جاباما
۱۱۵۱۳۱۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آتش‌سوزی پارک جنگلی کرخه مهار شد

رئیس پارک ملی کرخه گفت: پارک جنگلی کرخه که سکونتگاه گوزن زرد ایرانی است دچار ۲ مورد آتش‌سوزی شده که با تلاش ماموران از گسترش آتش جلوگیری شد.

تسنیم: رئیس پارک ملی کرخه گفت: پارک جنگلی کرخه که سکونتگاه گوزن زرد ایرانی است دچار ۲ مورد آتش‌سوزی شده که با تلاش ماموران از گسترش آتش جلوگیری شد.

محمد الوندی با تایید آتش گرفتن پارک جنگلی کرخه، اظهار داشت: دو مورد آتش سوزی در منطقه اتفاق افتاد که در مورد اول چهار تا پنج هکتار آتش گرفت و هنوز عملیات خاموش‌کردن آن‌ها به پایان نرسیده بود که سایت گوزن زرد ایرانی نیز دچار حریق شد.

وی افزود: با توجه به اینکه سایت نگهداری گوزن زرد پوشش گیاهی زیادی دارد و چَرا و تردد دام در آن صورت نمی‌گیرد به همین دلیل حجم آتش سوزی در آن زیاد شد.

رئیس اداره پارک ملی کرخه با بیان اینکه برای خاموش کردن آتش از فرمانداری شهرستان درخواست لودر کردیم، گفت: حدودا ساعت ۱۲ شب یک دستگاه لودر به محل آتش سوزی ارسال شد که پس از ارسال لودر ابتدا بخشی که برای ما خیلی مهم بود و گوزن‌ها در آن نگهداری می‌شوند را از خطر نجات دادیم.

الوندی با تاکید بر ایمن‌سازی سایت گوزن زرد بیان کرد: با توجه به متوقف شدن جهت باد در منطقه، مابقی آتش سوزی را حوالی چهار صبح امروز نیز خاموش کردیم.

وی علت آتش سوزی را عمدی برشمرد، و افزود: با توجه به احتمال باقی ماندن بقایای آتش به صورت جزیره‌ای در محل، صبح امروز به منظور خنک‌کردن و پایش بار دیگر به محل آتش سوزی مراجعه کردیم که تا ساعتی پیش آتش به طور کامل مهار شده و مشکلی وجود ندارد.

الوندی با تاکید بر اینکه آتش به هیچ کدام از گوزن‌ها آسیبی وارد نکرده است، عنوان کرد: حدود ۲۵ هکتار از مساحت پارک جنگلی کرخه دچار آتش سوزی شد که با توجه به انبوه درختان موجود در این مساحت حداقل در هر ۱۰ متر مربع یک درخت دچار آتش سوزی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج