جاباما
۱۱۵۴۳۴۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تاثیر میکروبیوم‌های روده بر توانایی کاهش وزن

بر اساس تحقیقات جدید، میکروبیوم های روده بر توانایی کاهش وزن در انسان تأثیر می گذارند.

مهر به نقل از ساینس دیلی: «کریستیان داینر»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه بیولوژی سیستم‌ها در واشنگتن، در این باره می‌گوید: «میکروبیوم های روده می‌تواند به مقاومت در برابر کاهش وزن منجر شده یا باعث کاهش وزن شود و این امکان را برای تلاش برای تغییر میکروبیوم روده‌ای برای کاهش وزن ایجاد می‌کند.»

محققان برای انجام تحقیقات خود، توجه خود را بر یک گروه بزرگ از افرادی که در یک مطالعه سبک زندگی شرکت داشتند متمرکز کردند.

تاثیر میکروبیوم‌های روده بر توانایی کاهش وزن

محققان بر روی ۴۸ نفر که ماهانه بیش از ۱ درصد از وزن بدن خود را در یک دوره ۶ تا ۱۲ ماهه از دست دادند، و ۵۷ نفر که در طول مدت مشابه کاهش وزن نداشتند و شاخص توده بدنی ثابتی داشتند، تمرکز کردند.

مطالعه محققان مبتنی بر مواد ژنتیکی بدست آمده از نمونه‌های خون و مدفوع بود. متابولیت های خون، پروتئین‌های خون، آزمایشگاه‌های بالینی، پرسشنامه‌های غذایی و باکتری‌های روده در دو گروه مورد بررسی قرار گرفت.

محققان ۳۱ مشخصه عملکردی مدفوع را شناسایی کردند که با پاسخ‌های کاهش وزن مرتبط بود. این مشخصه‌ها شامل ژنهای پیچیده پلی ساکارید و ژن تجزیه پروتئین، ژن‌های پاسخ استرس، ژن‌های مرتبط با تنفس، ژن‌های سنتز دیواره سلولی و میزان تکرار باکتری‌ها بود.

یافته اصلی این بود که توانایی میکروبیوم روده برای تجزیه نشاسته‌ها در افرادی که وزن خود را از دست ندادند افزایش یافته بود. یکی دیگر از یافته‌های کلیدی این بود که ژن‌هایی که به باکتری‌ها کمک می‌کنند سریع‌تر رشد کرده و تکثیر شوند، در افرادی که وزن بیشتری را از دست دادند افزایش یافته بود.

به گفته داینر، «قبل از این مطالعه، ما می‌دانستیم که ترکیب باکتری‌ها در روده در افراد چاق نسبت به افرادی که غیر چاق هستند، متفاوت است، اما اکنون شاهد آن هستیم که مجموعه‌ای از ژن‌های مختلفی وجود دارد که در باکتری‌ها در روده ما کدگذاری می‌شوند و به اقدامات کاهش وزن هم واکنش نشان می‌دهند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «میکروبیوم های روده بازیگر اصلی در تنظیم موفقیت یا عدم موفقیت کاهش وزن هستند.»

به گفته محققان، تغییر در رژیم غذایی می‌تواند به تغییر در ترکیب باکتری‌های روده کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج