جاباما
۱۱۵۰۹۱۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

گلر بشکیتاش؛ چشم امید تیم ملی در تاشکند

سوپرایز مریم ایراندوست در دور جدید تمرینات تیم ملی فوتبال زنان می‌تواند شگفتی‌ساز مسابقات مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا شود.

ورزش سه: در میان ۳۰ بازیکن دعوت شده به اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال زنان در آستانه سفر به تاشکند برای حضور در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا، یک نام ویژه همه را سوپرایز کرد؛ مریم یکتایی. دروازه‌بانی که حدود دو سال قبل تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفت و حتی برای مقطعی از فوتبال هم فاصله گرفت. اما او در بازگشت به فوتبال، یک شگفتی ویژه را در نقل و انتقالات رقم زد و به عنوان دروازه‌بان تیم بشیکتاش ترکیه معرفی شد.

گلر بشکیتاش؛ چشم امید تیم ملی در تاشکند

تیم مدافع عنوان قهرمانی در سوپرلیگ زنان ترکیه، که با جذب دروازه‌بان ایرانی خبرساز شد و حضور این لژیونر ایرانی در این تیم ترکیه‌ای باعث شد تا دوباره نگاه‌ها به مریم یکتایی خیره شود؛ تا آن‌جا که انتظارات از مریم ایراندوست به عنوان سرمربی تیم ملی بر این بود که او از این دروازه‌بان لژیونر دعوت کند تا بار دیگر پیراهن تیم ملی را به تن کند و در 28 سالگی، فوتبال ملی‌اش را از سر بگیرد.

دروازه‌بانی که در ایران سابقه بازی برای تیم‌هایی چون شهرداری بم و همیاری ارومیه را دارد؛ حالا در فاصله 20 روز تا حضور ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا و دیدار مقابل بنگلادش و سپس اردن، حضور یکتایی در اردوی تیم ملی فوتبال زنان می‌تواند یک خبر فوق‌العاده باشد؛ چرا که آمادگی بالای یکتایی می‌تواند خود یک وزنه مهم در تیم ملی فوتبال زنان ایران باشد.

هر چند که زهرا خواجوی جوان و کم تجربه تلاش کرده که در سال‌های گذشته با شگفتی‌آفرینی‌های خود، شماره یک تیم ملی را به دست آورد اما حالا بازگشت مریم یکتایی می‌تواند رقابت در خط دروازه تیم ملی را به اوج برساند و اگر یکتایی در شرایط ایده‌آل فنی قرار داشته باشد و نام او در جمع مسافران به تاشکند قرار گیرد، بدون‌تردید امنیت خط دروازه ایران در مقابل بنگلادش و اردن دوچندان خواهد شد.

گلر بشکیتاش؛ چشم امید تیم ملی در تاشکند

چرا که آن‌هایی که از فاصله نزدیک‌تر فوتبال زنان را دنبال می‌کنند، خاطرات درخشش یکتایی در تیم شهرداری بم در سال‌های حضورش در فوتبال ایران را به خوبی به یاد دارند و باید دید در فاصله ۲۰ روز تا شروع مسابقات ملی، یکتایی در اردوی تیم ملی فوتبال زنان چه سطح از آمادگی را از خودش نشان خواهد داد و آیا ایراندوست راضی می‌کند تا نامش را در جمع مسافران تاشکند قرار دهد یا خیر.

اتفاقی که به نظر می‌رسد اگر رخداد غیر مترقبه‌ای در مسیر آن رخ ندهد، اعزام مریم یکتایی همراه کاروان تیم ملی فوتبال زنان به تاشکند حتمی است و او می‌تواند در خط دروازه تیم ملی در ازبکستان مقابل بنگلادش و اردن بدرخشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج