۱۱۵۴۴۷۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

دردسر تشبیه مکرون به هیتلر برای مرد فرانسوی

مردی که عکس امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را در شمایل آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی و مارشال فیلیپ پتن، رئیس جمهوری ویشی (فرانسه آزاد در جریان اشغال جنگ جهانی دوم) بر بیلبوردی شهر تولون نصب کرده بود، روز جمعه ۱۷ سپتامبر محاکمه شد.

یورو نیوز: مردی که عکس امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را در شمایل آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی و مارشال فیلیپ پتن، رئیس جمهوری ویشی (فرانسه آزاد در جریان اشغال جنگ جهانی دوم) بر بیلبوردی شهر تولون نصب کرده بود، روز جمعه ۱۷ سپتامبر محاکمه شد.

دادستانی محلی پس از شکایت امانوئل ماکرون، میکل-آنژ فلوری را به توهین در فضای عمومی متهم و برای وی ۱۰ هزار یورو جزای نقدی درخواست کرده است.

آقای ماکرون با وجود شکایت برای پیگیری «جنبه عمومی جرم» درخواست غرامت نکرده است.

دردسر تشبیه مکرون به هیتلر برای مرد فرانسوی

عکس امانوئل ماکرون در شمایل هیتلر در یکی از تظاهرات جلیقه زردها

آقای فلوری، در دادگاه تولون با رد کیفرخواست و اتهام وارده گفت: «من تنها از حق شوخی کردن استفاده کرده‌ام.» او صاحب بیلبوردی است که تصاویر ماکرون روی آن قرار داده شده است.

تصاویر «فکاهی» رئیس جمهوری فرانسه در جریان اعتراضات به اجباری شدن «گذرنامه سلامت» در این کشور در بیلبوردی تولون نصب شد. منتقدان پرشمار امانوئل ماکرون، او را به دیکتاتوری و نگاه از بالا به پایین به شهروندان متهم می‌کنند.

متهم این پرونده روز ۹ سپتامبر بار دیگر با نصب یک کاریکاتور دیگر روی همین بیلبورد، این بار رئیس جمهوری فرانسه را به راکی تشبیه کرد و از تاریخ محاکمه خود خبر داد.

علاوه بر آدولف هیتلر، مارشال پتن هم یکی از چهره‌های به‌شدت منفور در دوران جنگ جهانی دوم فرانسه است.

قهرمان جنگ جهانی اول، در برابر هجوم ارتش آلمان نازی تسلیم شد و دولت خود را در منطقه ویشی (مرکز فرانسه) تاسیس کرد. دولت تحت امر پتن، علاوه بر همکاری با نیروهای اشغالگر در سراسر فرانسه، حتی پیش از دستور هیتلر، شهروندان یهودی را برای انتقال به اردوگاه‌های کار اجباری بازداشت می‌کرد. حکم اعدام مارشال پتن به خاطر سن بالا و سابقه حضور در جنگ جهانی اول اجرا نشد.

پیش از آقای فلوری، تصویر امانوئل ماکرون در شمایل هیتلر در جریان تظاهرات جلیقه زردها بارها بالا برده شده بود. با این حال شکایتی از جانب رئیس جمهوری در این باره ثبت نشده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج