۱۱۵۴۳۵۲
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

اداره فدراسیون فوتبال با هیات رییسه غیرقانونی

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم که از ابتدای نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال شعار قانون‌مداری را در دستور کار داشت، این روزها با بلاتکلیف گذاشتن پست‌های حیاتی این فدراسیون، در عمل به قانون و اساسنامه پشت کرده و مشخص نیست این روند قرار است تا چه زمانی ادامه داشته باشد؟

خبرآنلاین: شهاب‌الدین عزیزی‌خادم که از ابتدای نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال شعار قانون‌مداری را در دستور کار داشت، این روزها با بلاتکلیف گذاشتن پست‌های حیاتی این فدراسیون، در عمل به قانون و اساسنامه پشت کرده و مشخص نیست این روند قرار است تا چه زمانی ادامه داشته باشد؟

دهم اسفند ماه سال ۹۹ برای فوتبال ایران شروع یک دوران جدید بود؛ روزی که نام شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از صندوق انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به عنوان فرد مورد نظر مجمع خارج شد تا بیش از یک دهه سلطه تاج- کفاشیان به سبک پوتین-مدودف خاتمه یابد و فوتبال ایران به گمان خیلی ها شاید نفس راحتی بکشد اما...

اداره فدراسیون فوتبال با هیات رییسه غیرقانونی

آن روزها فردی قبای ریاست فدراسیون را پوشید که سودای تغییرات گسترده را در سر داشت و فوتبالی‌ها را دلخوش کرده بود به جاری شدن هوایی تازه در آسمان غبار گرفته فوتبال ایران. عزیزی خادم از ابتدای حضورش وعده‌های زیادی داد و سعی داشت خودش را به عنوان منجی فوتبال معرفی کند که اگر او رئیس شود، می‌تواند فوتبال ایران را از منجلاب رکود و ورشکستگی خارج کند!

از وعده حل مشکلات مالی و اسپانسرهای آنچنانی تا باز شدن گره ورود زنان به ورزشگاه، مشکلات اساسنامه و درآمدهای فوتبال. هرچند او بعد از نشستن روی صندلی ریاست وعده‌هایش را تا حدودی از یاد برد و دوباره خیلی تقصیرها را گردن قبلی‌ها انداخت اما شعار اصلی او که قانون‌مداری بود، تا الان و با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از زمان حضورش در اتاق ریاست ساختمان خیابان شیخ‌بهایی، رنگ حقیقت را به خود ندیده تا مانند مشکلات شستا و حق پخش، یک سردرد دیگر به سر دردهایش اضافه شود.

فدراسیون منادی قانون با هیات رئیسه‌ای غیرقانونی اداره می‌شود!

بر اساس روال انتخابات فدراسیون، رئیس فدراسیون باید پیش از انتخابات افراد مد نظر خود را مشخص کند تا پس از انتخاب فرد به عنوان رئیس، انتخابات برای مشخص شدن نواب رئیس اول و دوم برگزار شود. پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال منصور قنبرزاده نایب رئیس اول پیشنهادی، انصراف داد و حیدر بهاروند نایب رئیس دوم پیشنهادی هم رد صلاحیت شد تا از همان ابتدا این دو پست حیاتی با سرپرست اداره شوند.

بر اساس «بند ۴ ماده ۲۶ اساسنامه»، پس از انتخاب رئیس فدراسیون، در مورد نامزدهای معرفی شده توسط رئیس، باید مجمع عمومی برای پست‌های نایب رئیس اول، دوم و سوم رای برگزار شود.برای انتخاب نواب رئیس، کسب اکثریت -بیش از ۵۰ درصد- آرای معتبر ماخوذه مورد نیاز است.

بر اساس اساسنامه مدت زمان حضور قانونی سرپرستی این دو نفر از تاریخ ۱۰ خرداد به پایان رسیده اما آن ها همچنان بر صندلی خود تکیه داده‌اند و معلوم نیست تا کی قرار است این روال غیر قانونی ادامه داشته باشد.

اگر مجمع عمومی یک یا چند نفر از این نامزدها را با اکثریت -بیش از ۵۰ درصد- انتخاب نکند، رئیس باید نامزد/ نامزدهای دیگری را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ خاتمه مجمع عمومی جهت انتخاب به مجمع عمومی معرفی نماید.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال با گذشت بیش از هفت‌ماه هنوز اقدامی برای برگزاری مجمع و مشخص شدن نایب رئیس اول و دوم خود انجام نداده و حیدر بهاروند که برای تصدی پست نایب رئیس دوم رد صلاحیت شده، با حکم رئیس فدراسیون به عنوان سرپرست این نایب رئیسی منصوب شده که خود این نکته هم جای سوال دارد؟

بر اساس قانون و طبق «ماده ۲۶ اساسنامه»، رئیس فدراسیون فوتبال باید تا ۱۰ خرداد ماه (۳ ماه پس از برگزاری انتخابات) نواب رئیس اول و دوم خود را به مجمع معرفی می‌کرد و هیئت رئیسه باید ۲۱ روز قبل، تاریخ، محل و دستور جلسه مجمع فوق العاده را به اطلاع اعضا می‌رساند، تا این لحظه اما هیچ اقدام مثبتی در این مورد صورت نگرفته و اعضای هیئت رئیسه هم عملا شنا کردن خلاف مسیر اساسنامه را در پیش گرفته‌اند.

عزیزی خادم و سرپرستی‌هایی که خلاف قانون‌اند

بر اساس «بند ۸ ماده ۶۷ اساسنامه فدراسیون فوتبال»، صراحتا اعلام شده که هرگاه پست دبیرکل یا هریک از پست‌های دیگر فدراسیون به هر دلیل از جمله استعفا، اخراج، عزل، فوت و تعلیق، بالتصدی شوند، رئیس فدراسیون می‌تواند برای آن پست، حداکثر به مدت سه ماه، سرپرست تعیین نماید. مگر اینکه در این اساسنامه ترتیب دیگری مقرر شده باشد. با وجود این قانون شفاف اما تا امروز بیش از ۳ ماه از پایان مدت سرپرستی مهر علی و بهاروند به عنوان نواب رئیس اول و دوم گذشته.

بر اساس اساسنامه مدت زمان حضور قانونی سرپرستی این دو نفر از تاریخ ۱۰ خرداد به پایان رسیده اما آن ها همچنان بر صندلی خود تکیه داده‌اند و معلوم نیست تا کی قرار است این روال غیر قانونی ادامه داشته باشد. هر چند پست دبیرکل هم داستانی مشابه داشت و مهلت سرپرستی قنبر زاده در ۱۸ خردادماه به پایان رسید که او هم با یک ماه تاخیر صندلی‌اش را ترک کرد!

نکته جالب سکوت مطلق رئیس فدراسیون فوتبال درباره شریان های حیاتی مجموعه تحت نظارت اوست. نواب رئیس عملا بازوهای اجرایی رئیس فدراسیون هستند که سه‌ماه از مهلت قانونی حضورشان گذشته و سکوت هیئت رییسه به عنوان مجریان اساسنامه هم مزید بر علت شده تا فدراسیون فوتبال در یک دور بی‌قانونی بچرخد و عزیزی خادم که خود منادی اجرای تمام و کمال قانون بود، در این آزمون مردود شود.

دردسر جدیدی در راه است؟

در بین تمام مشکلاتی که وجود دارد، فدراسیون فوتبال در صورت برگزاری مجمع هم احتمالا با چالش دیگری مواجه خواهد بود.در شرایطی که بسیاری از افراد نزدیک به حیدر بهاروند هنوز در مجمع حضور دارند، این احتمال وجود دارد که افراد انتخابی در مجموع نزدیک به بهاروند باشند که این اتفاق احتمالا چندان خوشایند عزیزی خادم نخواهد بود. با وجود تمام این نگرانی‌ها اما مسیر فعلی فدراسیون غیرقانونی بوده و رئیس فدراسیون که خودش را فردی قانون‌مدار می‌داند باید خیلی زود فکری برای آن کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معراج عبدالهی

      عزیزی خادم عشق هست به
      رنگ آبی

    • بدون نام

      تا اینها فوتبال ایران را به فنا ندهند ول کن نیستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج