۱۱۵۳۴۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فرکی: دفاع مطلق برایمان گران تمام میشود!

مهاجم تیم ملی در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین و مربی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان با رد شایعه مذاکره فدراسیون با او برای سرمربیگری تیم ملی پس از جام جهانی برزیل، معتقد است تیم ملی در جام جهانی نباید به فکر دفاع مطلق باشد چون ممکن است برایش گران تمام شود.

خبرگزاری ایسنا: حسین فرکی که این روزها دوران بهبودی پس از عمل جراحی زانو را با استراحت و انجام برنامه‌های فیزیوتراپی پشت سر می‌گذارد و از طرفی در محافل خبری از او به عنوان جدی‌ترین جایگزین احتمالی برای کارلوس کی‌روش پس از جام جهانی یاد می‌شود، در گفت‌وگویی به سوالات مختلفی درباره عملکرد تیم ایران در برزیل و تفاوت‌هایی که این تیم ملی با ادوار گذشته دارد، ارزیابی حریفان ایران، مدعیان قهرمانی این جام جهانی، شایعات پیرامون حضورش در کادر فنی تیم ملی و... پاسخ داد که در زیر می‌آید:

** مردم انتظار بازی‌های قابل قبول از تیم ملی دارند

این مربی فوتبال ابتدا در پاسخ به اینکه چه پیش‌بینی از عملکرد تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ دارید، اظهار کرد: به طور کلی با شروع جام جهانی کم کم هیجان‌ها و حساسیت‌ها نسبت به بازی‌های تیم ملی بیشتر می‌شود. مردم انتظار دارند تیم کشورشان علاوه بر انجام بازی‌های قابل قبول، نتیجه هم کسب کند و همه ما برای ایران آرزوی موفقیت داریم. امیدواریم بازیکنان هم تا الان به درک کامل و درستی از این انتظار رسیده باشند و همینطور بدانند موفقیت تیم ملی که با تلاش آن‌ها حاصل می‌شود، نه تنها برای نام ایران یک افتخار بزرگ است بلکه از نظر انفرادی هم برای خودشان امتیازی بزرگ محسوب می‌شود.

** باید به نیجریه نگاه ویژه‌تری داشته باشیم

وی افزود: وضعیت رقبای ایران و عملکردشان در بازی‌های تدارکاتی نشان می‌دهد که حریفان آسانی نداریم اما در عین حال حریف دست و پا بسته‌ای برای آنها نیستیم. آرژانتین یکی از تیم‌های مدعی جام جهانی که سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد و تقریبا حضور مستمری در جام جهانی داشته مطمطئنا با تمام قوا به میدان می‌آید. همین طور تیم نیجریه که فکر می‌کنم باید نگاه ویژه‌تری به بازی با آن‌ها داشته باشیم چون اولین دیدار تیم ملی در جام جهانی خواهد بود. نیجریه در بعضی مقاطع عملکرد خوبی در جام جهانی داشته است. البته بوسنی اولین جام جهانی‌اش را تجربه می‌کند که از این نظر ما از آن‌ها جلوتریم اما این تیم به هیچ عنوان حریف ساده‌ای نیست و باید روی قدرت آن‌ها حساب زیادی باز کنیم.

** شرایط تیم ملی انتظارات کی‌روش را برآورده نکرد!

این مربی فوتبال در پاسخ به این که آیا روند آماده‌سازی تیم ملی تا جام جهانی که با اتصال سه اردوی پی‌درپی پیش از این رقابت‌ها همراه شد را مطلوب ارزیابی کردید به ایسنا گفت: اگر خودم را در جایگاه کارلوس کی‌روش قرار دهم مطمئنا چیزی که اتفاق افتاد، شرایط مناسبی نبود و فکر می‌کنم انتظاراتش برآورده نشده است. لیگ حدود ۴۰ تا ۵۰ روز نسبت به سال‌های گذشته زودتر تمام شد تا تیم ملی بتواند اردوهای تمرینی بیشتری برگزار کند و برای جام جهانی آماده شود اما عملا این اتفاق به شکل مطلوب رخ نداد چون در اردوی آفریقای جنوبی تیم ما اصلا کامل نبود و در اتریش هم بازیکنان کم کم اضافه شدند. صرفا در اردوی پایانی در برزیل بود کادر فنی یک تیم کامل را در تمام طول اردو در اختیار داشت و این آخرین فرصت آن‌ها برای رسیدن به آمادگی مطلوب بود.

** امیدوارم مقابل نیجریه خسته نباشیم!

وی ادامه داد: رویکرد کادر فنی رساندن وضعیت دوندگی ملی‌پوشان به حد استاندارد بین‌المللی یعنی ۱۲+ کیلومتر بود اما ملی‌پوشان هر کدام در فصل گذشته شرایط متفاوتی از میزان فعالیت، داشتند. نهایتا تمرکز روی تمرین‌های بدنسازی ممکن بود باعث مصدومیت شود کما اینکه دیدیم هاشم بیگ‌زاده آسیب دید. شاید تفکر کادر فنی تیم ملی در این باره درست باشد اما اینکه آیا این راه به نتیجه می‌رسد یا خیر اهمیت خواهد داشت! عملکرد بازیکنان در فصل گذشته مسابقات باشگاهی متفاوت بود و من همچنان امیدوارم تا شروع بازی با نیجریه بازیکن مصدوم بویژه بازیکن تاثیرگذار مصدوم پیدا نکنیم. همین طور یکی از نگرانی‌های اصلی‌ام این است که بخاطر تمرینات بدنسازی، تیم ملی خسته نشده باشد.

** باید جسارت و شهامت حمله هم داشته باشیم

سرمربی تیم قهرمان آخرین دوره لیگ برتر در پاسخ به اینکه آیا شما هم مانند بسیاری از کارشناسان و تقریبا کارلوس کی‌روش معتقدید بهتر است تیم ملی با رویکرد تدافعی در بازی‌های جام جهانی شرکت کند، اظهار کرد: آنچه کادر فنی بر اساس شناختش از بازیکنان تیم ملی و تیم‌های حریف دنبال می‌کند ممکن است جواب دهد چون تاکتیک بازی تدافعی هم سبکی از فوتبال است که گویی تبدیل به یک قانون هم شده است؛ کما اینکه تیم ملی در سئول هم با همین شیوه توانست کره‌جنوبی را شکست دهد. از این رو اگر محاسبات کادر فنی درست از آب دربیاید و بازیکنان بی‌اشتباه بتوانند تاکتیک‌ها را پیاده‌ کنند ممکن است صعود کنیم اما در عین حال معتقدم ملی‌پوشان باید جسارت، شهامت و خودباوری لازم برای حمله هم داشته باشند.

** فقط به دفاع فکر کنیم شاید برایمان گران تمام شود!

فرکی ادامه داد: بهتر است از ابتدا صرفا به دنبال گل نخوردن نباشیم چرا که ممکن است هر زمان از مسابقه گل اول را بخوریم و دیگر کار خراب شود. وقتی تیمی سیستم کارش بر این پایه استوار شود، جبران گل خورده هم سخت خواهد شد و در پی آن احتمال خوردن گل‌های بعدی هم وجود دارد. بنابراین باید از اول و به ویژه در بازی با نیجریه نیم‌نگاهی به حمله هم داشته باشیم. با توجه به سابقه‌ای که از نیجریه در خاطره داریم، این حریف با تمام قدرتش اما نمی‌تواند خیلی نگران‌کننده باشد.

** آرژانتین یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های در حمله

مهاجم تیم ملی در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در واکنش به اینکه آیا ایران مقابل آرژانتین هم باید با همین تفکر وارد زمین شود، تصریح کرد: آرژانتین حریف متفاوتی نسبت به نیجریه و بوسنی است، چون نوع فوتبال آنها به گونه‌ای است که بیش از نیجریه ما را اذیت خواهند کرد. آرژانتین مهره‌های تکنیکی و تاکتیکی فوق‌العاده توانمندی دارد که در حملات یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های جام هستند. در آخرین بازی تدارکاتی آرژانتین دیدیم که مهاجمین این تیم چقدر راحت از دفاع اسلوونی عبور می‌کردند. کارمان سخت و اولین اشتباه حتی می‌تواند کار را یکسره کند. بنابراین حریف متفاوتی داریم و باید مقابل بازیکنان خلاق و باهوش آرژانتین تدافعی‌تر از دو بازی دیگر باشیم.

** در بازی‌های سوم جام‌جهانی همواره غافلگیر شدیم

وی در ارزیابی‌اش از مصاف با تیم بوسنی به تجربه بازی‌های سوم تیم ملی در جام‌های جهانی ۱۹۷۸ و ۲۰۰۶ اشاره کرد و به ایسنا گفت: بوسنی را به هیچ وجه نباید دست‌کم گرفت. در دو دوره جام جهانی یعنی ۱۹۷۸ به عنوان بازیکن و ۲۰۰۶ به عنوان مربی تیم حضور داشتم و تاریخ نشان می‌دهد تیم ملی در بازی‌ها سوم همیشه غافلگیر شده است! از جام جهانی ۱۹۷۸ بخاطر دارم با دستور بازی تهاجمی مقابل هلند نایب قهرمان آن دوره، به میدان رفتیم و اگرچه سه بر صفر باختیم اما دفاع محض نکرده و بازی خوبی انجام دادیم. در مسابقه دوم مقابل اسکاتلند هم با وجود ارایه بازی تهاجمی خوب و شایسته پیروزی اما به تساوی یک بر یک رسیدیم. اسکاتلند هم در آن زمان تیم قوی بود. با تجربه از دو بازی نخست پا به دیدار سوم و مصاف با پرو گذاشتیم و تصور می‌کردیم این تیم حریف آسان‌تری نسبت به هلند و اسکاتلند است و قطعا نتیجه بهتری می‌گیریم. همین رویکرد باعث شد آنها را دست کم بگیریم و کاملا هجومی بازی کنیم که نهایتا غافلگیر شدیم و نتیجه را چهار بر یک واگذار کردیم.

** در جام جهانی ۲۰۰۶ باید مکزیک را می‌بردیم

فرکی در بیان تکرار این اتفاق در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان نیز اظهار کرد: در جام جهانی ۲۰۰۶ مقابل مکزیک خوب بودیم و فقط روی اشتباه خودمان گل خوردیم و واقعا تیم ملی در آن بازی حتی استحقاق برد هم داشت. در بازی دوم برابر پرتغال آن زمان، که تیم بسیار قدرتمندی داشت هم نمایش بدی نداشتیم. پیش‌بینی می‌شد نتیجه را واگذار کنیم اما عملکرد تیم ملی خوب بود. در بازی سوم باز هم اتفاق غافلگیری رخ داد و در شرایطی که بازیکنان فکر می‌کردند آنگولا حریف چندان دشواری نیست به میدان رفتیم و باز هم روی غافلگیری گل خوردیم؛ در ادامه هم که تنها توانستیم گل تساوی را بزنیم.

** بوسنی حریف آسانی نیست

این کارشناس فوتبال افزود: بنابراین باید از تجربیات گذشته درس گرفت و بدانیم بازی سوم در جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل بوسنی به هیچ وجه آسان نیست. این تیم برای اولین بار جام جهانی را تجربه می‌کند اما در حال حاضر قدرتمند است و در بازی‌های تدارکاتی هم عملکرد چشمگیری داشت و توانست ساحل عاج و مکزیک را شکست دهد. البته تا پیش از بازی سوم احتمالا تکلیف صعود یا نحوه صعود تیم‌های گروه مشخص شده و می‌تواند برنامه ما را برای بازی با بوسنی تعیین کند.

** ایران ۲۰۰۶ با تیم ملی الان قابل مقایسه نیست

مربی اسبق تیم ملی در پاسخ به اینکه تیم ملی ۲۰۱۴ چه اشتراکات و تفاوت‌هایی با تیم ملی ۲۰۰۶ دارد و با وضعیت فعلی چگونه می‌تواند در این دوره جام جهانی موفق شد، به ایسنا گفت: آن تیم ملی با تیم الان قابل مقایسه نیست. آن تیم به لحاظ تاکتیکی هم فوق‌العاده کارآمد بود که متاسفانه مسوولین وقت باعث شدند آن اتفاقات برایش بیافتد. پرونده این موضوع برای ما بسته شده اما می‌توان گفت یکی از تفاوت‌های عمده تیم ملی ۲۰۰۶ با تیم ۲۰۱۴ جوانتر بودنش بود. آن تیم حاصل یک کار ۴ ساله بود و بازیکنانش جوانش نسبت به بازیکنان جوان تیم ملی کنونی تجربه ملی بیشتری داشتند.

فرکی با بیان اینکه تیم ملی ۲۰۱۴ هم به لحاظ مهره شرایط بدی دارد، تصریح کرد: الان هم بازیکنان خوبی در تیم ملی هستند و لژیونرها و بازیکنان شاغل در خارج که به جمع تیم پیوستند باکیفیت هستند اما تفاوت جلوه‌گونه تیم ۸ سال پیش با الان شاید در کار گروهی و تیمی باشد. در هر حال کادر فنی با تجربه، تیم ملی در اردوهای متصل به جام جهانی همه تلاشش را کرده تا ایران یک تیم منسجم و هماهنگی در برزیل داشته باشد و ما هم امیدواریم نمایش خوبی از ملی‌پوشان ببینیم.

** برزیل مدعی اول و آلمان دومین مدعی قهرمانی

وی در پاسخ به اینکه چه تیم را مدعی اول قهرمانی جام جهانی می دانید، به ایسنا گفت: برزیل را مدعی اول قهرمانی می‌دانم چون هم تیم خوبی دارد و هم بازی‌ها در کشور خودشان برگزار می‌شود. بعد از آن آلمان را دومین مدعی قهرمانی می‌دانم. پس از این دو تیم فکر می‌کنم با یک اختلافی چند تیم دیگر از جمله هلند هستند که می‌توانند خودشان را به عنوان یکی از مدعیان جام معرفی کنند.

** فعلا می‌خواهم از دیدن جام جهانی و لیگ جهانی والیبال لذت ببرم

این مربی در بخش پایانی گفت‌وگو درباره آینده کاری‌اش، تصریح کرد: باور کنید از فردای خودم هم خبر ندارم. فعلا به دنبال آرامش هستم. یکی از سخت‌ترین و دردآورترین عمل‌های جراحی زانو را انجام دادم که در حال حاضر احساس درد دارم و استراحت می‌کنم. در این مدت اوقات فراغتم را با دیدن بازی‌های جام جهانی سپری می‌کنم؛ از آنها لذت می‌برم و نکات فنی را یادداشت‌برداری کنم. همچنین بازی‌های تیم ملی والیبال ایران را هم دنبال می‌کنم و معتقدم این مقطع بهترین فرصت برای والیبالیست‌های ملی‌پوش است تا به عنوان خوبی در جهان برسند.

** حضورم در تیم ملی پس از جام جهانی گمانه‌زنی است و فدراسیون مذاکره‌ای نداشته

فرکی در واکنش به اینکه زمزمه‌های حضورش در راس کادر فنی تیم ملی پس از جام جهانی چقدر واقعیت دارد و آیا فدراسیون با او مذاکرهای داشته یا خیر نیز به ایسنا گفت: تمام این حرف‌ها در حد گمانه‌زنی هاست و فدراسیون هم هیچ صحبتی با من نداشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج