین هواپیمای ارتش ایالات متحده از فرودگاه کابل به پایان رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      کار تو تمام شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج