جاباما
۱۱۵۰۸۹۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

بهزیستی: ۳۰۰هزار خانوار در نوبت مستمری هستند

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۳۰۰ هزار خانوار نیازمند همچنان پشت نوبت دریافت مستمری هستند و باید پرونده این تعداد بررسی شده و وارد چرخه حمایت شوند.

ایلنا: وحید قبادی دانا، رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در جامعه سازمان بهزیستی حدود ۲۴۰ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار حضور دارند که بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را به همراه اعضای خانواده‌هایشان شامل می‌شوند. این زنان سرپرست خانوار نیازمندانی هستند که به نوعی با جامعه معلولیت در ارتباط هستند، یعنی یا همسرشان دارای معلولیت است و یا به رحمت خدا رفته و یا خودشان سرپرست یک معلول هستند.

بهزیستی: ۳۰۰هزار خانوار در نوبت مستمری هستند

وی با بیان اینکه عمده زنان سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش کمیته امداد هستند، ادامه داد: همچنین تعداد بسیار زیادی از زنان سرپرست خانوار به لطف الهی جز افراد نیازمند به لحاظ اقتصادی در جامعه نیستند و خودشان مولد بوده و کار می‌کنند و شغل و درآمد خودشان را دارند و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری ساماندهی بخش اعظمی از این زنان را بر عهده دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین در ارتباط با مستمری مددجویان بهزیستی خاطرنشان کرد: میزان مستمری در سال ۹۲ بین ۵۳ تا ۱۰۰ هزار تومان بر اساس بعد خانوار محاسبه می‌شد از سال ۹۲ تا سال ۱۴۰۰ این مبلغ به ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است یعنی بین ۸ تا ۱۱ برابر میزان مستمری از سال ۹۲ تا سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است این در حالی است که معیار ما برای مبلغ مستمری طبق ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه است که بر اساس آن میزان مستمری باید برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ۲۰ درصد حداقل دستمزد هر سال باشد.

اگر بررسی کنیم می‌بینیم که میزان حداقل دستمزد از سال ۹۲ تا سال ۱۴۰۰، ۵ برابر افزایش پیدا کرده است، اما مبلغ مستمری ۸ تا ۱۱ برابر بیشتر شده است یعنی حداقل دستمزد که با حضور کارفرمایان و نمایندگان کارگران در وزارت کار و در شورای عالی کار بسته می شود طی این سالها با توجه به تورم ۵ برابر افزایش پیدا کرده، اما مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ۸ تا ۱۱ برابر بیشتر شده است با ترمیم هایی که صورت گرفته است این مبلغ به ۱۵ برابر افزایش می رسد.

قبادی‌دانا تصریح کرد: اما آیا واقعا مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کفاف یک زندگی را می دهد باید بگویم که خیر و اگر حتی کفاف زندگی را هم بدهد توانمندسازی و کار و اشتغال با این مبلغ توجیه پیدا نمی‌کند و محقق نمی‌شود. در حوزه مسکن فعالیت‌هایی انجام شده است که آمار آن قابل توجه بوده و در دو سال و نیم اخیر ۴۷ هزار واحد مسکونی واگذار و تسهیلگری شده است. همچنین ۳۳ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و در واقع این عدد در قیاس با کل تعداد واحدهای مسکونی که از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تا دو سال و نیم گذشته احداث شده، چشمگیر است و این چیزی نیست، جز نهضت مسکن‌سازی برای افراد دارای معلولیت با مشارکت همه افراد به ویژه خیران، بنیاد مستضعفان، بنیاد خیرین مسکن ساز، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن همه این افراد پای کار آمده‌اند و توانسته‌اند، این جهش را انجام دهند.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: افرادی در اولویت قرار می‌گیرند که شرایط سخت تری دارند و نیازمندتر بوده و همچنین وابسته به بستر هستند، البته اگر ما شرایطش را داشته باشیم می‌توانیم افرادی را که پشت نوبت در این زمینه هستند را نیز وارد چرخه حمایت حق پرستاری کنیم.

ما در بحث مستمری افراد پشت نوبتی داریم. در سال ۹۷ تعداد مستمری بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد دو برابر شده است یعنی تعداد مستمری‌بگیران ما ۵۰۰ هزار نفر بود و الان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است اما از آن تاریخ تاکنون حدود ۳۰۰ هزار نفر خانوار دیگر همچنان پشت نوبت هستند و باید بررسی شده و وارد چرخه حمایت شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج