جاباما
۱۱۵۴۴۳۸
۵۰۹۳
۵۰۹۳
پ

سلکشن (۱۱)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

برترین‌ها : به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

شیائومی مدعی شد: هیچ مشکلی موبایل کاربران ایرانی را تهدید نمی‌کند

شرکت رایانه همراه کیان که خود را نماینده رسمی محصولات شیائومی در ایران و همچنین واردکننده رسمی این برند معرفی می‌کند، ایجاد هرگونه مشکل برای گوشی‌های شیائومی در ایران به خاطر تحریم‌ها را رد کرد.

سلکشن (۱۱)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

«نوید پاشاپور» مدیرعامل شرکت رایانه همراه کیان ضمن رد ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه شرکت شیائومی به خاطر تحریم‌ها قصد دارد تا گوشی‌های فروخته شده در بازار ایران را غیر فعال کند، تاکید کرد که این موضوع توسط آنها و همکارانشان در کشور مبدا این کمپانی بزرگ یعنی چین بررسی شده و قرار نیست چنین اتفاقی برای گوشی‌های ایرانی رخ بدهد. پاشاپور با تاکید بر اینکه طی روزهای اخیر آپدیت‌هایی برای انواع گوش‌های شیائومی عرضه شده که مشکل تماس اضطراری را برای کاربران رفع کرده گفت:

«تلاش یک ماهه و شبانه روزی همکارانمان با دیگر مسئولان شیائومی در چین منجر به این شد که بتوانیم کاری کنیم تا چنین آپدیتی برای تمامی مدل‌های پرفروش شیائومی در بازار ایران عرضه شود. با دریافت این آپدیت مشکل عدم تماس اضطراری برای کاربران و دارندگان این گوشی‌ها حل خواهد شد و درست زمانی که چنین اتفاقی بعد از چندین روز تلاش و پشتکار به دست آمده، چنین خبری منتشر می‌شود که صحت هم ندارد.»

مدیرعامل شرکت رایانه همراه کیان می‌گوید که قرار نیست هیچ مشکلی برای گوشی‌های شیائومی رخ بدهد و خبری از اعمال چنین تحریم‌هایی برای کاربران داخل کشور از سوی این کمپانی وجود ندارد. به گفته پاشاپور مردم نباید نگرانی در این مورد داشته باشند.

روز گذشته خبری مبنی بر احتمال غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی در بازار ایران مطرح شد که نگرانی‌های زیادی را برای کاربران داخلی فراهم کرد. انجمن واردکنندگان موبایل ضمن رد تلویحی این خبر اعلام کرده بود که هیچ موضع گیری رسمی از سوی شیائومی در اینباره صورت نگرفته است. این انجمن به دیجیاتو گفته بود که اگر هم روزی تحریم‌هایی از سوی شیائومی برای کاربران ایرانی رخ بدهد، دولت باید به موضوع وارد شود.

پیگیری‌ها از دیگر واردکنندگان گوشی‌های شیائومی نیز حکایت از این دارد که خبر منتشر شده درباره غیر فعال شدن گوشی‌های این برند در ایران درست نیست. برخی از این فعالان به دیجیاتو گفتند که با وندورها و واسطه‌هایی که این گوشی‌ها را از آنها می‌خرند در اینباره سوال کردند و به آنها اطمینان داده شده که قرار نیست چنین اتفاقی در بازار گوشی‌های شیائومی در ایران رخ بدهد.

واکنش ایران به حذف اپلیکیشن‌ها در گوگل

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره حذف برخی برنامک‌های ایرانی از گوگل پلی بیانیه صادر کرد. در این بیانیه آمده است: اقدامات اخیر شرکت گوگل در حذف برنامک‌های (اپلیکیشن) مؤثر و پرکاربرد ایرانی، نشان از کینه‌توزی با مردم ایران و اوج ناراحتی و نگرانی آنها از توسعه و کاربردی شدن کسب و کارها و پلتفرم‌های بومی ایرانی است.

سلکشن (۱۱)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یکجانبه‌گرایی پلتفرم‌های امریکایی و تحریم ناعادلانه علیه زیست‌بوم فناوری و فضای مجازی کشور را به شدت محکوم می‌کند و کمترین پاسخ معقول به تهدید و مسدودسازی صورت گرفته را توسعه و کاربردی شدن همه‌جانبه دستاوردهای بومی در فضای مجازی می‌داند و بر این اساس توجه نخبگان، صاحبان کسب و کارهای دیجیتال، دانشجویان، صنعتگران و فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها را به نکات زیر جلب می‌کند:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صاحبان پلتفرم‌های ایرانی فعال در داخل و در سطح بین‌المللی و توسعه‌دهندگان شبکه ملی اطلاعات را طلایه‌داران استقلال و پیشرفت فضای مجازی کشور می‌داند و حمایت قطعی و تمام‌عیار خود را از آن‌ها اعلام می‌کند.

این وزارتخانه با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله مرکز ملی فضای مجازی، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه، از تمامی ظرفیت‌ها و راه‌کارها حقوقی و سیاسی، پیگیر حقوق پلتفرم‌های ایرانی در مجامع بین‌المللی مربوطه خواهد بود.

هر چند با وجود فروشگاه‌های برنامک ایرانی، این نوع اقدامات تأثیر حیاتی بر کسب و کارهای ایرانی ندارد و نخواهد داشت اما ادامه این رویه را نشانه آشکاری از اعلام جنگی نوین علیه دانش و محصولات فناورانه ایرانی می‌دانیم که همه ما ایرانیان را برای افزایش قدرت ملی در حوزه فضای مجازی مصمم‌تر می‌کند. ما معتقدیم تعامل بین‌المللی تنها با دست‌های پُر، مؤثر است و امروز به یمن تلاش و توان و خلاقیت جوانان ایرانی در صحنه بین‌المللی سربلندیم.

آدرس غلط ندهید؛ واکسن عقیم نمی‌کند

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که تزریق واکسن‌ کرونا، نه تنها تهدیدی برای قدرت باروری مردان نیست، بلکه این واکسن‌ها تعداد اسپرم را افزایش می‌دهند.

سلکشن (۱۱)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

در این تحقیق آمده:

پروفسور آتش کادی اوغلو رییس گروه آندرولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه استانبول در مورد تأثیرات ویروس کرونا بر زنان و مردان و دستگاه تناسلی مردان تحقیق کرده است و این مطالعات نشان داد که تفاوت تأثیر ویروس کرونا بر مردان و زنان به تفاوت هورمون مردانه تستوسترون باز می‌گردد.

او می‌گوید:

* تستوسترون که در مردان ۲۰ برابر زنان است، بر سطح برخی از آنزیم‌های مورد نیاز برای ورود ویروس به سلول تأثیر می‌گذارد.

* گیرنده آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین ۲ در برخی از اندام‌ها مانند ریه، بیضه، قلب، مثانه و کلیه یافت می‌شود و بیضه‌ها نیز به ویژه در مردان مبتلا به ویروس کرونا به میزان متوسط ​​و شدید تحت تأثیر قرار گرفته اند.

*میزان عفونت بیضه در جوانان بیشتر از افراد مسن است، به ویژه در مردان بین سنین ۳۰ تا ۷۰ سال و عفونت با ویروس کرونا ممکن است باعث نشست ویروس در بیضه و ایجاد عفونت شود.

*تغییراتی در سلول‌های اسپرم، بیضه و سلول‌های تولیدکننده تستوسترون رخ می‌دهد. در نتیجه، از هر ۴ مرد ۱ نفر، از کاهش تعداد، اندازه و تحرک اسپرم رنج می‌برد و در همین حین، میزان تستوسترون نیز کاهش می‌یابد.

* طی مطالعاتی که در آزمایشگاه‌های دانشکده پزشکی دانشگاه استانبول انجام دادیم، کاهش درصد تستوسترون در افرادی که به ویروس کرونا آلوده بودند، مشاهده شد و درصد هورمون در افراد مبتلا به عفونت شدید کمی کمتر بود. ویروس کرونا خود باعث کاهش تعداد اسپرم مردان می‌شود.

* برخی ادعا می‌کنند که "واکسن ممکن است، باعث نازایی شود"؛ اما مطالعات انجام شده در آزمایشگاه‌های دانشکده پزشکی دانشگاه استانبول دقیقاً عکس این را نشان می‌دهد.

* مطالعات زیادی در مورد واکسن‌ها انجام شده است. یکی از آن‌ها در ایالات متحده انجام شد. تقریبا ۴۵ بیمار در این مطالعه شرکت کردند. نیمی از آن‌ها با BioNTech، نیمی دیگر با Moderna واکسینه شده‌اند و سپس تجزیه و تحلیل مایع منی قبل و ۷۰ روز پس از واکسیناسیون انجام شد.

* آزمایشات ذکر شده تعداد اسپرم‌ها و تحرک آن‌ها را نشان داد. مشاهده شد که تعداد اسپرم در مردانی که تعداد اسپرم کمی داشتند، افزایش یافته و به سطح طبیعی رسیده است.

* (با تاکید بر اینکه مطالعات انجام شده بر روی افرادی که دوزهای لازم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، بهبود قابل توجهی در تعداد، فعالیت و حرکت اسپرم‌ها نشان داد): این مطالعات نشان داد که واکسن ها، تاثیرات مثبتی را بر سلامت باروری دریافت کنندگان گذاشت.

شاسی بلند قدرتمند «بی‌ام و» با پوشش خاص

منهارت پرفورمنس به عنوان یکی از برترین تیونرهای بین المللی یکبار دیگر سراغ هموطن خود رفته تا طی یک پروژه جذاب، ب ام و "اکس۶ ام کامپتیشن" را تبدیل به جواهری از کربن کند!

طبق نامگذاری های متداول در منهارت، این پروژه با کد MHX۶ ۷۰۰ WB شناسایی می شود که عدد ۷۰۰ به کانال توان پیشرانه و دو حرف آخر به واید بادی یا همان کیت بدنه حجیم برای این خودرو اشاره دارند.

در قسمت پیشرانه، نمونه ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر توربو دوقلو با بروزرسانی هایی که پشت سر گذاشته برابر با ۷۳۰ اسب بخار خروجی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد. همچنین مشتریان می توانند به عنوان آپشن، درخواست حذف کاتالیزورها و فیلترها در سیستم اگزوز را نیز بدهند که اثر چشمگیری در بهبود صدای خروجی پیشرانه و تنفس دارد.

سیستم تعلیق نیز کاملا بروزرسانی شده و ارتفاع این کراس اوور ۳۰ میلیمتر در مقایسه با نسخه استاندارد کاهش یافته است.

منهارت در کیت بدنه ای که برای MHX۶ ۷۰۰ WB استفاده کرده از ۲۴ پنل فیبرکربنی بهره می برد که اثر مهمی در بهبود نمای ظاهری پروژه داشته اند. از جمله این قطعات کربنی می توان به گریل(جلوپنجره)، اسپویلر عقب، دیفیوزر عقب، قاب آینه های کناری، رکاب های جانبی و... اشاره کرد.

در فضای داخل کابین نیز ۸ پنل فیبرکربن شاخص مورد استفاده قرار گرفته که از جمله باید به فرمان کاملا کربنی و قاب صندلی ها اشاره کرد.

گفتی است؛ منهارت پرفورمنس مجموعه ای است با ۳۰ سال سابقه که بطور تخصصی به تیونینگ خودروهای آلمانی بویژه ب ام و مشغول است. یکی از روش های جالب گروه منهارت علاوه بر تغییرات ظاهری، جایگزینی موتور محصولای مانند ایی۳۰، ایی۴۶ یا ایی۹۰ ام۳ با موتور محصولات بسیار بزرگ تر مانند پیشرانه ۵ لیتری ۱۰ سیلندر ایی۶۰ ام۵ است.

خوب طبیعتا چنین تغییری در بخش موتور نیازمند بروزرسانی شاسی، تغییرات در سیستم ترمز، تعلیق و اگزوز خواهد بود و این جادوی مهندسان گروه تخصصی منهارت در ووپرتال آلمان است. رنگ طلایی به عنوان المان ثابت منهارت در بخش های مختلف پروژه های این کمپانی مشاهده می شود.

سلکشن (۱۱)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

سلکشن (۱۱)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس معرفی شدند

پل در رویداد ۲۳ شهریور خود از جدیدترین گوشی‌های هوشمندش رونمایی کرد که قدرتمندترین آن‌ها، آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس هستند. این گوشی‌های هوشمند به چیپ پرقدرت A۱۵ Bionic مجهز شده‌اند، از دوربین سه‌گانه جدیدی بهره می‌برند، به نمایشگر بهبودیافته پروموشن با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز مجهز شده‌اند و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت دارند.

نمایشگر سوپر رتینا XDR مورد استفاده در این گوشی‌های هوشمند ابعاد یکسانی با نسل گذشته دارد و شاهد تجهیز آیفون ۱۳ پرو به پنل ۶.۱ اینچی و ۱۳ پرو مکس به صفحه نمایش ۶.۷ اینچی هستیم. با وجود چنین موضوعی، ابعاد ناچ بالای نمایشگر آن‌ها اندکی کاهش پیدا کرده تا استاتوس بار iOS به فضای بیشتری دسترسی داشته باشد.

سلکشن (۱۱)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

علاوه بر این، با نمایشگر پروموشن هم روبه‌رو هستیم که از رفرش ریت متغیر از ۱۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

کوپرتینویی‌ها در این گوشی‌های هوشمند از جدیدترین تراشه‌شان یعنی A15 Bionic استفاده کرده‌اند. این تراشه ۵ نانومتری از ۱۵ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد و نسبت به رقبایش عملکرد بسیار بالاتری دارد. به گفته اپل این چیپ در بحث یادگیری ماشینی هم سریعتر از قبل شده است.

از تراشه که بگذریم به دوربین اصلی سه‌گانه جدید این گوشی‌های هوشمند می‌رسیم. دوربین اولترا واید این دستگا‌ه‌ها می‌تواند در شرایط نوری ضعیف عملکرد بهتری در مقایسه با گذشته داشته باشد، دوربین تله‌فوتو آن‌ها حالا می‌تواند زوم اپتیکال ۳ برابری را در اختیار کاربران قرار دهد و همچنین در حالت کلی با زوم اپتیکال ۶ برابری روبه‌رو هستیم.

تمام دوربین‌های این دستگاه از حالت شب بهره می‌برد و همچنین به حالت ماکرو جدیدی مجهز شده‌اند. اپل همچنین برای دوربین این دو گوشی هوشمند از فناوری لرزشگیر «سنسور شیفت» هم استفاده کرده است.

در بخش نرم افزار با پروفایل‌های عکاسی جدیدی روبه‌رو هستیم که عملکردی شبیه به فیلترهای دوربین سنتی دارند، هرچند با کمی چاشنی عکاسی محاسباتی. در بخش فیلمبرداری با قابلیت فوکوس سینمایی روبه‌رو هستیم که در تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۳ به چشم می‌خورد.

سلکشن (۱۱)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

آیفون ۱۳ پرو می‌تواند در حالت ProRes ویدیوهای ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. ProRes یک فرمت ویدیویی باکیفیت است که کنترل بیشتری برای ویرایش ویدیوها در اختیار ادیتورها قرار می‌دهد. البته به گفته اپل، در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی تنها به رزولوشن ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه برای حالت ProRes دسترسی خواهید داشت.

شارژدهی باتری این دستگاه‌ها هم نسبت به نسل گذشته بهبود پیدا کرده و حالا آیفون ‍۱۳ پرو نسبت به آیفون ۱۲ پرو تا ۱.۵ درصد شارژدهی بالاتری دارد و عمر باتری مدل پرو مکس هم نسبت به نسل قبلی ۲.۵ ساعت بیشتر شده است.

در کنار شارژدهی بالاتر، با فضای ذخیره‌سازی بیشتری هم روبه‌رو هستیم و اپل آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس را در نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایتی تا ۱ ترابایتی به بازار عرضه می‌کند تا بیشترین حافظه داخلی را در میان تمام گوشی‌های اپل تا به امروز داشته باشند.

آیفون ۱۳ پرو با قیمت پایه ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۳ پرو مکس با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار به فروش می‌رسند. پیش فروش این محصولات از جمعه همین هفته آغاز می‌شود و از تاریخ ۲ مهر ماه در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. کاربران می‌توانند این گوشی‌های هوشمند را در رنگ‌های گرافیکی، طلایی، نقره‌ای و آبی روشن سفارش دهند.

دوربردترین خودروی برقی جهان معرفی شد

خودروی برقی "لوسید ایر"(Lucid Air) که رقیب اصلی خودروی "تسلا مدل S" است با توانایی پیمایش ۸۳۷ کیلومتر با یک بار شارژ کامل به طور رسمی به عنوان دوربردترین خودروی برقی دنیا معرفی شد.

به نقل از آی‌ای، به نظر می‌رسد "تسلا موتورز" با یک رقیب قدرتمند جدید روبرو شده است. بر اساس بیانیه مطبوعاتی اخیر، شرکت "لوسید موتورز"(Lucid Motors) با تایید میزان پیمایش ۵۲۰ مایل(۸۳۷ کیلومتر) از جانب "آژانس حفاظت از محیط زیست"(EPA) برای خودروی "لوسید ایر"(Lucid Air) صاحب عنوان بیشترین بُرد یک خودروی برقی شده که تاکنون "EPA" آن را تایید کرده است.

سلکشن (۱۱)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!

با این حال از آنجا که "EPA" دارای شرایط آزمایشی بسیار ویژه است، مشتریان "لوسید" نباید تعجب کنند اگر برد این خودرو در دنیای واقعی تا حدودی متفاوت باشد، چرا که برد "لوسید ایر" در آب و هوای نامساعد و پیمایش شیب‌ها ممکن است تغییر کند.

اکنون این اتفاق یک سال پس از ادعای اولیه شرکت "لوسید" مبنی بر اینکه دوربردترین سدان الکتریکی را تولید کرده رخ داده است. این همچنین یک پیروزی بزرگ برای "پیتر راولینسون" مدیر ارشد فناوری و مدیرعامل این شرکت است که قبلاً توسعه خودروی "تسلا مدل S" را بر عهده داشت. او پیش از این اعلام کرده بود این خودروی برقی در چندین ویژگی اصلی از جمله قیمت، لوکس بودن و شتاب بهتر از خودروهای برقی "ایلان ماسک" است و اکنون دوربردتر بودن را نیز باید به این فهرست افزود.

حالا "لوسید ایر" از دوربردترین خودروی تسلا که تسلا S" است، 161 کیلومتر برد بیشتری دارد. این درحالی است که خودروی "تسلا" با قیمت گزاف 169 هزار دلار عرضه می‌شود، اما "لوسید" در حال بررسی عرضه این خودروی برقی با قیمت 77 هزار و 400 دلار یا احتمالاً 69 هزار دلار است.

"لوسید ایر" دارای یک مجموعه باتری 113 کیلووات ساعتی است که همراه با طراحی آیرودینامیکی فوق العاده، برد این خودرو را افزایش می‌دهند. البته برد این خودرو بسته به شرایط محیط و نحوه رانندگی ممکن است متفاوت باشد، زیرا هر جاده‌ای شرایط خاص خود را دارد و همچنین آب و هوا نیز در این مهم تاثیرگذار است. برای مثال جاده‌های شیب‌دار یا آب و هوای نامساعد و یخبندان می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر میزان پیمایش این خودرو داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج