۱۱۵۲۷۳۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کارمندان گوگل کمتر از حقشان دستمزد می‌گیرند

گوگل ظاهرا سال‌هاست که به هزاران کارمند خود کمتر از حق‌شان دستمزد می‌پردازد. این شرکت از مدت‌ها پیش این موضوع را مخفی نگه داشته بود تا تاثیر رسانه‌ای منفی نگیرد. اما حالا احتمالا باید حدود ۱۰۰ میلیون دلار غرامت بپردازد.

دیجیاتو: گوگل ظاهرا سال‌هاست که به هزاران کارمند خود کمتر از حق‌شان دستمزد می‌پردازد. این شرکت از مدت‌ها پیش این موضوع را مخفی نگه داشته بود تا تاثیر رسانه‌ای منفی نگیرد. اما حالا احتمالا باید حدود ۱۰۰ میلیون دلار غرامت بپردازد.

کارمندان گوگل کمتر از حقشان دستمزد می‌گیرند

گوگل در مناطقی مثل آسیا و کشورهایی مثل بریتانیا از قوانین تساوی حقوق تبعیت نکرده است. این قوانین می‌گویند پرداخت حقوق به کارمندان موقت در سمت‌های مشابه باید به اندازه کارمندان دائم باشد. گوگل حقوق کارمندان موقت خود را از طریق آژانس‌های کاریابی پرداخت می‌کرد. منتها این شرکت نرخ پرداخت تطبیقی خود را به‌روز نکرده بود و دستمزدها را با اطلاعات قدیمی پرداخت می‌کرد.

مدیران گوگل در سال ۲۰۱۹ از این موضوع آگاه شدند، اما نگران بودند که حل مشکل همه کارمندان به‌صورت یک‌جا باعث جلب توجه رسانه‌ها شود. در نتیجه تصمیم گرفتند که دست نگه دارند و در عوض قرارداد استخدامی‌های جدید را اصلاح کنند، هرچند می‌دانستند که این اقدام برای رفع مشکل پیش آمده کافی نیست.

سوت‌زنی که از این مسئله باخبر شده، شکایتی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برده و با ادعای تبعیض در پرداخت دستمزد خواستار احقاق حقوق کارمندان گوگل شده است. «جان تای»، موسس شرکت Whistleblower Aid می‌گوید گوگل نه تنها قوانین کار نقاط مختلف دنیا را زیر پا گذاشته، بلکه به سرمایه‌گذاران خود درباره دیون حقوق و مالی‌اش اطلاعات اشتباه داده است.

«اسپایرو کارستوس»، مدیر ارشد مطابقت‌های حقوقی گوگل در بیانیه‌ای می‌گوید اگرچه نرخ پرداخت تطبیقی این شرکت در طول سال‌ها افزایش نیافته اما حقوق نیروهای موقت بیشتر شده است. نیویورک تایمز مدعی است که بخشی از مشکل گوگل به خاطر شمار بالاتر نیروهای موقت نسبت به نیروهای دائمی است.

مدیران این شرکت همچنین نگران بودند که با اصلاح یک‌باره پرداختی‌ها، به واحدهایی فشار مالی وارد شود که گوگل بیش از بقیه به آن‌ها متکی است. حالا احتمال داده می‌شود که این شرکت بابت ۹ سال پرداخت دستمزد به کارمندان موقت خود در ۱۶ کشور به پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار غرامت محکوم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج