۱۱۵۰۹۲۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

فروش پیراهن کریستیانو رونالدو رکورد زد

بازگشت CR۷ به جمع شیاطین سرخ، با استقبال بی نظیر هواداران این باشگاه همراه شده است.

طرفداری: ۱۲ ساعت پس از آغاز شدن فروش پیراهن های کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد، یک رکورد لیگ برتری در این زمینه شکسته شد.

فروش پیراهن کریستیانو رونالدو رکورد زد

به نقل از Fox Sports، گفته می شود طی ۱۲ ساعت ابتدایی مشخص شدن شماره رونالدو در منچستریونایتد، هواداران ۳۲.۵ میلیون پوند برای خریدن پیراهن او هزینه کردند که این در این بازه زمانی، یک رکورد در لیگ برتر محسوب می شود. منبع این خبر LovetheSales.com است که آمار فروش بیش از هزار خرده فروش آنلاین در سطح بریتانیا را جمع آوری می کند.

از آنجایی که قیمت هر پیراهن منچستریونایتد با نام این فوق ستاره پرتغالی چیزی بین ۸۰ تا ۱۱۰ پوند است، یعنی در این مدت بین ۲۹۵,۵۰۰ تا ۴۰۶,۲۵۰ نسخه از پیراهن او به فروش رفته است. این یعنی فروش پیراهن های او از تمامی بازیکنان لیگ برتر در این فصل بیشتر بوده است؛ حتی بیشتر از جک گریلیش که خیلی زودتر از او راهی منچسترسیتی شد. همه این ها در حالی است که حتی فروشگاه رسمی منچستریونایتد هم مثل خرده فروش های سطح شهر با کمبود پیراهن مواجه شده و نمی تواند پاسخگوی این حجم از تقاضا باشد.

آیا منچستریونایتد هزینه خود برای جذب رونالدو را از راه فروش پیراهن های او جبران کرده است؟

منچستریونایتد در سال ۲۰۱۴ بزرگ ترین قرارداد بر سر لباس ورزشی یک تیم فوتبال را با آدیداس امضا کرد که ۷۵۰ میلیون پوند ارزش داشت. در حالی که جزییات آن قرارداد هرگز مشخص نشد، کارشناسان می گویند عموما سهم باشگاه ها از فروش هر پیراهن بیش از ۱۰ درصد نخواهد بود و این مبلغ هم پس از فروش میزان مشخصی از البسه ورزشی، به باشگاه پرداخت خواهد شد. در مورد یونایتد، پیش بینی می شود این سهم از ۱۰ درصد هم کمتر بوده باشد.

دکتر دن پلاملی (استاد اقتصاد ورزش در دانشگاه شفیلد) می گوید که اکثر درآمد حاصل از فروش پیراهن به خود تولید کننده می رسد. به گفته او بسیار بعید است که سهم باشگاه بیش از ۱۰ درصد باشد. بر اساس استدلال این کارشناس، منچستریونایتد از هر پیراهن فروخته شده حداکثر ۵ پوند به جیب خواهد زد. با توجه به قیمت ۸۰ تا ۱۱۰ پوندی اشاره شده، این یعنی ۶.۲۵ درصد یا در بدترین حالت، ۴.۵ درصد از درآمد حاصل از پیراهن های به فروش رفته رونالدو به منچستریونایتد می رسد.

اگر قیمت هر پیراهن به فروش رفته رونالدو را به طور میانگین ۹۰ پوند در نظر بگیریم، محاسبات به ما می گوید که حدود ۳۶۰ هزار پیراهن او به فروش رفته است. اگر سهم یونایتد از هر پیراهن ۵ پوند باشد، یعنی آن ها فعلا از این راه ۱.۸ میلیون پوند درآمد داشته اند. پس ادعای برخی که می گویند منچستریونایتد توانسته است هزینه ۱۵ میلیون یورویی خود برای رونالدو را با فروش پیراهن های این بازیکن جبران کند، صحت ندارد.

تاثیر انتقال رونالدو به اولدترافورد بر اقتصاد منچستریونایتد

بخش بسیار کوچکی از منابع مالی منچستریونایتد از راه فروش پیراهن ها تأمین می شود. آن ها سال گذشته درآمدی ۵۰۹ میلیون پوندی داشتند. مهم ترین اثر اقتصادی بازگشت رونالدو، بالا رفتن ارزش برند باشگاه و در نتیجه امضای قراردادهای تجاری پر منفعت تر در آینده است. اما قطعا این پول برای باشگاه نسبت به قهرمانی در لیگ برتر، ارزش بسیار کمتری خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج