۱۱۵۲۱۵۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بلاتکلیفی وزنه‌برداری با سهراب و کیانوش!

مردان طلایی ادوار گذشته وزنه‌برداری ایران در المپیک ناکامان بزرگ المپیک توکیو لقب گرفتند. از یک طرف سیستم پیچیده رنکینگ المپیکی کار را برای سهراب مرادی و کیانوش رستمی سخت کرد و از طرف دیگر اوت کردن کیانوش در یک مسابقه حساس و مصدومیت بدموقع سهراب کار دست‌شان داد تا درنهایت پایشان به آخرین المپیکی که شانس حضورش را داشتند، نرسد.

روزنامه خراسان: مردان طلایی ادوار گذشته وزنه‌برداری ایران در المپیک ناکامان بزرگ المپیک توکیو لقب گرفتند. از یک طرف سیستم پیچیده رنکینگ المپیکی کار را برای سهراب مرادی و کیانوش رستمی سخت کرد و از طرف دیگر اوت کردن کیانوش در یک مسابقه حساس و مصدومیت بدموقع سهراب کار دست‌شان داد تا درنهایت پایشان به آخرین المپیکی که شانس حضورش را داشتند، نرسد.

البته کیانوش امیدوار بود درخواستش برای محاسبه امتیازات المپیکی مسابقات سوئیس از سوی فدراسیون جهانی مورد پذیرش قرار گیرد. سهراب مرادی هم انتظار داشت همه اتفاقات در جدول رنکینگ به سود او رقم بخورد اما درنهایت معادلات مردان طلایی به هم خورد تا هر دو وداع تلخی با المپیک و شاید ورزش حرفه‌ای داشته باشند. این‌گونه شد که طبق سیستم فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه، ۸ نفر اول هر وزن به همراه بهترین وزنه‌برداران هر قاره مجوز حضور در المپیک را گرفتند تا علی هاشمی با قرار گرفتن در جمع ۸ نفر اول رنکینگ و علی داوودی با ایستادن پست سر لاشا تالاخادزه گرجستانی به عنوان نفر دوم رنکینگ دسته فوق‌سنگین المپیکی شوند.

درنهایت هم علی داوودی، وزنه‌بردار فوق‌سنگین ایران با ‌نایب‌قهرمانی در توکیو پاسخ اعتماد سرمربیان و فدراسیون را داد. از زمان قطعی شدن نمایندگان وزنه‌برداری ایران در المپیک توکیو دیگر خبری از سهراب و کیانوش نشد و همه منتظر پایان المپیک بودند تا شاید خبری رسمی از این دو چهره دوست‌داشتنی وزنه‌برداری ایران منتشر شود. تنها خبر آغاز اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان با ۱۸ وزنه‌بردار بود؛ اردویی که ۶ غایب سرشناس داشت تا کیانوش و سهراب سرآمد همه غایبان اردو باشند.

این در حالی است که بعد از اولتیماتوم محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی پس از معرفی وزنه‌برداران دعوت‌شده به اردوی ملی برای حضور در قهرمانی جهان و تاکید بر این‌که غایبان از لیست جهانی حذف می‌شوند، انتظار می‌رفت رستمی و مرادی تکانی به خود بدهند اما باز هم خبری نشد. ضمن این‌که فدراسیون پیش‌تر آب پاکی را روی دست وزنه‌برداران ریخته و اعلام کرده بود به هیچ ورزشکاری اجازه نخواهد داد به صورت انفرادی تمرین کند؛ شیوه‌ای که همواره مورد انتقاد کارشناسان و مربیان وزنه‌برداری قرار گرفته بود.

به این ترتیب بود که پرونده تمرینات انفرادی برای همه وزنه‌برداران بسته شد تا این تصمیم به نوعی پایان ورزشکارسالاری در وزنه‌برداری قلمداد شود. با این حساب شاید باید غیبت این چهره‌ها را پایان کار آن‌ها در تیم ملی وزنه‌برداری دانست! البته ناگفته نماند که سهراب و کیانوش تنها غایبان اردوی تیم ملی برای قهرمانی جهان نیستند. علی میری، علی هاشمی، علی داوودی و کیا قدمی هم از جمله نفراتی هستند که به اردو اضافه نشده‌اند. البته علی میری به دلیل مصدومیتی که داشت، انصراف خود را اعلام کرده است.

علی داوودی هم طبق اعلام فدراسیون به دلیل نیاز به استراحت در قهرمانی جهان حضور ندارد. هاشمی و قدمی هم به دلیل ابتلای خانواده‌های خود به کرونا اعلام کرده‌اند در حال حاضر شرایط حضور در اردو را ندارند. میرمصطفی جوادی، حسین سلطانی، مرتضی بیگلری، صالح چراغی، محمد زارعی، رضا دهدار، سیدایوب موسوی، رسول معتمدی، علیرضا سلیمانی، امیرحقوقی، امیر عزیزی و آیت شریفی نفرات حاضر در اردو هستند که تست کرونا هم داده‌اند.

علیرضا یوسفی، وزنه‌بردار فوق‌سنگین نیز تا چند روز آینده به جمع نفرات دعوتی اضافه می‌شود. با این حال غیبت سهراب مرادی و کیانوش رستمی در اردوها بیش از بقیه به چشم می‌آید و باید منتظر ماند و دید این دو چهره وزنه‌برداری ایران در روزهای آتی به صورت رسمی از ورزش حرفه‌ای خداحافظی می‌کنند یا با حضور ناگهانی در اردوی تیم ملی همه را غافلگیر خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج