۱۱۵۲۶۹۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

لایپزیش - بایرن‌مونیخ؛ شورشی‌ها برمی‌گردند

بایرن‌مونیخ در حالی در ردبول آرنا مهمان لایپزیش خواهد بود که از سرمربی و دو ستاره فصل قبل رقیب بهره می‌برد.

خبرورزشی: امشب از ساعت ۲۱ حساس‌ترین نبرد هفته چهارم بوندس‌لیگای آلمان در ورزشگاه ردبول آرنا برگزار خواهد شد، جایی که بایرن‌مونیخ قهرمان فصل قبل مهمان لایپزیش نایب‌قهرمان فصل پیش خواهد بود. حضور یولیان ناگلزمن سرمربی پیشین لایپزیش روی نیمکت بایرن جذابیت این دیدار را دوچندان خواهد کرد.

لایپزیش؛ عملیات غیرممکن آمریکایی

گاوهای نر در بوندس‌لیگای آلمان حالا تیمی قدرتمند و صاحب سبک هستند. باشگاه لایپزیش به مربیان کم‌تجربه و جوان بها می‌دهد و بازیکنان بااستعدادی را به خدمت می‌گیرد که در تیم‌های بزرگ فرصت خودنمایی پیدا نمی‌کنند. با همین روش هم جسی مارش پیش می‌رود، مربی‌ای که با سابقه مربیگری در ردبول زالتسبورگ مثل خیلی از مربیان دیگر این تیم اتریشی مسیرش به سمت بوندس‌لیگای آلمان را باز کرد. حالا مارش که سابقه دستیاری رالف رانگنیک را داشته مرد اول نیمکت لایپزیش است. عملیات آمریکایی در ابتدای کار گره خورده و تیم او شروع خوبی نداشته. با این حال تجربه ثابت کرده آلمانی‌ها خیلی زود درباره مربی‌های‌شان قضاوت نمی‌کنند. آیا مارش و شاگردانش می‌توانند سد راه بایرنِ بزرگ شوند؟

بایرن‌مونیخ؛ بازگشت به خانه

وقتی یولیان ناگلزمن سرمربی بایرن‌مونیخ شد تردیدهایی درباره این انتخاب وجود داشت. هنوز هم زود است که بگوییم این مربی ۳۴ ساله در زادگاهش باواریا موفق خواهد شد یا خیر. حالا او عطش دارد در تیم محبوبش به موفقیت برسد. اگرچه بایرن در هفته اول مقابل گلادباخ متوف شد، اما نمایش باواریایی‌ها مورد تحسین قرار گرفت و سپس بهتر و بهتر شدند. اوج کارشان هم هفته سوم مقابل هرتابرلین بود که ۵ گل زدند. اگر لایپزیش را هم ببرند می‌توان گفت یک رقیب را تا حد زیادی از خودشان دور خواهند کرد. بازگشت ناگلزمن، زابیتسر و اوپامکانو از دیگر اتفاق‌های جالب این دیدار است. خیلی زود این مربی، مدافع و هافبک لایپزیش به ردبول آرنا برمی‌گردند و باید دید هواداران چطور از آن‌ها استقبال خواهند کرد.

آخرین جدال

در دیدار برگشت فصل گذشته بوندس‌لیگا که آوریل ۲۰۲۱ برگزار شد، بایرن‌مونیخ در ردبول آرنا با تک‌گل گورتسکا از سد میزبانش لایپزیش گذشت.

آمار بازی

۱۰) در ۵ فصلی که لایپزیش در بوندس‌لیگای آلمان حضور داشته ۱۰ مرتبه به مصاف بایرن‌مونیخ رفته که ۵ بازی را باخته، ۴ بازی مساوی شده و فقط یک بازی را برده.
۵) در ۵ بازی بوندس‌لیگایی لایپزیش و بایرن در ردبول آرنا، لایپزیش یک برد داشته، ۲ بازی را باخته و ۲ بازی مساوی شده است.
۳۲) لایپزیش فصل قبل با ۳۲ گل خورده بهترین خط دفاعی بوندس‌لیگا را به خودش اختصاص داد، در حالی که بایرن‌مونیخ با ۹۹ گل زده بهترین خط حمله را داشت.
۲) در ۵ فصلی که لایپزیش به بالاترین سطح بوندس‌لیگای آلمان رسیده سابقه نداشته در ۳ هفته اول ۲ بازی را ببازد.
۰) لایپزیش آخرین تیمی است که در یک دیدار رسمی مقابل بایرن‌مونیخ کلین‌شیت کرده. این اتفاق فوریه ۲۰۲۰ رخ داد.
۲۸۲) روبرت لواندوفسکی که در ۳ هفته نخست بوندس‌لیگا ۵ گل زده تعداد گل‌های در این لیگ را به عدد ۲۸۲ رساند. اگر او از تصمیمش مبنی بر ترک بوندس‌لیگا صرف‌نظر کند، بعید نیست در فصول آتی به رکورد ۳۶۵ گل گرد مولر فقید برسد.
۱۳) آندره سیلوا مقابل ۱۳ تیم از ۱۸ تیم بوندس‌لیگا گل زده. با این حال ستاره لایپزیش در ۲ دیدار مقابل بایرن هنوز گلی به ثمر نرسانده است.
۶۸) یولیان ناگلزمن در ۶۸ بازی همراه لایپزیش به طور میانگین ۱٫۹۳ امتیاز کسب کرد. در چند بازی ابتدایی همراه بایرن میانگین امتیازی تیم او ۲٫۳۳ بوده.

مصدومان و محرومان

مارسل هالستنبرگ و مارسلو ساراچی به طور قطعی نمی‌توانند برای لایپزیش بازی کنند. آنخلینیو و بنیامین هنریشس هم مشخص نیست به این بازی حساس برسند. کادر پزشکی بایرنی‌ها در تلاش است بنژامن پاوار و توماس مولر که مصدوم بودند را به این بازی برسانند. دایوت اوپامکانو، آلفونسو دیویس، کورنتن تولیسو، کینگزلی کومن و مارک روکا هم همگی آسیب‌دیده بودند، ولی احتمالاً در این بازی حاضر باشند.

ترکیب احتمالی دو تیم

لایپزیش: گولاچی، کلوسترمن، سیماکان، اوربان، گواردیول، کمپل، آدامز، اولمو، انکونکو، فورسبرگ و سیلوا
بایرن‌مونیخ: نویر، پاوار، زوله، اوپامکانو، هرناندس، گورتسکا، کیمیش، گنبری، مولر، سانه و لواندوفسکی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج