جاباما
۱۱۵۱۱۸۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پایان رسمی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

با برگزاری مراسم اختتامیه، بازی‌های پارالمپیک توکیو به پایان رسید و مشعل بازی‌ها نیز خاموش شد.

ایسنا: با برگزاری مراسم اختتامیه، بازی‌های پارالمپیک توکیو به پایان رسید و مشعل بازی‌ها نیز خاموش شد.

پایان رسمی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

مراسم اختتامیه بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ در استادیوم ملی شهر توکیو از ساعت ۲۰ به وقت محلی برگزار شد.در ابتدای مراسم پرچم کشور ژاپن وارد استادیوم شد و سرود ملی این کشور نواخته شد. حدود ۲هزار ورزشکار و کادرفنی تیم ها و ۲هزار و ۲۵۰ نفر از رسانه ها در مراسم اختتامیه شرکت کرده بودند. تعداد مقامات و مهمانان افتخاری نیز ۸۵۰ نفر بود.

پایان رسمی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

بلافاصله پس از ورود پرچم ژاپن، مراسم رژه کشورها آغاز شد که برخلاف مراسم افتتاحیه تنها پرچمداران در رژه شرکت کردند. پرچمدار ایران در اختتامیه بازی ها نیز ساره جوانمردی قهرمان پاراتیراندازی پارالمپیک توکیو بود.

پایان رسمی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

پایان رسمی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

حسین رسولی و زکیه خدادادی به عنوان پرچمدار کشور افغانستان در مراسم اختتامیه شرکت کردند این در حالی بود که در مراسم افتتاحیه، پرچم کشور افغانستان توسط یکی از داوطلبان حمل شد.

پایان رسمی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

ولیعهد ژاپن، اندرو پارسونز رییس کمیته بین المللی پارالمپیک و یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن در جایگاه ویژه حضور داشتند و نظاره گر مراسم اختتامیه بودند.

*معرفی ۶ ورزشکار عضو کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی پارالمپیک

پایان رسمی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

شش ورزشکار به عنوان اعضای کمیسیون IPC روی صحنه آمدند و از آنها تجلیل شد. مارتینا کایرونی ازایتالیا، دنیل دیاس از برزیل، دیراند الیاس از کوبا، تاکایوکی سوزوکی از ژاپنج، یتسکه ویسر از هلند و و زهرا نعمتی از ایران در این کمیسیون انتخاب شده اند.

*تحویل پرچم پارالمپیک به شهردار پاریس ۲۰۲۴

پرچم پارالمپیک که در مراسم افتتاحیه به اهتزاز درآمد، اکنون در مراسم اختتامیه پایین کشیده شد و فرماندار توکیو این پرچم را تحویل آن هیدالگو شهردار بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس داد. پرچم کشور فرانسه نیز به عنوان میزبان بعدی بازی ها در استادیوم به اهتزاز درآمد.

*هاشیموتو: ورزشکاران پارالمپیک الهام بخش ما بودند

سیکو هاشیموتو رییس کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در سخنرانی خود بیان کرد: سفر طولانی ما در حال پایان و بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو آخرین مرحله آن است. شما ورزشکاران پارالمپیکی به بسیاری از ما الهام بخشیدید تا سفرهای جدید خود را آغاز کنیم.

اوافزود: شما به ما بینش و قدرت داده اید که به خودمان نگاه کنیم و آینده خود را رقم بزنیم. تغییر با آگاهی آغاز می شود. ما مصمم هستیم آینده ای متنوع و فراگیر بسازیم که در آن مردم تفاوت های یکدیگر را بدون تبعیض یا هر گونه موانع دیگر بپذیرند و از آنها حمایت کنند.

*پارسونز: پارالمپیک 2020 توکیو فوق العاده بود

اندرو پارسونز رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک نیز گفت: بازیهای پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ نه تنها تاریخی نبود ، بلکه فوق العاده بوده است. در ۱۲ روز جادویی ، ورزشکاران به جهان، اعتماد و شادی و امید دادند. ورزشکاران رکوردها را شکستند و قلب ها را گرم و ذهن ها باز کردند.

او سپس خطاب به داوطلبان تاکید کرد: داوطلبان، شما افتخار مردم خود هستید. اشتیاق و انرژی را هر روز به ارمغان آوردید. امشب این مراسم را نه به عنوان یک مراسم اختتامیه ، بلکه به عنوان یک گشایش به سوی آینده ای روشن و فراگیر می بینیم. امیدوارم همه شما ورزشکاران را در پاریس ۲۰۲۴ ببینم. پایان بازی های پارالمپیک را اعلام و از مردم ژاپن تشکر می کنم.

در پایان نیز مشعل پارالمپیک توکیو خاموش شد و بازی ها و مراسم به پایان رسید.

*پایان کار ایران با ۲۴ مدال

پایان رسمی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

پرونده کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با ۲۴ مدال، شامل ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز بسته شد. به این ترتیب ایران در جدول رده‌بندی مدال‌ها با چهار طلای بیشتر و دو پله صعود نسبت به بازی‌های ۲۰۱۶ ریو در جایگاه سیزدهم شانزدهمین دوره رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفت تا بهترین نتیجه ایران در ادوار پارالمپیک به ثبت برسد.

ایران در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو با ۲۴ مدال، شامل ۸ مدال طلا، ۹ نقره و ۷ برنز در رده پانزدهم قرار گرفته بود.

*مدال‌آوران ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو :

مدال طلا: تیم ملی والیبال نشسته، ساره جوانمردی (تیراندازی)، زهرا نعمتی (تیروکمان)، روح الله رستمی (وزنه‌برداری)، وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده (جودو)، امیر خسروانی، مهدی اولاد، هاشمیه متقیان، حامد امیری و سعید افروز (دوومیدانی) و اصغر عزیزی (تکواندو)

مدال نقره: امان‌الله پاپی، علیرضا مختاری، علی پیروج، صادق بیت سیاح، سجاد محمدیان و مهدی اولاد (دوومیدانی)، امیر جعفری، حامد صلحی پور و منصور پورمیرزایی (وزنه برداری)، رمضان بیابانی (تیروکمان) و مهدی پوررهنما (تکواندو)

مدال برنز: سامان رضی (وزنه برداری)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج