جاباما
۱۱۵۱۰۴۲
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

ساخت گوشی هوشمند با الهام از دندان مورچه!

دندان مورچه‌ها کوچک‌ترین و قدرتمندترین بخش بدن آنها است که می‌تواند به ما در ساخت انواع لوازم الکترونیکی و گجت‌های هوشمند با مقاومت بالا كمک کند. حال به نظر می‌رسد کمپانی‌ها قصد دارند گوشی‌های آینده خود را با الهام از دندان مورچه تولید کنند.

کلیک: دندان مورچه‌ها کوچک‌ترین و قدرتمندترین بخش بدن آنها است که می‌تواند به ما در ساخت انواع لوازم الکترونیکی و گجت‌های هوشمند با مقاومت بالا كمک کند. حال به نظر می‌رسد کمپانی‌ها قصد دارند گوشی‌های آینده خود را با الهام از دندان مورچه تولید کنند.

ساخت گوشی هوشمند با الهام از دندان مورچه!

با پیشرفت تکنولوژی همواره قطعات الکترونیکی نیز کوچک‌تر از قبل شده‌اند. در همین راستا محققان غول فناوری آمریکایی روی سوژه‌ای جدید کار می‌کنند که در صورت عملی شدن آن اندازه سخت‌افزار داخلی محصولات این شرکت به‌طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

شاید برایتان عجیب باشد اما سوژه مورد بررسی دانشمندان و محققان "دندان مورچه" است. دلیل این امر اندازه کوچک و در عین حال مقاومت بسیار بالا آنها است.

جالب است بدانید دندان مورچه‌ها حتی از تار مو سر انسان هم باریک‌تر هستند اما می‌توانند به راحتی برگ‌ها و دیگر اجزا طبیعت را با قدرت و بدون آسیب‌دیدگی گاز بزنند.

ساخت گوشی هوشمند با الهام از دندان مورچه!

دلیل این امر وجود اتم‌های روی (Zink) در ساختار دندان این حشرات کوچک است. بنابراین استفاده از ساختار مشابه با دندان مورچه‌ها می‌تواند در آینده به انسان در ساخت انواع گجت‌ها کمک کند.

به گفته آرون دوارج دانشمند ارشد علوم تحقیقات آزمایشگاهی ملی ایالات متحده: "راز قدرت دندان این حشرات در توزیع یکنواخت اتم‌های روی است."

با توجه به اینکه تمام لوازم الکترونیکی درحال کوچک‌تر و قابل حمل شدن هستند استفاده از قطعات داخلی کوچک نیز امری ضروری به حساب می‌آید.

بنابراین ساخت سخت‌افزار گجت‌های روز همچون گوشی‌های هوشمند با الهام از دندان مورچه‌ها می‌تواند دست شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و... را برای ساخت قطعات سخت‌افزاری کوچک و مقاوم باز بگذارد.

گفته می‌شود احتمالا در سال‌های آینده شاهد حضور ساختار دندان مورچه‌ای در سخت‌افزار داخلی گجت‌های کاربردی خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج