۱۱۵۴۳۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

احتمال درخواست عراق از ایران درباره داعش

یک مقام ارشد دولت عراق روز گذشته هشدار داد که اگر آمریکا به کمک عراق نیاید شاید بغداد برای گرفتن کمک‌های نظامی به ایران متمایل شود.

خبرگزاری تسنیم: روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد؛ مشاور ارشد نوری مالکی نخست وزیر عراق که خواسته نامش فاش نشود تاکید کرد: اگر کمکی از آمریکا به دست ما نرسد از ایران برای کمک نظامی درخواست خواهیم کرد. البته وی تصریح کرده است که تاکنون هیچ اطلاعی از حضور واحدهای نظامی ایران در عراق ندارد.

بر اساس این گزارش، مشاور ارشد نوری مالکی ضمن انتقاد شدید از عملکرد دولت اوباما برای مقابله با تحرکات شبه نظامیان داعش افزود: من نمی‌گویم آمریکایی‌ها مسئول همه چیز هستند ولی آنها ارتش مجهز و آموزش دیده‌ای را برای عراق باقی نگذاشتند و ما را بدون نیروی هوایی واقعی ترک کردند و دولت اوباما مستحق سرزنش در این زمینه است.

البته مقام های نظامی و اطلاعاتی آمریکا دیدگاه و نظر کاملا متفاوتی دارند و بر این باورند که شکست ارتش عراق در برابر داعش به علت مدیریت و رهبری ضعیف بوده است.

شبکه خبری سی ان ان نیز روز گذشته به نقل از یک منبع امنیتی عراق مدعی شد ۵۰۰ نفر از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۳ واحد نظامی در عراق مستقر شده اند ولی هنوز هیچ منبع مستقلی این ادعا را تایید نکرده است.

مشاور نوری مالکی افزود: دولت عراق خواستار حمایت هوایی و کمک اطلاعاتی از سوی آمریکا شده است. من هنوز هیچ اطلاعی از نقش مستقیم ایران در عراق یا استقرار واحدهای نظامی ایران در خاک عراق ندارم. شرایط در صورتی تغییر خواهد کرد که آمریکا کمکی نکند، در این صورت ایران به عراق خواهد آمد و این مساله واقعا خطرناک است. اگر آمریکایی ها کمک نکنند من فکر نمی کنم ایران اجازه دهد دولت عراق سقوط کند. ایرانی ها برای مقابله با شکست دولت عراق به سختی مبارزه خواهند کرد.

وی افزود: دولت عراق نباید به تنهایی به خاطر پیشروی نیروهای داعش سرزنش شود. ترکیه باید سرزنش شود، چرا که ترکیه از حمایت بغداد از دولت بشار اسد در سوریه خشمگین و ناراحت بوده است. ترکیه می خواست دولت بشار اسد را سرنگون کند ولی شاهد حمایت دولت عراق از دولت سوریه بود.

وی افزود: دولت عراق نگران ادامه پیشروی داعش به سوی بغداد و امنیت این شهر نیست. من فکر نمی کنم داعش توانایی و قدرت ادامه حرکت در این مسیر را داشته باشد.نوری مالکی نتوانسته است اکثریت پارلمان عراق را برای اعلام وضعیت فوق العاده در این کشور با خود همراه کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج