۱۱۵۱۷۲۹
۲ نظر
۵۱۹۵
۲ نظر
۵۱۹۵
پ

واقعا «خابی لیم» در جشنواره ونیز چه می‌کند؟

خابی لیم تیک تاکر مشهور ۲۱ ساله بر روی فرش قرمز فستیوال فیلم ونیز ۲۰۲۱!

برترین‌ها: خابانه لیم، که او را بیشتر با نام خابی لیم (khaby lame) می‌شناسند، جوانی ۲۱ ساله و سنگالی است که در کیواسوی ایتالیا زندگی می‌کند، او در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین شخصیت‌های دنیای مجازی است.

واقعا «خابی لیم» در جشنواره ونیز چه می‌کند؟

خابی با رد کردن ۱۰۰ میلیون فالوور در تیک تاک دومین فرد در تاریخ این برنامه است که به چنین تعداد فالوور دست یافته و همچنین در اینستاگرام هم بیشتر از ۴۰ میلیون فالوور دارد!

لیم در ماه مارس سال گذشته شروع به استفاده از تیک تاک کرد. آن زمان به خاطر همه‌گیری کرونا کارش را به عنوان کارگر کارخانه از دست داده بود. او در ویدیوهایش اغلب یک کلمه هم حرف نمی‌زند.

واقعا «خابی لیم» در جشنواره ونیز چه می‌کند؟

در عوض، از حالات چهره و اشاره‌های دست برای دست انداختن سایر ستاره‌های اینترنت استفاده می‌کند. خیلی‌ها این روش را کلید موفقیت او می‌دانند چرا که حرکات و حالات چهره از سد زبان و فرهنگ عبور کرده و پیام‌های او را جهانی می‌سازند. او با ویدیو‌های نشان دادن راه‌های درست انجام دادن کار‌های احمقانه مردم به سرعت به موفقیت زیادی رسید و زندگیش را کاملا دگرگون کرد. او می‌تواند با هر پست تبلیغی بیش از پنجاه‌هزار دلار درآمد داشته باشد.

حمید کریلی در فیلم امروز نوشت: دیدن خابی روی فرش قرمز جشنواره فیلم ونیز، یادآور این حقیقت است که در زمانه حکمرانی محتوا، سلیقۀ عامه بسیار تعیین‌کننده‌تر از ارزش ذاتی محتواست. بررسی لیست مگااینفلوئنسر‌های شبکه‌های اجتماعی هم نشان می‌دهد اغلب آن‌ها فاقد استعداد ویژه یا مهارت خارق‌العاده هستند.

واقعا «خابی لیم» در جشنواره ونیز چه می‌کند؟

لیست مضامین اصطلاحا «ترند» هم بیانگر آن است که در تولید محتوا، سازگاری با پسندِ عمومی‌ست که حرف اول را می‌زند نه اعتبار هنری یا پژوهشی آن. کافی‌ست نگاهی به مضمون اصلی محبوب‌ترین محتوا‌های مجازی بیندازیم: طنز، جنسیت، زیبایی، تناسب اندام، فشن، آشپزی، اشتراک حریم شخصی و...

وودی آلن در فیلم «تقدیم به رم با عشق» (۲۰۱۲) شخصیتی با بازی روبرتو بنینی خلق کرده تا به بهانۀ آن به همین موضوع اشاره کند: «شهرت به‌خاطر شهرت» یا درست‌تر «شهرت به‌خاطر هیچ».

واقعا «خابی لیم» در جشنواره ونیز چه می‌کند؟

اگر از این حقیقت تلخ رنج می‌برید که تعداد دنبال‌کنندگان فلان اینفلوئنسر بی‌استعداد از اغلب دانشمندان و هنرمندان بیشتر است به‌یاد بیاورید که تصویر خابیِ بیست‌ویک ساله از تصویر اکثریت مطلق بازیگران، خوانندگان، ورزشکاران و سیاست‌مداران دنیا شناخته‌شده‌تر است.

او توسط پیترو والسچی تهیه‌کنندۀ ایتالیایی برای بازی در فیلم آینده‌اش دعوت به کار شده و در حاشیۀ نمایش فیلم «آرزو‌های گمشده» (خاویرجیانولی) روی فرش جشنورۀ ونیز قدم گذاشته است. خودش می‌گوید: «دیر یا زود مرا در فیلمی کنار ویل اسمیت خواهید دید، این رویای من است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس این جور چیزهای جهانیه ،بعد کار بلاگرهای بی استعداد وطنی مینالیم که هنری جز نشون دادن فیلم عروسی ، تعیین جنسیت و زایمان و تولد بچشون و
      شوهرشون کاری بلد نیستن خیلی هاشونم با کلیپهای مسخره مثلا طنز که یکسره یا از خارجی ها یا از هم دیگه اسکی میرن مشهور میشن تعرفه تبلیغات خداتومنی میگیرن باز حرف نزن جلو دوربین بهتر از غذا خوردن و ملچ و ملوچ کردن، فکر کنی غذا خوردنت برای بقیه جذابه یا تو باید تست کنی بقیه مردم خودشون نمیتونن چیزی بخورن تست کنن

    • ناشناس

      این خابی انسان واقعا خوبیه توئیت هاش دیدنیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج