جاباما
۱۱۵۴۳۳۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هشدار پلیس درباره هک دوربین‌های مداربسته

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به هک شدن و دسترسی غیرمجاز به تصاویر دوربین‌های مداربسته هشدار داد و راهکارهایی را برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به این دوربین ها ارائه کرد.

ایسنا نوشت: رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به هک شدن و دسترسی غیرمجاز به تصاویر دوربین‌های مداربسته هشدار داد و راهکارهایی را برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به این دوربین ها ارائه کرد.

سرهنگ علی‌محمد رجبی، درباره هک شدن و دسترسی غیرمجاز به تصاویر دوربین‌های مداربسته اظهارکرد: به طورکلی چهار روش عمده برای دسترسی غیر مجاز به دوربین‌های مداربسته وجود دارد که روش‌های موسوم به اسکن پورت، استفاده از ابرازهای EXPLOIT و دسترسی از طریق برخی وبسایت ها و سرورهای شرکت سرویس دهنده از جمله آنهاست.

وی درباره راهکارهای مقابله برای جلوگیری از نفوذ و احتمال سوءاستفاده از تصاویر این دوربین‌ها نیز گفت: رعایت الزامات ایمنی و امنیتی در نصب دوربین‌های مداربسته توسط اصناف، سازمان‌ها و ارگان‌ها امری ضروری و لازم است که آنها در صورت نیاز از کارشناشان و متخصصین اتحادیه الکترونیک و حفاظتی کمک بگیرند.

رجبی با بیان اینکه لازم است نسبت به آسیب‌پذیری‌ها و مخاطرات احتمالی دوربین‌های مداربسته آموزش‌های لازم به استفاده کنندگان داده شود، گفت: به‌روزرسانی نرم‌افزار این دوربین ها به آخرین نسخه، استفاده از تجهیزات برندهای معتبر و شناخته شده، استفاده از نام کاربری و رمز عبور پیچیده و تغییر نام کاربری و رمز عبور پیش فرض از دیگر مواردی است که دسترسی غیرمجاز به این دوربین ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا همچنین از شهروندان خواست که برای نصب دوربین‌های مداربسته، از شرکت های خدمات دهنده معتبر و شناخته شده استفاده کرده و دسترسی دوربین ها را به افراد ناشناس یا افرادی که شناختی از آنها ندارند، نسپارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج