۱۱۵۲۳۱۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

درگذشت نخستین مدرس مربیگری پیشرفته در ایران

سوبرامنیام از مدرسین مربیگری AFC که چندین مرتبه نیز جهت آموزش مربیان به ایران سفرکرده بود در ۸۵ سالگی درگذشت.

ایسنا: سوبرامنیام از مدرسین مربیگری AFC که چندین مرتبه نیز جهت آموزش مربیان به ایران سفرکرده بود در ۸۵ سالگی درگذشت.

مرتضی محصص، رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال و مدرس بین‌المللی فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش تاثیرگدار سوبرامنیام که از پایه‌گذاران مربیگری آکادمیک در اواخر قرن بیستم بود گفت: آقای سوبرامنیام بدون تردید در ۲۵ سال گذشته نقش خیلی تاثیرگذار و پررنگی در آزموش مربیان فوتبال آسیا داشت. او سابقه بازی در تیم ملی مالزی را داشت و چندین سال مربی مطرح مالزی بود و بعد از آن کلاس‌های متعددی را به خصوص در آلمان سپری کرد و به عنوان مدیر فنی فدراسیون فوتبال مالزی و سپس کنفدراسیون فوتبال اسیا انتخاب شد و در همان دوران به ایران آمد.

وی درباره دوران حضور این مدرس فقید در فوتبال ایران اظهار کرد: فکر می‌کنم سال ۹۷، ۹۸ میلادی به ایران آمد و کلاس‌های مربیگری دوره B را برای نخستین در ورزشگاه شهید کشوری برگزار کردیم و شاگردان همان کلاس در ادامه دوران مربیگری دوره A این کنفدراسیون را برای اولین بار در زمین شماره یک و دو ورزشگاه آزادی برگزار کردیم.
رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره شاگردان سوبرامنیام در ایران گفت: حسین فرکی، مجید جلالی، حمید درخشان، احد شیخ لاری، دینورزاده و خیلی از مربیان فوتبال ایران از نخستین شاگردان سوبرامنیام در ایران بودند. او علاوه بر مسائل فنی، انسان بسیار رئوفی بود و احترام زیادی برای شاگردانش قائل بود. ایشاه فوق‌العاده باگذشت و با حوصله بودند. رابطه و ارتباط معنوی او با بچه‌ها فوق العاده بود.

محصص درباره سوابق و آثار این مدرس فوتبال در توسعه این رشته در قاره آسیا گفت: سوبرامنیام مورد احترام فیفا و AFC بود و در آخرین مورد هم جزوات کلاس A,B,C این کنفدراسیون تالیف کرد و الان هم خیلی از مدرس‌ها از این جزوات استفاده می کنند. به یاد دارم در ایران در هنگام تدریس کلاس B مربیگری، شب‌ها روی جزواتی که از کشورهای مختلف دنیا جمع کرده بود، کار می‌کرد. به نظرم یک ارثیه بزرگ را از خود به جای گذاشت. سوبرامنیام در همه جای آسیا از مغولستان تا بحرین، سوریه سریلانکا، ژاپن و کره جنوبی تدریس کرد و من خوش سانس بودم در ایران و مالزی از "سوبرا" درس فوتبال و درس زندگی گرفتم. تعداد زیادی از مدیران فنی (تکنیکال دایرکتور) آسیا شاگردان او هستند.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم مدرسی صاحب نامی در آسیا باشد که شاگردی سوبرا را نکرده باشد و درس های بزرگی از او نگرفته باشد. او تئوریسین خوبی بود و در آنالیز بسیار باتجربه بود. او یک انسان بی‌نظیر بود و در نظم و انضباط بسیار دقیق بود. هر وقت کنار او می‌نشستی، چیز جدیدی یاد می‌گرفتی و از هر چیزی مهم تر این بود که هر وقت سر زده او می دیدید، در حال مطالعه بود.

این مدرس بین‌المللی فوتبال با اشاره به مراسم یادبود سوبرامنیام در کنفدراسیون فوتبال آسیا خاطرنشان کرد: چند روز پیش هم از او تقدیر شد و عکس ایشان روی صفحه آمد و همه برای او سکوت کردند. او انسان فوق العاده ای بود. فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال مالزی هم مراسم جداگانه‌ای داشت که آنلاین بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج