جاباما
۱۱۵۱۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

قذافی در اندیشه تشکیل کشوری جدید

رئیس دفتر اجرایی شورای انتقالی لیبی با اشاره به حضور دیکتاتور فراری در داخل کشور، از تلاش وی برای تشکیل کشوری جدید در مناطق جنوبی خبر داد.

رئیس دفتر اجرایی شورای انتقالی لیبی با اشاره به حضور دیکتاتور فراری در داخل کشور، از تلاش وی برای تشکیل کشوری جدید در مناطق جنوبی خبر داد.

"محمود جبریل" گفت: "معمر قذافی" هنوز در لیبی است و تلاش می کند تا از اختلافات داخلی میان انقلابیون برای اثبات وجود خود و بازگشت دوباره به قدرت سوء استفاده کند.

وی افزود: قذافی گزینه هایی مختلفی را تحت بررسی می کند که بی ثبات کردن رژیم جدید در لیبی یا ایجاد منطقه خودمختار در جنوب با اسامی همانند الطوارق، الجنوب و آفریقای بزرگ از جمله آنها است.

جبریل بیان کرد: سرهنگ فراری عقده انتقام گیری دارد و نمی خواهد که شکست را بپذیرد و وی ممکن است برای ویرانی هر رژیمی که در لیبی روی کار آید هر اقدامی انجام دهد.

رئیس دفتر اجرایی شورای انتقالی لیبی تصریح کرد: هم اکنون نوعی خلاء سیاسی در کشور وجود دارد که برخی طرفهای خارجی به دنبال پر کردن این خلا هستند.

وی افزود: به طور حتم پس آزادی کامل شهر سرت از سمت خود استعفا می دهم و این موضوع غیرقابل برگشت است و استعفای من به خاطر نگرانی از تشدید اختلافات میان انقلابیون است.

شایان ذکر است که حضور جبریل در سمت نخست وزیر موقت لیبی مخالفتهایی از سوی انقلابیون به ویژه اسلامگرایان طرفدار قطر به دنبال داشته است.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

قذافی در اندیشه تشکیل کشوری جدید



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج