۱۱۵۳۵۸۲
۱۰ نظر
۵۰۱۳
۱۰ نظر
۵۰۱۳
پ

تصمیم به قطع اینترنت جهانی همچنان پابرجاست

طرح صیانت از فضای مجازی که با هدف مسدودسازی اینترنت توسط اصولگرایان کلید خورده، در حال تغییر و تحول است و گفته می‌شود مواد جنجالی این طرح در حال جایگزین‌شدن هستند.

شرق نوشت: طرح صیانت از فضای مجازی که با هدف مسدودسازی اینترنت توسط اصولگرایان کلید خورده، در حال تغییر و تحول است و گفته می‌شود مواد جنجالی این طرح در حال جایگزین‌شدن هستند.

تلاش نمایندگان مجلس برای محدودسازی اینترنت در مرحله اول با موادی همراه شد که حتی تهیه فیلم از تخلفات مسئولان را هم جرم تلقی می‌کرد و جز ایجاد حاشیه امن برای مدیران متخلف و البته گریز از پاسخ‌گویی هدف دیگری نداشت.

تصمیم به قطع اینترنت جهانی همچنان پابرجاست

انتقادات گسترده از طرح اولیه منجر به اصلاح برخی مواد آن شد اما همچنان در مرحله دوم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مجازی خارجی مورد تأکید بود و برای استفاده‌کنندگان از این شبکه‌ها مجازات در نظر گرفته شد. این در حالی بود که اکثریت مسئولان عالی‌رتبه کشور از جمله نمایندگان طراح محدودسازی اینترنت در پیام‌رسان‌های فیلتری مانند توییتر و تلگرام عضو هستند و با تصویب طرح خودشان به یک مجرم تبدیل می‌شدند.این اصلاحیه هم بدون واکنش نماند و انتقادات سبب تدوین طرحی شد که نسبت به دو مورد فقط در ادبیات نگارشی تغییر کرده بود و با تغییر واژگان فقط ظاهر کمی متفاوت شد اما هدف همان مسدودسازی اینترنت جهانی بود.

این طرح نهایی که تأیید مجلس برای بررسی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در خارج از صحن را با خود دارد با کاهش بستر اینترنت و کندکردن آن رسما دسترسی به اینستاگرام و سایر پیام‌رسان‌های مجازی را ناممکن خواهد کرد.

یکی از مهم‌ترین‌ آسیب‌های این طرح تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارهای فضای مجازی است و بخش مهمی از مسیرهای جریان آزاد اینترنت هم مسدود خواهد شد که حداقل این بخش به نفع مسئولان و نمایندگانی است که از شفافیت و نظارت مردمی گریزان هستند.

از سویی دیگر حمایت‌های میلیاردی در انتظار اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ملی است که رانت خوبی برای حمایت از این طرح است. البته که درآمدهای نجومی برای دورزدن این محدودیت‌ها را نیز نباید فراموش کرد؛ مانند درآمد حاصل از فروش فیلترشکن‌ها که در سال‌های اعمال فیلترینگ قابل چشم‌پوشی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ب

      اره براخودشون جهانی براملت نیست

    • ب

      ی مشت پیرپاتال براما ریس شدن

    • شهید عدالت

      کره شمالی

    • بدون نام

      همین الان شروع شده این طرح

    • بدون نام

      خدایا غلط کردییم نجاتمون بده

    • مشهور

      عمرمون رفت سر این ازمون و خطاها

    • سیدمحمدعلی نبوی

      بعضی از طرحها هدفمند برای ایجا نارضایتی است

    • محمود

      این همـــه از جیب ملت دارنـــد هزینــه چــه چرنـــدیاتــی می کننـــد! بــه والله این هم نــه شما را اصـــلاح و نــه نجات مــی دهـد.

    • محمود

      این همـــه از جیب ملت دارنـــد هزینــه چــه چرنـــدیاتــی می کننـــد! بــه والله این هم نــه شما را اصـــلاح و نــه نجات مــی دهـد.

    • مریم

      خداروشکر چه بهتر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج