جاباما
۱۱۵۲۹۰۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

جزئیات واکسیناسیون در دانشگاه‌های تهران

برخی از دانشگاه‌های تهران جزئیات واکسیناسیون دانشجویان خود را بر اساس زمان نوبت دهی و مقاطع تحصیلی اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران: برخی از دانشگاه‌های تهران جزئیات واکسیناسیون دانشجویان خود را بر اساس زمان نوبت دهی و مقاطع تحصیلی اعلام کردند.

واکسیناسیون اعضای هیئت علمی، استادان و کارکنان دانشگاهی از مهر ۱۴۰۰ آغاز شد و طبق گفته معاونان و روسای دانشگاه‌های کشور تمامی آن‌ها دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند، مگر اینکه به خواسته خودشان تمایلی به انجام این امر نداشتند.

بعد از تکمیل فرآیند واکسیناسیون اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاهی، هم اکنون نوبت به دانشجویان کشور رسیده و طبق گفته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آن‌ها می‌توانستند از تاریخ ۱۸ شهریور در سامانه واکسیناسیون نوبت گیری کرده و طبق اعلام پیامک به مراکز درمانی جهت واکسیناسیون مراجعه کنند.

برخی دانشگاه‌ها هم اکنون واکسیناسیون دانشجویان را مطابق اولویت‌های مقطع تحصیلی به ترتیب مقطع دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی آغاز کرده اند و مابقی دانشگاه‌ها تا پایان شهریور واکسیناسیون دانشجویان را شروع می‌کنند.

برای آشنایی با جزئیات بیشتر واکسیناسیون در سراسر دانشگاه‌های تهران می‌توانید گزارش زیر را مطالعه کنید.

دانشگاه شریف

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با توجه به نکات زیر نسبت به ثبت‌نام و تعیین وقت واکسیناسیون اقدام کنید.

حائزین شرایط واکسیناسیون دانشجویان

دانشجویانی که در حال حاضر ساکن خوابگاه‌ها هستند.

دانشجویانی که حال حاضر ساکن استان‌های تهران و البرز هستند.

نکته: بزودی و طبق اطلاع از مرکز انفورماتیک وزارت بهداشت، اسامی و کد ملی کلیه دانشجویان دانشگاه وارد سامانه نوبت‌دهی وزارت بهداشت (salamat.gov.ir) می‌شود. کلیه دانشجویان مقیم شهرستان و همچنین تهران می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت نام و انجام واکسیناسیون در شهر و مراکز واکسیناسیون مدنظر اقدام کنند.

نحوه ثبت‌نام واکسیناسیون دانشجویان

ورود به سامانه آموزش--> منوی خدمات آموزشی--> درخواست واکسیناسیون--> ثبت درخواست--> ورود کدملی، ورود تلفن همراه و انتخاب بازه زمانی (در صورت عدم تطابق کد ملی ۱۰ رقمی وارد شده با کد ملی ثبت شده در سامانه آموزش، پیغام خطا دریافت می‌کنید.)

زمان ثبت نام واکسیناسیون دانشجویان

دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی: روز‌های شنبه _۲۰ شهریورماه_ الی دوشنبه _۲۲ شهریورماه

دانشجویان کارشناسی: روز‌های سه‌شنبه _۲۳ شهریورماه_ الی پنج‌شنبه _۲۵ شهریورماه

مکان واکسیناسیون دانشجویان

تهران، دانشگاه صنعتی شریف، طبقه هم‌کف اداره امور تغذیه (سلف دانشجویی البرز) ورود از درب غربی سالن البرز و خروج از درب جنوبی این سالن‌

نکات مهم واکسیناسیون دانشجویان

دانشجویان در روز و ساعت اعلامی در سالن حضور یافته و حتماً اصل کارت ملی و اصل کارت دانشجویی خود را همراه داشته باشند.

احراز هویت، ثبت مشخصات دانشجویان در سامانه برخط وزارت بهداشت و چرخه انجام کار توسط کارشناسان و با نظارت ناظران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می‌گیرد.

لازم است دانشجویان در صورت داشتن هر نوع علائم مشابه با بیماری کووید -۱۹، قبل از مراجعه با پزشک معتمد خود یا پزشک حاضر در محل واکسیناسیون مشورت کنند.

طلاع رسانی برای ثبت‌نام از طریق تمام مجاری اطلاع رسانی دانشگاه شریف و همچنین ایمیل دانشجویی انجام گرفته و ثبت‌نام دانشجویان از روز چهارشنبه گذشته آغاز شد.

دانشجویان می‌توانند از طریق ورود به سامانه آموزش با انتخاب زمان مورد نظر نوبت تزریق واکسن را دریافت کنند. در حال حاضر تزریق واکسن برای دانشجویان ساکن استان تهران و البرز شروع و اسامی دیگر دانشجویان در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت شده است.

بر این اساس، با توجه به مخاطرات سفر، دانشجویان ساکن دیگر شهر‌ها می‌توانند پس از ثبت‌نام نسبت به انجام واکسیناسیون در شهر محل سکونت خود اقدام کنند.

فاطمی، معاون دانشجویی دانشگاه شریف افزود: واکسیناسیون طی ۶ روز، به ترتیب ۳ روز ابتدایی هفته دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی و ۳ روز پایانی دانشجویان مقطع کارشناسی انجام خواهد گرفت.

فاطمی‌زاده از تزریق روزانه ۹۰۰ دز واکسن در دانشگاه خبر داد و گفت: واکسیناسیون از ساعت ۹ صبح آغاز و تا ۱۶ ادامه دارد. با توجه به ثبت نام دانشجویان پیش‌بینی می‌شود روز‌های شنبه و سه‌شنبه شلوغ‌ترین روز‌ها برای تزریق باشند.

واکسیناسیون دانشجویان در دانشگاه صنعتی شریف، طبقه هم‌کف اداره امور تغذیه (سلف دانشجویی البرز) ورود از درب غربی سالن البرز انجام می‌گیرد.

دانشگاه تهران

شورای صنفی کل دانشجویان دانشگاه تهران اعلام کرد؛ کد ملی تمامی دانشجویان دانشگاه تهران در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت ثبت شده و دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

شورای صنفی این نکته را هم متذکر شده است که اگر دانشجویان با این مشکل مواجه شدند که در مراکز واکسیناسیون به آن‌ها واکسن نزدند، از مسئول آن مرکز بخواهند که کدملی شان را در سامانه بررسی کنند.

دانشگاه امیرکبیر

پبه اطلاع می‌رساند با توجه به اضافه شدن لیست دانشجویان دانشگاه به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشجویان غیربومی می‌توانند با رزرو نوبت در شهر خود و دانشجویان بومی نیز می‌توانند از سامانه salamat.gov.ir نسبت به دریافت نوبت واکسیناسیون در مراکز بهداشتی منتخب شهر تهران اقدام کنند. دانشگاه نیز طی دو هفته آتی برنامه واکسیناسیون خود را برای اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان ادامه خواهد داد. دانشجویان متقاضی دریافت واکسن در دانشگاه به نکات ذیل توجه کنند:

با توجه به تخصیص دوز واکسن کافی به دانشگاه، نگرانی از بابت کمبود یا عدم تخصیص واکسن نداشته باشند.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی و خوابگاهی می‌توانند روزانه نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

دانشجویان کارشناسی غیرساکن در فاز هفتم خوابگاه (وضعیت آموزشی فعال):

ورودی ۹۵ و به قبل: شنبه

ورودی ۹۶: یکشنبه

ورودی ۹۷: دوشنبه

ورودی ۹۸: سه‌شنبه
ورودی ۹۹: چهارشنبه

بدیهی است دانشجویان خارج از این ترتیب در اولویت نوبت نخواهند بود.

دانشگاه شهیدبهشتی

برنامه واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی بومی دانشگاه شهید بهشتی طبق زمان بندی زیر انجام می‌گردد:

واکسیناسیون دانشجویان دکتری

شنبه (بیستم شهریورماه) الف تا سین

یک شنبه (بیست و یکم شهریورماه) سین تا‌ ی

واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی ارشد

دوشنبه (بیست و دوم شهریورماه)

سه شنبه (بیست و سوم شهریورماه)

چهارشنبه (بیست و چهارم شهریورماه)

پنجشنبه (بیست و پنجم شهریورماه)

نحوه ثبت نام و تعیین نوبت واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی ارشد (برای روز‌های فوق) در روز‌های آتی فراهم می‌گردد و اطلاعات تکمیلی متعاقباً از طریق سایت دانشگاه و فضای مجازی منعکس می‌شود.

مکان واکسیناسیون رستوران اساتید دانشگاه و از ساعت ۹ الی ۱۴ است همچنین همراه داشتن کارت ملی و کارت دانشجویی الزامیست.

دانشجویان کارشناسی ارشد بومی دانشگاه شهید بهشتی با ثبت نام در سامانه vaccine.sbu.ac.ir می‌توانند از روز دوشنبه ۲۲ شهریور بر اساس زمانبندی رزرو شده با مراجعه به محل رستوران اساتید دانشگاه (پردیس مرکزی) واکسن خود را دریافت کنند.

تمامی دانشجویان بومی تهران و همینطور سایر استان‌ها می‌توانند با ثبت نام در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir در شهر خود و در نزدیکترین مرکز به محله خود مبادرت به دریافت واکسن کنند.

دانشگاه علامه طباطبایی

زهره حسینی، مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه علامه طباطبائی گفت: دانشجویان این دانشگاه می توانند در صورت تمایل مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا دانشگاه علامه‌طباطبائی در منطقۀ 22 تهران را انتخاب کنند و پس از دریافت پیامک و مشخص شدن زمان دریافت واکسن به این مرکز که در سولۀ ورزشی پردیس دهکده المپیک واقع شده، مراجعه کنند.

دکتر حسینی در ادامه اظهار کرد: انتخاب پردیس دانشگاه برای تزریق واکسن اختیاری است، دانشجویان می توانند مکان نزدیک به محل زندگی خود را نیز انتخاب کنند.

وی افزود: دانشجویانی هم که در شهرستان هستند می توانند مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان محل اقامت خود را انتخاب و پس از دریافت پیامک با در دسترس داشتن کارت ملی به آن مرکز مراجعه کنند.

گفتنی است، مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا دانشگاه علامه طباطبائی روز شنبه ۱۶ مرداد ماه با حضور دکتر علیرضا زالی در پردیس دهکده المپیک این دانشگاه افتتاح شده است.

دانشگاه خوارزمی

طبق اعلام دانشگاه خوارزمی: سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا برای دانشجویان و طلاب از هم اکنون باز شدو دانشجویان زیر مجموعه وزارت علوم،وزارت بهداشت،دانشگاه آزاد و طلاب حوزه‌های‌ علمیه سراسر کشور می‌توانند به سایت salamat.gov.ir مراجعه و با ورود کد ملی،تاریخ تولد و شماره همراه ثبت‌نام و بلافاصله زمان و مکان تزریق واکسن را انتخاب کنند.

دانشجویان و طلاب برای واکسیناسیون نیازی نیست به شهر محل تحصیل مراجعه کنند و این امکان فراهم شده است تا دانشجویان و طلاب بتوانند نزدیکترین مرکز واکسیناسیون را انتخاب کنند.

اگر دانشجویی موفق به ثبت نام در سامانه واکسیناسیون کرونا نشد و کد ملی او در سامانه ثبت نشده بود،می‌تواند موضوع را از طریق دانشگاه محل تحصیل پیگیری کند تا معاونت آموزشی وزارت علوم و وزارت بهداشت یا دانشگاه آزاد،اطلاعات را به مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارسال کنند و فهرست تکمیلی اطلاعات دانشجویان در سامانه واکسیناسیون کرونا ثبت شود.

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

ضمن آرزوی سلامتی برای دانشجویان عزیز به اطلاع می رساند، دانشجویان محترم می توانند پس از ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir نام و محل واکسیناسیون خود را انتخاب کرده و پس از دریافت پیامک از سوی وزارت بهداشت، با همراه داشتن کارت ملی و کارت دانشجویی یا پرینت اشتغال به تحصیل به مراکز تجمیعی واکسیناسیون منتخب مراجعه کنند.

دانشگاه آزاد

از دیروز، شنبه ۲۰ شهریور واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد آغاز شده و طبق اعلام دانشگاه آن‌ها می‌توانند جهت تزریق واکسن به مراکز درمانی دانشگاه آزاد در سراسر کشور مراجعه کنند.

گفتنی است، وزارت بهداشت اعلام کرده که دانشجویان دکتری و پس از آن دانشجویان کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی در اولویت تزریق واکسن قرار دارند و برای انجام این امر ۱۰۰ مرکز واکسیناسیون در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی فعال و تجهیز شده و از امروز آمادگی لازم برای تزریق واکسن به دانشجویان وجود دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی در راستای عمل به ماموریت اجتماعی خود و حسب دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در فرآیند کنترل کرونا حضور فعال داشته و در کنار ستاد کشوری کرونا در حیطه درمان، قرنطینه و پاسخگویی به سوالات بیماران و .. و همچنین واکسیناسیون عموم مردم نقش آفرینی کرده است.

برای مثال مرکز واکسیناسیون واحد تهران مرکز در سوهانک از ابتدای شروع به کار خود عموم مردم را واکسینه کرده است؛ همچنین در سایر واحد‌ها مثل واحد خوزستان، خراسان، یزد، زنجان و ... از مدت‌ها قبل فعال هستند و علاوه بر اساتید و کارکنان، عموم مردم را واکسینه می‌کنند.

نیازی نیست تا دانشجویان برای واکسینه شدن به واحد دانشگاهی خود مراجعه کنند، توزیع مراکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد اسلامی به گونه‌ای است که دانشجویان کمترین جابجایی را داشته باشند.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند با مراجعه به سامانه واکسیناسیون این دانشگاه به آدرس azadhr.healthehr.ir اقدام به ثبت نام برای تزریق واکسن کنند.

با کمک وزارت بهداشت، دانشجویان می‌توانند در سامانه وزارت بهداشت اقدام به ثبت و رزرو نوبت کنند و به مراکز واکسیناسیون وزارت بهداشت در سطح شهر خودشان مراجعه کنند.

لازم به ذکر است دانشجویان قبل از مراجعه به مراکز واکسیناسیون، حتما در سایت مربوطه ثبت نام و اقدام به رزرو نوبت کنند.

دانشگاه پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور استان _تهران برای ثبت نام در سایت واکسیناسیون باید به سایت وزارت بهداشت salamat.gov.ir مراجعه کنند. بعد از مراجعه و انتخاب استان محل سکونت، ثبت کد ملی، تاریخ تولد، شماره همراه پس از احراز هویت و انتخاب مرکز واکسیناسیون در شهر محل سکونت به علاوه تاریخ مراجعه، در این مرحله پیامکی حاوی اطلاعات ثبت شده دانشجو در سایت واکسیناسیون ارسال می‌شود، که باید آن را تا روز مراجعه ذخیره داشته باشند.

همراه داشتن کارت ملی و کارت دانشجویی الزامی است.

در صورتیکه دانشجویی کارت دانشجویی ندارد، پرینت انتخاب واحد (گزارش ۱۰۱) به جای آن ارائه کند. واکسیناسیون شامل کلیه دانشجویان مراکز و واحد هجده‌گانه دانشگاه پیام نور استان تهران می‌شود.

تعیین نوع واکسن مربوط به مرکزی است که دانشجو برای انجام واکسیناسیون انتخاب می‌کند. به این شیوه واکسیناسیون برای هر دانشجو در شهر محل سکونتش انجام می‌شود.

دانشگاه سوره

معاونت‌آموزشی‌وتحصیلات‌تکمیلی‌دانشگاه‌سوره از آغاز ثبت نام واکسیناسیون کرونا برای دانشجویان خبر داد و اعلام کرد: به اطلاع دانشجویان دانشگاه سوره می‌رساند سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای دانشجویان فعال شده است و دانشجویان می‌توانند به سایت salamat.gov.ir مراجعه و با ورود کد ملی، تاریخ تولد و شماره همراه ثبت نام و بلافاصله زمان و مکان تزریق واکسن را انتخاب کنند.

اکیداً توصیه می‌شود قبل از مراجعه از سلامتی لازم و عدم ابتلای خود به کروناویروس مطمئن بوده و در صورت ابتلای قبلی به کروناویروس، بنابر تشخیص پزشک حداقل ۶-۱۰ هفته از زمان بهبودی شما گذشته باشد.

ضمناً دانشجویان برای واکسیناسیون نیازی نیست به شهر محل تحصیل مراجعه کنند و این امکان فراهم شده است تا دانشجویان بتوانند نزدیکترین مرکز واکسیناسیون را انتخاب کنند.

حتماً در هنگام مراجعه پیام تأییدیه واکسیناسیون و کارت ملی (بنابر احتیاط دانشجویانی که کارت دانشجویی دارند، کارت دانشجویی) خود را به همراه داشته باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج